nemasis
Üye
- Katılım
- 3 Kas 2007
- Mesajlar
- 191
- Puanları
- 16
1. Sorunun cevabı;
Çıkartılan uç 4 yollu vana ucu olabilir. Klimalarda sadece soğutma modunda gaz toplanır. Bu işlem kışın yapılıyor ise soğutma çalıştırmak zor olduğundan, cihaz ısıtmaya alınır ve 4YV kablosu çekilerek (Ya da amerikan cihazlarında enerjilenerek) manual soğutma moduna geçiş yapılır. Ayrıca gaz toplamanın süresi olmaz. Alçak basınç manometresi ile 0 Bar/g'ye kadar vakum edilmesi beklenir. Eğer bakır borunuz çok uzun ise (örnek 25 metre gibi) bu değerlere inmeniz zordur. Çünkü split klima cihazlarında likit reciever yoktur. Gaz toplanırken kondanser kapasitesi kadar gaz toplayabilirsiniz.
2.Sorunun cevabı;
Split klimalarda gaz kaçağı olması durumunda yağ eksilmesi muhtemeldir. Ancak bir split klima cihazında ortalama 80-210 gr arası (kapasiteye göre değişir) yağ bulunur. Eğer cihazınızda geçmişte bir gaz kaçağı yaşanmış ise kompresör yağının tamamen emiş hattından boşaltılması ve etiket değerindeki kadar yağın tekrar aynı porttan verilmesi gerekir. R407C-R134A-R410A ile çalışan bir kompresöre yağ ilavesi söz konusu olamaz. Ancak R22 ile çalışan bir kompresör ise arkadaşında dediği gibi vakum ile yağ vermek mümkündür. Ancak fazla yağ şarjı da soğutma kapasitesini etkiler. Bu da ufak bir uyarı olsun.
Not: Klimada tıkanıklık denilen mesele hiç bir surette yağ eksilmesi sorununu getirmez. Sallamayalım lütfen tornavidacı arkadaşlar.
3.Soruna gelince;
Split klima cihazlarında maliyet uygun olduğu için kapiler (kılcal) boru ile basınç düşürülür. Bu nedenle akışkan kontrolü çok iyi yapılamaz. Sistem içinde bulunması gereken gaz miktarı düşünce buharlaşma sıcaklığı denilen (Evaporation temp) sıcaklıkta düşer. Geleşme dış ünitede olan modellerde cihaz ilk çalıştırıldığında, tepkiyi ilk olarak ince olan likit hattından alırsınız. Oradaki basınç normalin altında olduğu için (Split klimalarda normal likit basıncı Kapiler - evaporatör arası 6-8 bar arasıdır) sıcaklık çok düşük olur. Bu sıcaklıkdon noktasının (-) altında olduğundan dış havadaki nem boruya yapışır yapışmaz donar ve kristalleşir. Bu çalışma sürdürüldüğünde ise aynı tepki evaporatör (iç ünite bataryası) üzerinde de görülür. Soğutma kapasitesi düşük olur. Ama endüstriyel tip cihazlarda bu böyle değildir. Karıştırmayalım. Bu anlattığım sadece split klimalar için geçerlidir. Daha doğrusu kapiler boru ile genleşme yapan cihazlar içindir.
Son olarak ta;
Eğer klimanızda karlanma var ise...,
1-Filtrelerinizi kontrol edin. Kirli ise temizleyin sorunun giderilip giderilmediğini kontrol edin.
2-İç ünite bataryanızı kontrol edin. Hava akışını engelleyecek kadar kirli olup olmadığına bakın. Kirli ise servis çağırın bakım zamanı gelmiş.
3-Evaporatörün altında bulunan ve cihaz boyunca uzanan fan blower'ını kontrol edin. Kanatlar arası dolu mu? Kontrol edin. Eğer dolu ise servis çağırın.
4-Eğer bunları kontrol ettiyseniz sistem de bakım gerektiren bir durum yok demektir. O zaman;
Cihazınızı çalıştırın. Kumanda üzerinden set ettiğiniz değeri not alın. Harici bir termometre ile oda sıcaklığını ölçün. Bu ölçümü yaparken klimanın hava emiş hattını kullanmak en doğrusudur. Eğer set ettiğiniz değerin 2 dereceden daha fazla altına iniyor ise cihazınız termostat sistemi ile ilgili sorunu var demektir.
5-Eğer buraya kadar olumlu sonuçlar ile geldiyseniz. Cihazınızın gazı eksiktir. Servis çağırıp bedelini ödemeye hazırlanın.
Kolay gelsin, iyi çalışmalar...
Çıkartılan uç 4 yollu vana ucu olabilir. Klimalarda sadece soğutma modunda gaz toplanır. Bu işlem kışın yapılıyor ise soğutma çalıştırmak zor olduğundan, cihaz ısıtmaya alınır ve 4YV kablosu çekilerek (Ya da amerikan cihazlarında enerjilenerek) manual soğutma moduna geçiş yapılır. Ayrıca gaz toplamanın süresi olmaz. Alçak basınç manometresi ile 0 Bar/g'ye kadar vakum edilmesi beklenir. Eğer bakır borunuz çok uzun ise (örnek 25 metre gibi) bu değerlere inmeniz zordur. Çünkü split klima cihazlarında likit reciever yoktur. Gaz toplanırken kondanser kapasitesi kadar gaz toplayabilirsiniz.
2.Sorunun cevabı;
Split klimalarda gaz kaçağı olması durumunda yağ eksilmesi muhtemeldir. Ancak bir split klima cihazında ortalama 80-210 gr arası (kapasiteye göre değişir) yağ bulunur. Eğer cihazınızda geçmişte bir gaz kaçağı yaşanmış ise kompresör yağının tamamen emiş hattından boşaltılması ve etiket değerindeki kadar yağın tekrar aynı porttan verilmesi gerekir. R407C-R134A-R410A ile çalışan bir kompresöre yağ ilavesi söz konusu olamaz. Ancak R22 ile çalışan bir kompresör ise arkadaşında dediği gibi vakum ile yağ vermek mümkündür. Ancak fazla yağ şarjı da soğutma kapasitesini etkiler. Bu da ufak bir uyarı olsun.
Not: Klimada tıkanıklık denilen mesele hiç bir surette yağ eksilmesi sorununu getirmez. Sallamayalım lütfen tornavidacı arkadaşlar.
3.Soruna gelince;
Split klima cihazlarında maliyet uygun olduğu için kapiler (kılcal) boru ile basınç düşürülür. Bu nedenle akışkan kontrolü çok iyi yapılamaz. Sistem içinde bulunması gereken gaz miktarı düşünce buharlaşma sıcaklığı denilen (Evaporation temp) sıcaklıkta düşer. Geleşme dış ünitede olan modellerde cihaz ilk çalıştırıldığında, tepkiyi ilk olarak ince olan likit hattından alırsınız. Oradaki basınç normalin altında olduğu için (Split klimalarda normal likit basıncı Kapiler - evaporatör arası 6-8 bar arasıdır) sıcaklık çok düşük olur. Bu sıcaklıkdon noktasının (-) altında olduğundan dış havadaki nem boruya yapışır yapışmaz donar ve kristalleşir. Bu çalışma sürdürüldüğünde ise aynı tepki evaporatör (iç ünite bataryası) üzerinde de görülür. Soğutma kapasitesi düşük olur. Ama endüstriyel tip cihazlarda bu böyle değildir. Karıştırmayalım. Bu anlattığım sadece split klimalar için geçerlidir. Daha doğrusu kapiler boru ile genleşme yapan cihazlar içindir.
Son olarak ta;
Eğer klimanızda karlanma var ise...,
1-Filtrelerinizi kontrol edin. Kirli ise temizleyin sorunun giderilip giderilmediğini kontrol edin.
2-İç ünite bataryanızı kontrol edin. Hava akışını engelleyecek kadar kirli olup olmadığına bakın. Kirli ise servis çağırın bakım zamanı gelmiş.
3-Evaporatörün altında bulunan ve cihaz boyunca uzanan fan blower'ını kontrol edin. Kanatlar arası dolu mu? Kontrol edin. Eğer dolu ise servis çağırın.
4-Eğer bunları kontrol ettiyseniz sistem de bakım gerektiren bir durum yok demektir. O zaman;
Cihazınızı çalıştırın. Kumanda üzerinden set ettiğiniz değeri not alın. Harici bir termometre ile oda sıcaklığını ölçün. Bu ölçümü yaparken klimanın hava emiş hattını kullanmak en doğrusudur. Eğer set ettiğiniz değerin 2 dereceden daha fazla altına iniyor ise cihazınız termostat sistemi ile ilgili sorunu var demektir.
5-Eğer buraya kadar olumlu sonuçlar ile geldiyseniz. Cihazınızın gazı eksiktir. Servis çağırıp bedelini ödemeye hazırlanın.
Kolay gelsin, iyi çalışmalar...