5600/4-1400 d yapar yanı 5600 kaç kutuba ıstersen bol devır cıkar boylece anlarsın kac kutup oldugnu ornek 5600/9kutup -ıkan devır 620 dd dır
bende vardemedım zaten basıtten bız bobınajcıların şak diye buldugu metottur bu
Eyvah eyvah bendede bi ac mi dc mi bilmedigim bi servo motor var nasil hiz kontrolu yapabilirim diye soracaktim ama buradaki yaziniz iyice kafami karistirdi mumkunse yardimci olabilirmisiniz bende ki 3 fazli +2ince sinyal kablolu enkoderi ve sürücüsü sökülmüş bu 3 kiloluk yuksek hızlı servoyu enbasit yoldan nasil sürebilirim veya bana uygun yoldan bi sürücü formulu veya bizzati olusturarak temin edebilirmisiniz ? 0***ns=(60*f)/p
ns=senkron devir (döner alan devir sayısı)
f=frekans
p=çift kutup sayısı (1N ve 1S bir arada 1 çift kutup eder yada 2 kutup eder)
( p=2 ise 2p=4 ----> N-S-N-S )
Motor etiketindeki devir asenkron devirdir. Yani Motorun milinden ölçülen devirdir.
Formüldeki n devir sayısı ile motor milinden (etikette yazan) alınan devir arasındaki fark kayma olarak adlandırılır.
Kaymayı motor kataloğundan bakarak yada ölçerek (deney ortamı gerektirir) bulabilirsiniz.
Yüzde cinsinden kayma --> %S=(ns-nr)/ns ile bulunur. %S=0,xx şeklinde çıkar
Kaymayı biliyorsan (S), motor milinden istediğin devir sayısınıda (nr) kullanarak döner alan devir sayısını (ns) bulursunuz.
Bulduğun ns devir sayısını ns=(60*f)/p formülünde yerine koyarak gerekli frekansı hesaplayabilirsiniz.
Tüm bunlar bildik ac motorlar için.
Tabi motor servo ise durum değişir.
Pratikbdestek icin size yaziyoruz da sizde surucusuz olmaz demeyin gozunu seviyim hic mi cikmaz su memlekette hayrina bi yazilim devre yapacak anlayan bi babayigit gerekli tum malzemeyi ardunyo pedal vs ban alacagim yada ucuz hazir devrede olur ama normal piyasadakile cok kazik ce cok ozellikte aramiyorum sadece pedalla hiz kontrolu yapabilmek okdar...Mesajım asenkron motor içindir. Servo için geçerli değil.
Servo olduğuna eminseniz markasını tespit edip uygun sürücü ile çalıştırmalısınız. Sürücüsüz olmaz. El yapımı sürücüde olmaz.