volverine
Üye
- Katılım
- 14 Mar 2007
- Mesajlar
- 186
- Puanları
- 1
Elimizdeki elemanlar;
- MCC üzerinde 1 (Auto) - 0 - 2 ( Manuel ) pako şalter
- Sahada 3 butonlu local control box ( start ileri, start geri ve stop )
- PLC DO1 kontağı start ileri ( toggle, kalıcı tip kontak )
- PLC DO2 kontağı start geri ( toggle, kalıcı tip kontak )
- 2 ad. kontaktör ( ileri ve geri çalışma için )
- 1 ad. termik röle
- Güç devresi 3P sigortası
- Kontrol devresi 2P sigortası
- MCC üzerinde çalışıyor ve termik arıza ledleri
- PLC' ye çalışıyor bilgisi için NO kuru kontak
- İleri - geri çalışma geçişlerinde gerekli ise motorun durmasını bekleme?
Çalışma senaryosu basitçe;
MCC üzerinde manuel seçili ise sadece sahadaki LCB ile start-stop verilecek, PLC'den start-stop edilemeyecektir.
Auto seçili ise kontrol PLC'de olacak sahadan müdahale edilemeyecektir. Her iki durumdada çalışıyor bilgisi PLC'ye gidecek, termik arıza durumu MCC Panel üzerinden takip edilecektir.
Bu senaryoyu en az devre elemanı ile sağlıklı bir şekilde nasıl hayata geçirebiliriz.
- MCC üzerinde 1 (Auto) - 0 - 2 ( Manuel ) pako şalter
- Sahada 3 butonlu local control box ( start ileri, start geri ve stop )
- PLC DO1 kontağı start ileri ( toggle, kalıcı tip kontak )
- PLC DO2 kontağı start geri ( toggle, kalıcı tip kontak )
- 2 ad. kontaktör ( ileri ve geri çalışma için )
- 1 ad. termik röle
- Güç devresi 3P sigortası
- Kontrol devresi 2P sigortası
- MCC üzerinde çalışıyor ve termik arıza ledleri
- PLC' ye çalışıyor bilgisi için NO kuru kontak
- İleri - geri çalışma geçişlerinde gerekli ise motorun durmasını bekleme?
Çalışma senaryosu basitçe;
MCC üzerinde manuel seçili ise sadece sahadaki LCB ile start-stop verilecek, PLC'den start-stop edilemeyecektir.
Auto seçili ise kontrol PLC'de olacak sahadan müdahale edilemeyecektir. Her iki durumdada çalışıyor bilgisi PLC'ye gidecek, termik arıza durumu MCC Panel üzerinden takip edilecektir.
Bu senaryoyu en az devre elemanı ile sağlıklı bir şekilde nasıl hayata geçirebiliriz.