Optimum Tu 2004 V

Hep söylemişimdir. Bu makinalarda eğer tam sızdırmazlık ürünleri ile yapılmamışsa mutlaka ayrı bir yere yapılmalı elektronik kartlar. Mesela CNC yapıp o tozun altına panoyu yapmak ne kadar mantıklı. Yeri geliyor CNC'de su ile çalışıyorsunuz, yeri geliyor temizlik için mazotla mekanik aksamı yıkıyorsunuz. Metal toz parçaları uçuşuyor vs..

Torna'da kontrol paneli tabi üzerinde olacak ama bi şekilde soketli yapıp asıl kartları sürücüleri başka konuma almak gerekli.. Hazırları niye böyle yapılıyor konusuna hiç girmiyorum.
 
Aslında ben o tornanın panosuna nasıl talaş girmiş anlamadım. Benim eski optimum tornamın panosu tam kapalıydı. Açık olan hiç bir yeri yoktu. @DiGiTaLmEn in tornası DC olduğu için panosunda havalandırma delikleri mi var acaba!
 
Aslında ben o tornanın panosuna nasıl talaş girmiş anlamadım. Benim eski optimum tornamın panosu tam kapalıydı. Açık olan hiç bir yeri yoktu. @DiGiTaLmEn in tornası DC olduğu için panosunda havalandırma delikleri mi var acaba!
Kontrol ünitesinin motora gelen kısmı açık, Hava tuttuğunuz zaman ünite içerisine talaş dolabiliyor. Ayrıca motor kısmı elektrik kabloları ile de arasında bir koruma yada engelleyici her hangi bir şey yok. Yine tazyikli hava tuttuğunuz zaman arka dişli kısmına da talaş girebiliyor. Dişlilerin arası ne işlerseniz o malzeme ile doluyor.
 
Bir kullanıcı videosunda dişlilerin arasına ve her yere talaş kaçtığı için basınçlı hava kullanmadığını, fırça veya benzer yöntemlerle temizlediğini belirterek diğer kullanıcılara da basınçlı hava kullanmamalarını öneriyordu.
 
Bir kullanıcı videosunda dişlilerin arasına ve her yere talaş kaçtığı için basınçlı hava kullanmadığını, fırça veya benzer yöntemlerle temizlediğini belirterek diğer kullanıcılara da basınçlı hava kullanmamalarını öneriyordu.
Fırçanın ulaşabildiği yerler mümkün, ama kızakların içi, Makine üzerindeki kuytu yerler buralar fırça ile mümkün olmuyor. Elektronik aksama fırça sürdüğünüzde, kabloları koparma ihtimaliniz de var.Ben direk elektronik aksamı hedef almayacak şekilde hava tutarak temizlik yapıyordum. Bu seferki temizlik biraz detaylı olsun makineyi güzelce yağlayayım dedim. Ne tarafa çevirdim ise yığılmış talaş görünce ince uçlu hava tabancası ile daha yakından hava tuttum. Kontrol kartı kısmının korumasız olabileceğini tahmin edemedim. Nede olsa Alman tasarımı diye düşündüm. Sigorta attırınca olaya ayıktım ama biraz geç oldu. Neredeyse kart yuvasının 10/1 ini talaşla doldurmuştu. Şimdi en kötü ihtimalle kartı yaktık ise buna nasıl bir kart alıp takmalıyım. Kartlar hakkında pek bir bilgim yok. Link verebilecek arkadaşlara ayrıca teşekkür ederim.
 
Anladığım kart arızaları sık yaşanıyor. Eğer kartı ucuza tamir ettiremezseniz, yenisini almadan önce bazı ve yüksek olasılıkla daha pahalı seçenekler de var.

İlki, ikinci el DC koşu bantı motor ve sürücüsü alarak adapte etmek. Aslında bu motorlar farklı atölye makinelerine de bağlanabiliyor. Bu motorların ve özellikle farklı sürücü olanaklarının ayrı bir konu başlığında değerlendirilmesinde yarar var.

İkincisi, monofaze ve trifaze asenkron motorlar. Yanlış bilmiyorsam yalnızca trifaze motorlar VFD ile devir ayarlı kullanılabiliyor.

Ayrıntılar da önemli. Maliyet, torkun hıza bağlı değişimi (özellikle düşük hızlarda), torna ile uyumlu, sorunsuz çalışması vs. Güç artımının yanında, mevcut torna değişken hız ayarlı değilse daha kullanışlı hale de gelmiş olur.
 
