Optimum Tu 2004 V

Ekli dosyayı görüntüle 44774
Ölçü aleti üzerindeki simgeleri de çalışmaya çalıştım, dikkatli şekilde ölçün bi deneyin bakalım.

Ekli dosyayı görüntüle 44775
RV etiketli elemanı diyot simgeli düdük kademesinde ölçün sağlamsa ötmesi gerekir sanıyorum, beyaz parça direnç üzerindeki yazıyı ekleyin 10-190 arası yazarsa ohm kademesinin en küçük biriminde ölçün (sekman işaretli Omega sembolü) :).
Rw yazan parça uyarı kademesinde hiç bir tepki vermiyor. Cihaz uçlarını birbirine değdirdiğimde uyarı sinyali çalıyor.Ohm kademesinde 40.16 gösterip aniden 0.L konumuna geliyor. Beyaz parça uyarı kademesinde sesli sinyal veriyor, ohm kademesinde 000.2-000.1 arası hareketli. Her iki yönde de denemeler yaptım sonuç aynı. Elimdeki cihaz yön ve voltaj ayarlarını otomatik kendisi yapıyor.
 
O zaman arızalı, şöyle yapabiliriz elemanın ayaklarına kısa bir tel lehimle devrenin tepkisini yazın.
 
Son düzenleme:
O zaman arızalı, şöyle yapabiliriz elemanın ayaklarına kısa bir tel lehimle devrenin tepkisini yazın.
Rw yazan parçanın kartın arka yüzünden ayaklarına uygun ince bir kablo lehimledim. Cihaz ölçümü normale geldi. Elektrik panosunu toparlayıp kapattım. Devrenin tepkisi derken, Tornaya elektrik verip çalıştırmamı istiyorsunuz sanırım. ?
 
Evet 230v verince diğer gerilimler de var mı led varsa yanıyor mu ...
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20180409_213104.jpg
    IMG_20180409_213104.jpg
    245.7 KB · Görüntüleme: 19
  • IMG_20180409_213117.jpg
    IMG_20180409_213117.jpg
    330.6 KB · Görüntüleme: 19
  • IMG_20180410_230639.jpg
    IMG_20180410_230639.jpg
    267.2 KB · Görüntüleme: 20
  • IMG_20180410_230942.jpg
    IMG_20180410_230942.jpg
    284.5 KB · Görüntüleme: 19
RV hizasında yeşil led var onu kabloyla uzatabilirsiniz, Torna açınca şenlik oldu diyorsunuz kablolamada mı sorun var acaba daha önce motorun sağlamlığından eminim demiştiniz.
 
RV hizasında yeşil led var onu kabloyla uzatabilirsiniz, Torna açınca şenlik oldu diyorsunuz kablolamada mı sorun var acaba daha önce motorun sağlamlığından eminim demiştiniz.
Motoru 12 volt adaptör ile şimdi yine denedim. 100-150 rp gibi çalışıyor.
 
Kontrol ünitesinin motora gelen kısmı açık, Hava tuttuğunuz zaman ünite içerisine talaş dolabiliyor. Ayrıca motor kısmı Elektrik kabloları ile de arasında bir koruma yada engelleyici her hangi bir şey yok. Yine tazyikli hava tuttuğunuz zaman arka dişli kısmına da talaş girebiliyor. Dişlilerin arası ne işlerseniz o malzeme ile doluyor.

Gözümüzde büyüttümüz koca koca sertifikalı, CE belgeli markaların yaptığı tasarım hatalarına bakın. Gerçekten şaşırmıyorum artık bu konuya.. Benzer sorunu ben şu meşhur alman malı el aletlerinde görüyorum. Adamlar gönye testere yapmış, malzemeyi koyacağın düz bir zemini yok. Lazer çizgi yapmışlar kesim yerinin 4 milim solunda, düz kesim yapacaksın mili esniyor vs..
 
Multimetre üzerindeki sekman görüntüsüne benzer kısma getirip ölçtüğümde resimdeki değerler çıkıyor. Veğri ve düz çizgi üzerine getirdiğimde hepsi 000,0 çıkıyor. Hocam Multimetre kullanmayı bilmediğimi belirtmiştim, siz gerilim ölç deyince ben 1-2 saatlik video izlememe rağmen multimetrenin hayat hikayesini anlatan 15-20 dk lik videolardan tam birşey anlamışta değilim. Çözebildiğim bu kadar. Ölçüleri benim multimetre üzerindeki şu konuma getirde ölç derseniz daha çabuk sonuç alırım. İnanın o işaretlerin hangisi gerilim hangisi drenç anlamıyorum. İlkokul 1. sınıfa daha başlamamış bebeye gösterir gibi fasülye örneği verirsek daha seri anlarım. :D
Ekli dosyayı görüntüle 44769 Ekli dosyayı görüntüle 44770 Ekli dosyayı görüntüle 44771 Ekli dosyayı görüntüle 44772
Forumdaki elektronikçi ustalarımıza sesleneyim; @tekin126, @mehmet.bey , @MAIN_LOOP ve daha aklıma gelmeyenler sizler de konuya dahil olun.
 
Son düzenleme:
Ustalar bu bir PWM sürücü mü acaba? Eğer öyleyse muadili bir kart bulunabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,665
Kullanıcılar
452,673
Son üye
loran laran

Yeni konular

Geri
Üst