Tekneler konusunun uzmanı sayın @paskomya 'dır. Mutlaka daha yararlı bilgiler verecektir.Merhaba,
Teknede kullanılan motorda neden kaçak olur ?
Bunun iyi topraklanması nasıl yapılır?
adı "tutya" dır. motor şaft bağlantısından oluşan statik elektrik bu yolla denize verilir. tutyadaki erime/ çözülme göz önüne alınarak en az 2 yılda bir değiştirilmelidir. teknenin/yat/gemi büyüklüğüne göre sayısı değişkendir. extra olarak şafta bağlanan modelleri de vardır. konu sahibinin bahsettiği motorun cinsi önemli ac mi dc mi? teknelerde genelde dc motorlar kullanılır. en yaygın olanı da ırgatlardır. yeri ve konumunu bilmeden yorum yapmak hatalı olur.“bakır alaşımlı metal levha”
Kömürlü tiplerde birde emi filter oluyor.Merhaba,
Teknede kullanılan elektrik motorun gövdesinde neden kaçak olur ?
Bunun iyi topraklanması nasıl yapılır?
3 aylık tekne de thuruster ac motor var pervanenin ucunda tutya var erimiş. 3 ayda erimesi normal mi ?adı "tutya" dır. motor şaft bağlantısından oluşan statik elektrik bu yolla denize verilir. tutyadaki erime/ çözülme göz önüne alınarak en az 2 yılda bir değiştirilmelidir. teknenin/yat/gemi büyüklüğüne göre sayısı değişkendir. extra olarak şafta bağlanan modelleri de vardır. konu sahibinin bahsettiği motorun cinsi önemli ac mi dc mi? teknelerde genelde dc motorlar kullanılır. en yaygın olanı da ırgatlardır. yeri ve konumunu bilmeden yorum yapmak hatalı olur.
3 ayda erimesi normal değil. büyük statik elektrik kaçağı var demektir. iyi bir tekne elektrikçisi bulup kaçağı tespit etmeniz ve topraklamayı, yani statik elektrik yüklerinin tamamını tutyaya bağlamanız gerekir. ben tekne elektrikçisi olmadığım için yardımcı olamayacağım. sadece bilgim doğrultusunda fikir beyan ettim.3 aylık tekne de thuruster ac motor var pervanenin ucunda tutya var erimiş. 3 ayda erimesi normal mi ?
Peki motorda kaçak neden olur , mesela aşırı ısınma veya nem gibi3 ayda erimesi normal değil. büyük statik elektrik kaçağı var demektir. iyi bir tekne elektrikçisi bulup kaçağı tespit etmeniz ve topraklamayı, yani statik elektrik yüklerinin tamamını tutyaya bağlamanız gerekir. ben tekne elektrikçisi olmadığım için yardımcı olamayacağım. sadece bilgim doğrultusunda fikir beyan ettim.
dışarda kullanılan motorların gövdelerinde kaçak olmuyormu?Merhaba,
Teknede kullanılan elektrik motorun gövdesinde neden kaçak olur ?
Bunun iyi topraklanması nasıl yapılır?
thruster motor sanırım baş manevra için. teknenin boyunu, imal şeklini bilmediğim için doğru yorumda bulunmak zor. eğer benim bildiğim iticilerden ise yüksek amper çekiyordur. bizdeki yani benim bildiğim, aküler ana makineye şaselenir. kovan çıkışından bakır kablo ile tutya bağlantısı yapılır. dışarı uzun şaft varsa şafta da uygun tutya konur. thruster motoru takmadığım için bağlantı nasıldır ben bilemem. dediğim gibi iyi bir tekne elektrikçisi bulmanız gerekir. şuradan bağla, buradan şase al demek yalan olur. bu arada tutyanın çalışması çok iyi yoksa şaft kesmeye kadar işin ucu. eğer tekne yığma ahşap ise çok kötü çivi keser.Peki motorda kaçak neden olur , mesela aşırı ısınma veya nem gibi