Monofoze hidrafor pano bağlantısı

Hocam, şunun için sormuştum. Hani demiştiniz ya basınç şalterini nasıl bağlayacağım diye.
Üzerinde tank olmayan sistemde basınç şalteri olmaz diye biliyorum. Onun için resim arıyorum ki basınç şalteri var mı diye.
İnternette komm 80 L modelini bulamadım ama diğer modellerde gördüğüm kadarıyla üzerinde basınç şalteri yok. Sizdeki pompada basınç şalteri var mı, tekrar kontrol edebilirmisiniz ?
 
Hocam, şunun için sormuştum. Hani demiştiniz ya basınç şalterini nasıl bağlayacağım diye.
Üzerinde tank olmayan sistemde basınç şalteri olmaz diye biliyorum. Onun için resim arıyorum ki basınç şalteri var mı diye.
İnternette komm 80 L modelini bulamadım ama diğer modellerde gördüğüm kadarıyla üzerinde basınç şalteri yok. Sizdeki pompada basınç şalteri var mı, tekrar kontrol edebilirmisiniz ?

Şefim tank var hidraforun yanında üstünde değil. Basınç şalteri var ustam. Kablosu panoya gidiyor. Baınç şalteri siyah bir parça üstünde de manometre var. Tesisat borusunun üstünde.
 
Şefim tank var hidraforun yanında üstünde değil. Basınç şalteri var ustam. Kablosu panoya gidiyor. Baınç şalteri siyah bir parça üstünde de manometre var. Tesisat borusunun üstünde.

Hocam aslında eksik bir nokta var dikkatinizi çekti mi?

Yani bu sistemi sizin start stoplu hale getirmenizle alakalı, dikkatten kaçan bir şey var.
 
Hocam, bir şey sorayım. Bu pompa sistemi daha önce pano olmadan çalışıyormuydu, çalışıyorsa nasıl bir sistem vardı.
Bu panoyu sonradan ilave etmek mi istiyorsunuz ?
 
Hocam, bir şey sorayım. Bu pompa sistemi daha önce pano olmadan çalışıyormuydu, çalışıyorsa nasıl bir sistem vardı.
Bu panoyu sonradan ilave etmek mi istiyorsunuz ?

Pano vardı. 1. sayfada fotolarını çekmiştim zaten.Oldum olası o pano vardı.
 
Neymiş o? Söyler misin?

Açıkca yazıyorum,

Hidromat denilen basit hidrofor sistemi küçük komple bir hidrofor sistemidir. Bunun için ayrıca kontaktör termik vs bağlamanıza lüzum yok. Santrifüj pompada kullanılan motor zaten küçük güçlü olduğundan preostatın yani basınç şalterinin kontakları motor akımını üzerinden geçirebilecek güçtedir. Zaten bu sistem birleştirilmiş haldede satılıyor.

Sizin yapmayı düşündüğünüz sistemde kontaktör ile sadece basit bir açma kapama işlemi yapılabilir, kontaktörün bobin beslemesi basınç şalteri üzerinden geçirilemez. Böyle yaparsanız şu durum oluşur, diyelim su kesildi siz depoyu devreye aldınız hidroforunuzda 5 bar basınca ayarlı start butonuna bastınız pompa çalıştı, basınç artmaya başladı basınç değeri 5 bara geldi basınç şalteri devreyi açtı, kontaktör bobini kontağı bıraktı. Sonra siz yukarı çıktınız musluğu açtınız basınç tekrar düştü basınç şalteri kontaklarını kapattı, ancak bir sorun var kontaktör bobini kontaklarını iletime geçirmiyor neden tekrar start butonuna basılması lazım.

Bu sistem sizin yapabileceğiniz şekilde en az 2 kontaktörle yapılabilir. Bu nedenle start stop butonu ile değil sadece pako şalter ile yapabilirsiniz.

Ancak diyorsanız panodaki kontaktörle ben aç kapa(ana şalter gibi) yaptırayım motorun akımı basınç şalteri üzerinden de geçsin o zaman olur. Ancak sizin yapmak istediğiniz bu değil, üstte anlattığım kısım.

Saygılarımla....
 
Sayın Alpernbugra hidromat zaten pano içerinde faz ve nötrü direkt alıyor. Kontaktör ve termikle bir işi yok. Panoda pako şalterNvar. Start stop butonu yok. Bizim sistem sizin anlattıgınız gibi.
 
Sayın Alpernbugra hidromat zaten pano içerinde faz ve nötrü direkt alıyor. Kontaktör ve termikle bir işi yok. Panoda pako şalterNvar. Start stop butonu yok. Bizim sistem sizin anlattıgınız gibi.

Sistem şuan şöyle gözüküyor,

Çıkma bir hidrofor panosunun pako şalterinden çıkıp hidroforun preostatına ve seviye flatörüne giden kısmı kısa devre edilerek sadece pako şalter yardımıyla açma kapama işlemi yaptırılıyor. Motora giden yük hidrofor üzerindeki basınç şalterinin kontaklarından geçiyor, yani sadece kontaktörden değil hem kontaktörden hemde basınç şalterinden geçiyor, eğer böyle ise bu kumanda mantığına aykırı. Yani motor dursa bile kontaktör çekili durumda kalıyor devreyi açmıyor motorun durmasını sağlayan preostatın(basınç şalteri) kontakları. Şu an sanırım bu şekilde bağlanmış ve sadece motora termik koruma yaptırmak amaçlı eski bir sistem kullanılmış.

Veya kontaktörün bobin bağlantısına seri olarak basınç şalteri bağlı siz pako şalteri 1 konumuna aldığınızda pompa çalışıyor basınç arttığında preostat devreyi açarak kontaktörün de devreyi açmasını motorun durmasını sağlıyor bir musluk açılıp basınç düştüğünde preostat devreyi tekrar kapatıyor zaten 1 konumunda olan pako şalterden geçen akım(bobin akımı) kontaktörün tekrar çekili duruma gelmesini sağlayarak motoru çalıştırıyor, ancak ben böyle değilde ilk anlattığım gibi yapıldığını düşünüyorum.

Start stop butonlu sistem yapmak isterseniz yaptığınız sistem ilk anlattığım sistem gibi çalışacak şekilde bağlanabilir. Yani siz start butonuna basarsınız kontaktör kontaklarını kapatır, basınç zamanla artar ancak preostat devreyi açtığında kontaktör açık duruma gelmez motorunuz preostat üzerinden stop edilmiş olur. Siz başka türlü tek kontaktörü hem preostat ile hemde start stop butonu ile çektirip-bıraktıramazsınız.

Saygılarımla....
 

Forum istatistikleri

Konular
129,843
Mesajlar
930,714
Kullanıcılar
452,695
Son üye
emrah5939

Yeni konular

Geri
Üst