Roboelektronik
Üye
- Katılım
- 14 Eki 2006
- Mesajlar
- 1,441
- Puanları
- 1
Motorların yanmasına neden olan başlıca arızalar şunlardır;
Üç fazlı motorların iki faza kalıp çalışmaya devam etmesi hali;
Üç fazdan birinin şebekeden kesilmesi
Üç fazdan birinin sigortasının atması
Kontaktör kontaklarından birisinin arızalanması
Motor ile kontaktör arasındaki kablo bağlantı irtibatının herhangi bir neden ile geçirgenliğini kaybetmesi
Mekanik zorlamalarla (mil sıkışması,yatak sarması vb.) motorun rotor sıkışması sonucu aşırı akım çekmesi
Şebeke voltajının sürekli olarak normal değerinin altında bulunması böylece motorun düşük momentle
çalışması sonucu fazla akım çekmesi
Aşırı yüklerde motorun fazla akım çekmesi(nominal akımdan %20 oranında daha fazla akımın çekilmesi)
Motorun yol alma ve frenleme süresinin uzun tutulması sonucu motorun fazla akım çekmesi
Motorun sık durma ve fazla kalkış yapması halinde stator veya rotor sargılarında ısının artması
Şebeke frekanslarındaki aşırı dalgalanmalar sonucu motorun fazla akım çekmesi
Soğutuculu motorlarda soğutma düzeninin çalışmaması sonucu özellikle çevre sıcaklığı fazla ise stator ve
rotordaki ısının artması
İşletme ile ilgili kayıpların artması
Bağlantı hatası (örneğin direkt yol alan bir motorun stator sargıları normal işletmede yıldız bağlanacak şekilde düzenlenmişken yanlışlıkla üçgen bağlanması)
* Asenkron Motorlarda Elektrik Arıza Tespiti
* Elektrik makinelerinde mekanik arizalarin tespiti
Asenkron Motorlarda Elektrik Arıza Tespiti.rar
Elektrik makinelerinde mekanik arizalarin tespiti.rar
Üç fazlı motorların iki faza kalıp çalışmaya devam etmesi hali;
Üç fazdan birinin şebekeden kesilmesi
Üç fazdan birinin sigortasının atması
Kontaktör kontaklarından birisinin arızalanması
Motor ile kontaktör arasındaki kablo bağlantı irtibatının herhangi bir neden ile geçirgenliğini kaybetmesi
Mekanik zorlamalarla (mil sıkışması,yatak sarması vb.) motorun rotor sıkışması sonucu aşırı akım çekmesi
Şebeke voltajının sürekli olarak normal değerinin altında bulunması böylece motorun düşük momentle
çalışması sonucu fazla akım çekmesi
Aşırı yüklerde motorun fazla akım çekmesi(nominal akımdan %20 oranında daha fazla akımın çekilmesi)
Motorun yol alma ve frenleme süresinin uzun tutulması sonucu motorun fazla akım çekmesi
Motorun sık durma ve fazla kalkış yapması halinde stator veya rotor sargılarında ısının artması
Şebeke frekanslarındaki aşırı dalgalanmalar sonucu motorun fazla akım çekmesi
Soğutuculu motorlarda soğutma düzeninin çalışmaması sonucu özellikle çevre sıcaklığı fazla ise stator ve
rotordaki ısının artması
İşletme ile ilgili kayıpların artması
Bağlantı hatası (örneğin direkt yol alan bir motorun stator sargıları normal işletmede yıldız bağlanacak şekilde düzenlenmişken yanlışlıkla üçgen bağlanması)
* Asenkron Motorlarda Elektrik Arıza Tespiti
* Elektrik makinelerinde mekanik arizalarin tespiti
Asenkron Motorlarda Elektrik Arıza Tespiti.rar
Elektrik makinelerinde mekanik arizalarin tespiti.rar