motor sağlamlık kontolü

Motorda elektriksel ve mekaniksel bi sıkıntı yoksa motorun beslemelerini kontrol etmekte fayda var

Mesela 2 faza dusuyor olabilir ya da klemens salter kontaktor girisleri-cikislari yeteri kadar sikilmamis olabilir
 
3 fazlı motorlarda ;
a) Motor bağlantı klemensini açarsın yıldız veya üçgen bağlantı köprülerini çıkarırsın. Ölçü aletini ohm kademesinde bobinler arası direnci ölçersin. örnek vereyim

U V W


Z X Y

U ile X bir bobin gurubu direnci 2.2 ohm ölçtük diyelim

V ile Y bir bobin grubu direnci 2.2. ohm

W ile Z bir bobin grubu direnci 1.2 ohm çıktı diyelim diyebilirizki bu bobin grubunun izolasyonu erimiş ve içten kısa devre olmuştur diyebiliriz. 2.2 çıksaydı yani diğerleriyle aynı omaj gösterseydi sağlam diyecektik.

b)Bu 3 Bobin grubu ile gövde arasını ohm kademesinde bakarsın direnç okursan bobinlerden gövdeye kaçak var diyebiliriz. (Sargı yanmış gövdeye temas etmekte)

c)Motorun milini elinle çevirmeye çalış rahat dönüyormu dönmüyor mu diye. Biraz rahat dönüp bir noktada zorlanıyorsa rulman yatağında sıkışma var yada balansı bozulmuş diyebiliriz.

d)Milin dönmesindede problem yok diyelim bu sefer motora enerji veririz. Tavsiyem yıldız bağlantıda vermenizdir. bobin başına 220 volt düşer ve çekilen akım üçgenden az olur. Sargıyı zorlamanın anlamı yok bızım ıcın gereklı olan 3 bobın grubunun cektiği akımları oranlamak.

Monofaze motorlar içinde hemen hemen aynı işlemler geçerli tek farkı onda ana sargı ve yardımcı sargı mevcut. Ana sargı yardımcı sargıyı ayrı ayrı ölçmek lazım. direnç değerleri birbirinden farklı çıkar. İki sargının omajlarını birbiri ile kıyaslamayın 3 fazlı gibi değil bu motor. Sargılar ile gövde arasında omaj varmı buna bakın. Sargılarda problem göremediniz diyelim bu sefer merkez kaç anahtarı ile kondansatörün sağlamlığını test edin. Gücü ne olursa olsun motorun mekanık aksamında problem yoksa elimizle çevirdiğimizde rahat dönmesi gerektiğini unutmayın. Belli aralıklarla rulman yağ glasörlüklerine gres basılmalıdır.
 
Merhaba arkadaşlar sorum megerle ölçüm yaparken sabit bir değer varmıdır motorun kw ına göremidir 15 kw lık bir motoru megerle sargı gövde arası ölçtüğümde U 530 - V 560 - W 600 mega ohm değer gösterdi bu motorun durumu sizce nedir ?
 
kw değeri önemli değildir çalışma gerilimi ne oranına göre megerlenir standart ekipmanlar (24v,220v ve 380 volt ile çalışan) için 500 mega ohm üzeri sağlandır diyebiliriz
 
3 fazlı motorlarda ;
a) Motor bağlantı klemensini açarsın yıldız veya üçgen bağlantı köprülerini çıkarırsın. Ölçü aletini ohm kademesinde bobinler arası direnci ölçersin. örnek vereyim
bu işlemlerin tamamı için multimetre yeterli olur mu?
 
Multimetreyle ölçüm yapılır ama seri lamba ile ölçüm yapmak sağlıklı olur derin kuyu pompalarında. Ek bilgi olarak yazmak istedim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
931,002
Kullanıcılar
452,758
Son üye
aprnck

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst