Profesyonel Klima Tamircisi Var mı?

1. Sorunun cevabı;
Çıkartılan uç 4 yollu vana ucu olabilir. Klimalarda sadece soğutma modunda gaz toplanır. Bu işlem kışın yapılıyor ise soğutma çalıştırmak zor olduğundan, cihaz ısıtmaya alınır ve 4YV kablosu çekilerek (Ya da amerikan cihazlarında enerjilenerek) manual soğutma moduna geçiş yapılır. Ayrıca gaz toplamanın süresi olmaz. Alçak basınç manometresi ile 0 Bar/g'ye kadar vakum edilmesi beklenir. Eğer bakır borunuz çok uzun ise (örnek 25 metre gibi) bu değerlere inmeniz zordur. Çünkü split klima cihazlarında likit reciever yoktur. Gaz toplanırken kondanser kapasitesi kadar gaz toplayabilirsiniz.
2.Sorunun cevabı;
Split klimalarda gaz kaçağı olması durumunda yağ eksilmesi muhtemeldir. Ancak bir split klima cihazında ortalama 80-210 gr arası (kapasiteye göre değişir) yağ bulunur. Eğer cihazınızda geçmişte bir gaz kaçağı yaşanmış ise kompresör yağının tamamen emiş hattından boşaltılması ve etiket değerindeki kadar yağın tekrar aynı porttan verilmesi gerekir. R407C-R134A-R410A ile çalışan bir kompresöre yağ ilavesi söz konusu olamaz. Ancak R22 ile çalışan bir kompresör ise arkadaşında dediği gibi vakum ile yağ vermek mümkündür. Ancak fazla yağ şarjı da soğutma kapasitesini etkiler. Bu da ufak bir uyarı olsun.
Not: Klimada tıkanıklık denilen mesele hiç bir surette yağ eksilmesi sorununu getirmez. Sallamayalım lütfen tornavidacı arkadaşlar.
3.Soruna gelince;
Split klima cihazlarında maliyet uygun olduğu için kapiler (kılcal) boru ile basınç düşürülür. Bu nedenle akışkan kontrolü çok iyi yapılamaz. Sistem içinde bulunması gereken gaz miktarı düşünce buharlaşma sıcaklığı denilen (Evaporation temp) sıcaklıkta düşer. Geleşme dış ünitede olan modellerde cihaz ilk çalıştırıldığında, tepkiyi ilk olarak ince olan likit hattından alırsınız. Oradaki basınç normalin altında olduğu için (Split klimalarda normal likit basıncı Kapiler - evaporatör arası 6-8 bar arasıdır) sıcaklık çok düşük olur. Bu sıcaklıkdon noktasının (-) altında olduğundan dış havadaki nem boruya yapışır yapışmaz donar ve kristalleşir. Bu çalışma sürdürüldüğünde ise aynı tepki evaporatör (iç ünite bataryası) üzerinde de görülür. Soğutma kapasitesi düşük olur. Ama endüstriyel tip cihazlarda bu böyle değildir. Karıştırmayalım. Bu anlattığım sadece split klimalar için geçerlidir. Daha doğrusu kapiler boru ile genleşme yapan cihazlar içindir.
Son olarak ta;
Eğer klimanızda karlanma var ise...,
1-Filtrelerinizi kontrol edin. Kirli ise temizleyin sorunun giderilip giderilmediğini kontrol edin.
2-İç ünite bataryanızı kontrol edin. Hava akışını engelleyecek kadar kirli olup olmadığına bakın. Kirli ise servis çağırın bakım zamanı gelmiş.
3-Evaporatörün altında bulunan ve cihaz boyunca uzanan fan blower'ını kontrol edin. Kanatlar arası dolu mu? Kontrol edin. Eğer dolu ise servis çağırın.
4-Eğer bunları kontrol ettiyseniz sistem de bakım gerektiren bir durum yok demektir. O zaman;
Cihazınızı çalıştırın. Kumanda üzerinden set ettiğiniz değeri not alın. Harici bir termometre ile oda sıcaklığını ölçün. Bu ölçümü yaparken klimanın hava emiş hattını kullanmak en doğrusudur. Eğer set ettiğiniz değerin 2 dereceden daha fazla altına iniyor ise cihazınız termostat sistemi ile ilgili sorunu var demektir.
5-Eğer buraya kadar olumlu sonuçlar ile geldiyseniz. Cihazınızın gazı eksiktir. Servis çağırıp bedelini ödemeye hazırlanın.

Kolay gelsin, iyi çalışmalar...
 
1. Sorunun cevabı;
Çıkartılan uç 4 yollu vana ucu olabilir. Klimalarda sadece soğutma modunda gaz toplanır. Bu işlem kışın yapılıyor ise soğutma çalıştırmak zor olduğundan, cihaz ısıtmaya alınır ve 4YV kablosu çekilerek (Ya da amerikan cihazlarında enerjilenerek) manual soğutma moduna geçiş yapılır. Ayrıca gaz toplamanın süresi olmaz. Alçak basınç manometresi ile 0 Bar/g'ye kadar vakum edilmesi beklenir. Eğer bakır borunuz çok uzun ise (örnek 25 metre gibi) bu değerlere inmeniz zordur. Çünkü split klima cihazlarında likit reciever yoktur. Gaz toplanırken kondanser kapasitesi kadar gaz toplayabilirsiniz.
2.Sorunun cevabı;
Split klimalarda gaz kaçağı olması durumunda yağ eksilmesi muhtemeldir. Ancak bir split klima cihazında ortalama 80-210 gr arası (kapasiteye göre değişir) yağ bulunur. Eğer cihazınızda geçmişte bir gaz kaçağı yaşanmış ise kompresör yağının tamamen emiş hattından boşaltılması ve etiket değerindeki kadar yağın tekrar aynı porttan verilmesi gerekir. R407C-R134A-R410A ile çalışan bir kompresöre yağ ilavesi söz konusu olamaz. Ancak R22 ile çalışan bir kompresör ise arkadaşında dediği gibi vakum ile yağ vermek mümkündür. Ancak fazla yağ şarjı da soğutma kapasitesini etkiler. Bu da ufak bir uyarı olsun.
Not: Klimada tıkanıklık denilen mesele hiç bir surette yağ eksilmesi sorununu getirmez. Sallamayalım lütfen tornavidacı arkadaşlar.
3.Soruna gelince;
Split klima cihazlarında maliyet uygun olduğu için kapiler (kılcal) boru ile basınç düşürülür. Bu nedenle akışkan kontrolü çok iyi yapılamaz. Sistem içinde bulunması gereken gaz miktarı düşünce buharlaşma sıcaklığı denilen (Evaporation temp) sıcaklıkta düşer. Geleşme dış ünitede olan modellerde cihaz ilk çalıştırıldığında, tepkiyi ilk olarak ince olan likit hattından alırsınız. Oradaki basınç normalin altında olduğu için (Split klimalarda normal likit basıncı Kapiler - evaporatör arası 6-8 bar arasıdır) sıcaklık çok düşük olur. Bu sıcaklıkdon noktasının (-) altında olduğundan dış havadaki nem boruya yapışır yapışmaz donar ve kristalleşir. Bu çalışma sürdürüldüğünde ise aynı tepki evaporatör (iç ünite bataryası) üzerinde de görülür. Soğutma kapasitesi düşük olur. Ama endüstriyel tip cihazlarda bu böyle değildir. Karıştırmayalım. Bu anlattığım sadece split klimalar için geçerlidir. Daha doğrusu kapiler boru ile genleşme yapan cihazlar içindir.
Son olarak ta;
Eğer klimanızda karlanma var ise...,
1-Filtrelerinizi kontrol edin. Kirli ise temizleyin sorunun giderilip giderilmediğini kontrol edin.
2-İç ünite bataryanızı kontrol edin. Hava akışını engelleyecek kadar kirli olup olmadığına bakın. Kirli ise servis çağırın bakım zamanı gelmiş.
3-Evaporatörün altında bulunan ve cihaz boyunca uzanan fan blower'ını kontrol edin. Kanatlar arası dolu mu? Kontrol edin. Eğer dolu ise servis çağırın.
4-Eğer bunları kontrol ettiyseniz sistem de bakım gerektiren bir durum yok demektir. O zaman;
Cihazınızı çalıştırın. Kumanda üzerinden set ettiğiniz değeri not alın. Harici bir termometre ile oda sıcaklığını ölçün. Bu ölçümü yaparken klimanın hava emiş hattını kullanmak en doğrusudur. Eğer set ettiğiniz değerin 2 dereceden daha fazla altına iniyor ise cihazınız termostat sistemi ile ilgili sorunu var demektir.
5-Eğer buraya kadar olumlu sonuçlar ile geldiyseniz. Cihazınızın gazı eksiktir. Servis çağırıp bedelini ödemeye hazırlanın.

Kolay gelsin, iyi çalışmalar...


Ağzınıza ,emeğinize sağlık
 
meraba arkadasim elimden geldigince yardim edeyim1. sorunun cevabi eger gaz toplamaya baslamadan once kablo cikarttiise kesinlikle kisindir klimayi sogutmada calistiramamislardir ve isitmada calistirip 4 yollu vananin kablosunu cikartmislardir
2 sorunun cevabi ufak klimalarin yag oranlari fabrikasyondur her marka modelde degisir montajlanmamis komprasor bulacaksin yagini olcekli bir kaba bosatticaksin o klimada nekadar yag oldugunu net ogrenirsin busekilde yag eksik olan klimanin komprasorunu sokerek yagini bosaltip orjinal yag orani kadar yag vereceksin zahmetli istir 3. sorunun cevabi
basinc hatti gaz eksikse,ilitreler tikali ise kompsasorun basma gucu azaldi ise evap kirli veya herhangibi nedenden tikali ise icunute fani arizali veya sikisik ise ic unute oda termostti bozuk ise buzlanir
 
büyük kompressörlerde yağ göstergesi vardır,split tarzı cihazlarda ise gaz kaçağı olmadığı sürece yada sistem tıkalı olmadığı sürece yağ eksiltme olmaz tıkalı sistem cihazın işlevini görme konusunda arızaya geçer,split cihazlarda sistem vakum edilerek yağ emdirilir
büyük kompressörlede ise yağ ilavesi basittir

Not: Klimada tıkanıklık denilen mesele hiç bir surette yağ eksilmesi sorununu getirmez. Sallamayalım lütfen tornavidacı arkadaşlar.

tıkalı cihaza yada sisteme yağ toplama olmuyormu? sen tıkalı sistem derken ne anlıyorsun?

sistemde yağ dönmüyorsa kompressörde yağ eksiliyor demektir kopyala yapıştır yazmana gerek yok ;)
 
sayın arkadaşlar klimaya gaz basımı nasıl yapılır yani klima çalışırken durumdamı basılır yoksa klima stop halindeykenmi basılır?
 
sevgili arkadaşalr verdiğiniz bilgiler için çok çok teşekkür ediyorum...ama kesinlikle servis çağırmaya niyetim yok çünkü aldığımız sıfır klimanın içine ettiler sağolsunlar eminim bu defada çağırsam klimayı kesinlikle çalışmaz duruma getireceklerine eminim....:)) sadece kendi yaşadığım şehir için konuşuyorum arkadaşalr...
 
tıkalı cihaza yada sisteme yağ toplama olmuyormu? sen tıkalı sistem derken ne anlıyorsun?

sistemde yağ dönmüyorsa kompressörde yağ eksiliyor demektir kopyala yapıştır yazmana gerek yok ;)
Arsız;
Arsızlık yapma, insanları da yanlış yönlendirme. Ya da en iyisi sen yazdıklarını bir daha oku. Tıkanık makine söz konusu ise nasıl yağ basabilir bu makine. Zaten tıkanık, nereye basıyor?
Tornavidacı, sallama!
 
Arsız;
Arsızlık yapma, insanları da yanlış yönlendirme. Ya da en iyisi sen yazdıklarını bir daha oku. Tıkanık makine söz konusu ise nasıl yağ basabilir bu makine. Zaten tıkanık, nereye basıyor?
Tornavidacı, sallama!


Merhaba,

Sanırım arkadaş klima sistemlerinde kot farklılıklarından ötürü oluşan ve geri dönemeyen yağ basmasından kaynaklanan tıkanıklıktan bahsediyor.Birde sizden ricam sitede değerli yorumlarınızı yazarken kişileri hedef alarak kırıcı olmayınız. Yorumlarınızı ilgi ile takip eden bir kişiyim bundan yola çıkarak vardığım kanı mesleki anlamda kalifiye diye adlandırılan bir personelsiniz fakat sizde takdir edersinizki burası tabir-i caiz ise Köy kahvesi değil paylaşım platformu..Daha dikkatli olabilirsek sevinirim.


saygılarımla
 
Son düzenleme:
Berk Günay,
Tamda dediğin türden. Ancak şöyle de bir söz vardır "Biliyorsan konuş, ibret alsınlar. Bilmiyorsan sus ADAM sansınlar."
Kişiliğim olarak kesinlikle yalan söze kayıtsız kalamam. Zaten yazımı okuyan anlamıştır. Eğer montaj hatası var ise yağ da toplanır, likitte. Tartışmanın anlamı yok. Ayrıca ben klimacı değilim ama termodinamik ilgi alanımdır. Aslen yazılım uzmanıyım. Değerli görüşleriniz için teşekkürler.

Not: Forumda gördüğüm çok değerli meslektaşlarım bu verdiğim örneğin dışındadır. Çok değerli katkılarından dolayı (kimlerden bahsettiğimi anlayanlar anladı) onlara da ayrıca teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
ustalar midea kaset klima arıza ledi flaş yapıyo.besleme sigortasını kapatıp açınca çalışmaya normale dönüyo 10 dk sonra tekrar kapanıp arıza lambası yanıyor.bu klimalarda arıza kodu varmı arıza ledine baktım mesaj verir gibi yanmıyo.birde bunun temizliği nasıl yapıklır paneli söktüm sadece fan gözüktü evap göremedim.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,154
Mesajlar
933,739
Kullanıcılar
453,246
Son üye
TalhaSahin

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst