- Katılım
- 26 Haz 2007
- Mesajlar
- 1,967
- Puanları
- 806
- Yaş
- 64
Tebrikler Ahmet bey kardeşim, eline emeğine sağlık.
Alternatöre yük binince kasma olayı olmasa herşey güllük gülistanlık olurdu. En küçük bir kuvvetle çok daha büyük güçler elde edilebilirdi. Kasma, zorlanma olayını ortadan kaldıramayız maalesef. Ama boşta dönderirken 15-20 cm.lik bir kolla çevirirken gene zor dönüyorsa o zaman bir problem var demektir. Mıknatısların oyuklar arası geçişleri hissedilir, o başka.
Arkadaşlar bahsetmişler ama devrede lamba varken farklı, akü varken farklı olur.
Devrede lamba varken alternatör hızını almadan hemen yükle karşılaşıyor. Haliyle bir zorlanma olur. Akü bağlandığında türbin önce boşta olduğu gibi kalkınır. Ne zaman akü şarjı için gerekli gerilimi yakalar, işte o zaman zorlanmaya başlar. Ama hızını aldığı için artık dönmekte sorun olmaz.
Merak etmeyin, rüzgarda öyle rahat dönecektir ki hatta bu sefer eyvaahh rüzgar fazla oldu ne yapacam diye düşünmeye başlayacaksınız.
Alternatöre yük binince kasma olayı olmasa herşey güllük gülistanlık olurdu. En küçük bir kuvvetle çok daha büyük güçler elde edilebilirdi. Kasma, zorlanma olayını ortadan kaldıramayız maalesef. Ama boşta dönderirken 15-20 cm.lik bir kolla çevirirken gene zor dönüyorsa o zaman bir problem var demektir. Mıknatısların oyuklar arası geçişleri hissedilir, o başka.
Arkadaşlar bahsetmişler ama devrede lamba varken farklı, akü varken farklı olur.
Devrede lamba varken alternatör hızını almadan hemen yükle karşılaşıyor. Haliyle bir zorlanma olur. Akü bağlandığında türbin önce boşta olduğu gibi kalkınır. Ne zaman akü şarjı için gerekli gerilimi yakalar, işte o zaman zorlanmaya başlar. Ama hızını aldığı için artık dönmekte sorun olmaz.
Merak etmeyin, rüzgarda öyle rahat dönecektir ki hatta bu sefer eyvaahh rüzgar fazla oldu ne yapacam diye düşünmeye başlayacaksınız.