Motordaki vınnlama ve vibrasyon

Motor saç paketleri traşlanmaz.Saclar üzerinde kaplı olan silisler bozulacağı için,rotor (biraz abartarak)
demir kütle haline gelir.Rotoru değiştirmeniz dışında çözümyoktur.
 
Rotor çubuklarında gevşeme veya kopma olabilir, büyük ihtimalle sorun bundan kaynaklanıyordur.
 
Fahri bey rotor tornadan geçiriliyor genellikle, yoksa düzgün bir hava aralığı sağlanamıyor, traşlanma sacların yüzeyinde değil, sacları dizdikten ve presledikten sonra yapılıyor. Saygılarımla.
 
Sn. darma,

Bir arkadaşımın da başına benzer bir olay gelmişti. Sorun da motor sargısından kaynaklanıyordu.

Şunu da söylemeliyim ki işte kontrolkalemi.com'u farklı kılan olaylardan bir tanesi.. Çeşitli ve bol miktarda yorum.. Kimse bilgisini esirgemiyor, ve hep yardımcı olmaya çalışıyor.

Siz değerli üyelere ilgi ve alakanız için teşekkür ederim. Saygılarımı sunar, iyi çalışmalar dilerim..
 
Motor çalışır iken,hehangibir sebeple,rotorun bloke olması halinde ( milin hareketinin durması ),eğer ko-
ruma devresi geç çalışır ise,rotor çubuklarında erime olur ( burak 72 arkadaşım bahsetmiş idi ).Bu du-
rumda olan motorlar,tam gücünde çalışması halinde,motordan vınlama sesi gelir.Motorun,düşük güçte
çalıştırılması halinde,bu ses azalır.Bahsedilen motorun başından böyle bir olay geçmiş ise,ses bu neden-
le olabilir.Bu arızanın tespiti için,endüvi kontrol aleti prensibine göre çalışan ve pens ampermetre büyük-
lüğünde özel bir ölçü aleti kullanılır.Bu arızanın çözümü,rotorun,yenisi ile değiştirilmesidir.160 kw marelli
ve 11oo kw AEG ,11 kw gamak marka elektrik motorlarımızda bu arızalara rastladık ve rotorlarını değiş-
tirmiştik.
 
merhaba darma arkadaş,
motorda vınlama rotor kısa devre çubukları ile alakalı biz buna bobinajda ıslık çalma diyoruz
rotorun tornada toz pasının alınmasınıda ,motor nem ve rutubete maruz kaldığında rotor yüzeyi paslanır yada karıncalanır bazı kişiler rotorun yüzünden to pasdediğimiz 1mm kadar alır bu kesinlikle yapılmamalıdır sadece zımpara ile durum düzeltilmelidir
bence sen sargılarına dc akım ver tektek klemens bağlantı uçlarına kontrol et en sağlam sargıyı ölçme yolu budur,sargılarında proplem yoksa daha öncede dediğim gibi growler cihazıyla rotoru kontrol edin
problem gene devam ediyosa eğer en sağlamı motoru yenisiyle değiştirin
 
bence ilk yapılması gereken motoru fandan ayırıp boşta çalıştırmak

fanların kanatlarında oluşan aşınma balanst yapıyor
 
frekans ayarı yapılması gerekir..dolayısyla hız ayarı..imkanınız varsa deneyin...bizde küçük kw lı motorlarda böle bişey olunca inverter kullanarak frekansını kalibre ediyoruz...bide 10 senelik motor ve ilk baştan beri elle yol veriyormuşsunuz..tamam çözüm bulmak gerekir ama mal zaten ilk baştan arızalı olmuş olmuyomu saygılar
 
Motor boşta çalıştığında dahi hem yine elle yol vermek gerekiyor hemde çalıştıktan sonra vınlama ve vibrasyon aynı şekilde oluyor. Motorun rotorunu bakımcı firma traşlamış olabilir çünkü bu motorun beslediği fan soğutma kulesi fanı yani devamlı nemli ve kimyasalın bol bulunduğu yer. Rotorda paslanma kesin olmuştur ve bakımcıda pası almak istemiştir. Bu henüz içini açıp inceleme yapamadım. Yenisi çalışıyor şuanda. Baktıktan sonra gözlemlerimi sizlere aktarıcam. Hepinize teşekkürler.
 
merhaba ben daha yeni üye olan arkadaşlardan biriyim anladıgımkadarı ile motor yeni sarıldı diyorsunuz motor ele kalkıyorsa bunda baglantı hatası olma ihtimali yüksek veya hatvesinde birproblem olabilir ancak vibrasyonla ilgiliolarakta mildeki salgıya bakıldımı ayrıca balans alınırken kablin ve sogutma pervanesi takılımıydı ve kapaktaki rulman yerleri ölcüldümü rotor rulman yeride tabiki bunlar rotordaki vibrasyon lara sebeb olabilecek durum lar rotor milinde catlak testi yapıldımı rotor sincap kafesli ise kısadevre cubukları kesipkesmedigini anlamak alamiyumsa zor ancak test aletlerivar tabiki bakır ise gözlede bakılabillinir alındakı kaynak yerlerine
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,719
Mesajlar
929,231
Kullanıcılar
452,435
Son üye
Hilmi GÖKALP

Yeni konular

Geri
Üst