Son düzenleme:
Arıza kaynağını tespit edebilmek için biraz önce bu cihazı aldım. 80 ₺, çok daha ucuzlarıda var, aradaki fark nedir bilmiyorum ama almışken biraz kullanışlı olsun diye, satıcının tavsiyesi ile bu cihazı aldım. Voltaj ayarı yapmak gerekmiyormuş, otomatik ayar dedi kendileri. Tornanın yön değiştirme anahtarının ve motor kısmının resimleri aşağıda görüldüğü gibi. Motoru yerinden sökmek bayağı sıkıntılı görünüyor, Dişli kısmını v.s sökmek gerekiyor. Anahtar üzerinde görülen mavi ve beyaz kablo motordan geliyor. Şimdi bu aleti kullanmanın da acemisiyim. Birkaç video izledim ama, bizim tespit etmek istediğimiz arızayı anlatan bir video göremedim.Bu cihazla bu motoru hangi ayarda nasıl kontrol etmem gerekiyor.
IMG_20180409_174900.jpg
IMG_20180409_174944.jpg
IMG_20180409_174900.jpg IMG_20180409_174944.jpg

Anladığım kart arızaları sık yaşanıyor. Eğer kartı ucuza tamir ettiremezseniz, yenisini almadan önce bazı ve yüksek olasılıkla daha pahalı seçenekler de var.

İlki, ikinci el DC koşu bantı motor ve sürücüsü alarak adapte etmek. Aslında bu motorlar farklı atölye makinelerine de bağlanabiliyor. Bu motorların ve özellikle farklı sürücü olanaklarının ayrı bir konu başlığında değerlendirilmesinde yarar var.

İkincisi, monofaze ve trifaze asenkron motorlar. Yanlış bilmiyorsam yalnızca trifaze motorlar VFD ile devir ayarlı kullanılabiliyor.

Ayrıntılar da önemli. Maliyet, torkun hıza bağlı değişimi (özellikle düşük hızlarda), torna ile uyumlu, sorunsuz çalışması vs. Güç artımının yanında, mevcut torna değişken hız ayarlı değilse daha kullanışlı hale de gelmiş olur.
Henüz arızanın yerini tespit edebilmiş değilim. İhtimaller 1. ihtimal söküp taktığım switch te olabilir, 2 içerisine metal parçacıklar birikmiş olan kontrol ünitesinde oluşan bir kısa devre olabilir ki, kontrol kartını haznesinden söküp çıkardım, tam dağıtmadım ama görünürde koku veya herhangi bir deforme görünmüyor. 3. ihtimalde motorda herhangi bir arıza var mı? Motor kayışını söktüm, elle çevirmede herhangi bir zorlanma yok, rahat dönüyor. Ölçüm aletinden ve motorun durumunu nasıl ölçebileceğim hakkında bir bilgim olmadığından henüz ölçmedim. Yukarıda ki resimde paylaştığım cihaz ile kartın sağlamlığınıda ölçebiliyormuyuz. ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
3. ihtimalde motorda herhangi bir arıza var mı? Motor kayışını söktüm, elle çevirmede herhangi bir zorlanma yok, rahat dönüyor. Ölçüm aletinden ve motorun durumunu nasıl ölçebileceğim hakkında bir bilgim olmadığından henüz ölçmedim.

Motor DC mi? Doğrudan 12v bağlayıp dönüyor mu diye bir bak istersen. Hiç olmazsa motor sağlam mı anlamış olursun.

1. ihtimal söküp taktığım switch te olabilir,

Switch kablolarını birbirine değdirerek veya ayırarak deneyebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Switch kablolarını birbirine değdirerek veya ayırarak deneyebilirsiniz.
Biraz önce 12 volt adaptör ile kontrol ettim, motor çalışıyor. Motorun resmi aşağıda. Type yazan kısımda vdc yazıyor. 180x300 Optimum Vario torna motoru. Dijital hız ayarı mevcut. Kontrol kartını ölçmemizin bir yolu varmı. Mikrometre kullanımı hakkında bir bilgim yok. Tanıtım videolarında, kablodaki kopuğu drenç tarzı parçaların durumunu ölçüyorlar ama, genel olarak toplanmış bir kart üzerinde arıza varmı yokmu bunu gösteren bir bilgiye ulaşamadım.

Ayna üstü kapak switchini iptal ettim. Kablosunu birbirine direk bağlayıp denedim yine çalışmadı. Dijital hız göstergesi yanıyor, bağladığım aydınlatma yanıyor, motora direk 12 volt elektrik verdiğimde çalışıyor, kontrol kartı üzerinde herhangi bir gözle görülür deforme, koku v.s yok, Ölçüm işinden anlamadığımdan kartı ölçemiyorum. Sorun kartta görünüyor ama neresinde nasıl bulabileceğim hakkında bir fikrim yok. Resimde görülen kartın adı sanı nedir, yenisini almaya kalksam ne diye arayacağımı da bilmiyorum. Kart haznesi dış ölçü 11x15 cm, içi ise 8x12 cm gibi. Bu yuvaya uygun kart seçenekleri nelerdir.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20180409_190743.jpg
    IMG_20180409_190743.jpg
    385.9 KB · Görüntüleme: 20
  • IMG_20180408_194426.jpg
    IMG_20180408_194426.jpg
    208 KB · Görüntüleme: 17
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
130,168
Mesajlar
933,946
Kullanıcılar
453,294
Son üye
MEGATRO

Yeni konular

Geri
Üst