Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Tebrikler Ahmet bey kardeşim, eline emeğine sağlık.
Alternatöre yük binince kasma olayı olmasa herşey güllük gülistanlık olurdu. En küçük bir kuvvetle çok daha büyük güçler elde edilebilirdi. Kasma, zorlanma olayını ortadan kaldıramayız maalesef. Ama boşta dönderirken 15-20 cm.lik bir kolla çevirirken gene zor dönüyorsa o zaman bir problem var demektir. Mıknatısların oyuklar arası geçişleri hissedilir, o başka.

Arkadaşlar bahsetmişler ama devrede lamba varken farklı, akü varken farklı olur.
Devrede lamba varken alternatör hızını almadan hemen yükle karşılaşıyor. Haliyle bir zorlanma olur. Akü bağlandığında türbin önce boşta olduğu gibi kalkınır. Ne zaman akü şarjı için gerekli gerilimi yakalar, işte o zaman zorlanmaya başlar. Ama hızını aldığı için artık dönmekte sorun olmaz.
Merak etmeyin, rüzgarda öyle rahat dönecektir ki hatta bu sefer eyvaahh rüzgar fazla oldu ne yapacam diye düşünmeye başlayacaksınız.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sn Sefim tesekkur ederim. Yardimlariniz, bilgileriniz, paylasimlariniz sayesinde oldu.

Sn Sefim, yarin 50-60 cm boyunda bir kol takip cevirmeyi deneyecegim. Yinede zor donuyorsa ne gibi sorunlar aramaliyim ?
 
Sn Sefim tesekkur ederim. Yardimlariniz, bilgileriniz, paylasimlariniz sayesinde oldu.

Sn Sefim, yarin 50-60 cm boyunda bir kol takip cevirmeyi deneyecegim. Yinede zor donuyorsa ne gibi sorunlar aramaliyim ?
Ahmet bey, yukarda bahsettim, yüke binince zor dönmesi gayet normaldir, bunu engelleyemeyiz. Şayet kolla çevirirken tık tık diye bir atlama sesi yoksa herşey yolunda demektir.
 
Sayın meraklı kardeşim.
Maalesef bobin yerleşimi doğru olmamış. Sizin resim üzerinde tekrar çizim yaptım. 3 oyuğun boş kalması hiç sorun değil, dert etmeyin.Ekli dosyayı görüntüle 16495
En dıştaki en son yerleştirdiğiniz bobinleri bulunduğu oyuklardan çıkararak çizdiğim gibi yerleştirin.
Şefim hoşgeldiniz. bir sorun yokmuş iyi inş.
cevabınız için teşekkür ederim. en dıştaki bobinler 2 faz oluyor. yani 2. oyuktan terse doğru yerleştirdiğim. şimdi onları çıkarıp ; şekilde çizmişşsiniz ama teyiden soruyorum -zira bobib sök tak biraz uğraştırıyor :( - 2. faz 1.oyuktan çıkarıp bir soldaki oyuğa mı takacam. resme göre soldaki oyuk mu?
 
Tesekkur ederim Mehmet bey. Oyle tik tik diye atlama hissetmedim, miknatis gecisleri hissediliyor biraz.
 
Allaha çok şükür, sağlığım yerinde. Düşünceleriniz için çok teşekkürler sayın by lent, sağolun. Yukarda bahsettiğim nedenlerden biraz ara vermek zorunda kaldım. Ama pek tatil yapmadım. Bayağı bir çalışma içindeydim.
Sn. Şefim izinden kastım ailenize zaman ayırmanızdı, malum baya zamanınızı alıyoruz, sağolun sizi Allah başımızdan eksik etmesin emeğiniz çok üzerimizde.
 
Teşekkür ederim sayın meraklı, hoş bulduk.
Kaçıncı faz olduğu hiç önemli değil. Gördüğüm kadarıyla en son yerleştridiğiniz bobin grubu oluyor. Artık biraz uğraşacaksınız.
Resimde olduğu gibi yerleştirdikten sonra kaçıncı oyuktan giriş çıkış yapıldığı önemli değil. Herhangi bir yerlerden ilk başlangıç ve son çıkış uçlarını çıkın.
Bobin geçiş bağlantılarını yaptıktan sonra 6 ucun tamamını dışarı çıkarırsanız yıldız bağlantıyı dışarda daha rahat yaparız.

Sayın meraklı kardeşim.
Bir de siz bu motoru orijinal halinden çıkarıp, farklı bir şekilde sardınız. Aslında bu motor bobinleri 1-4 sistemi ile değil, 1-2 sistemi ile sarılması gerekiyordu ama siz asenkron motor statoru gibi sardınız. Hani önceki yazımda oyuk sayısının 2/3 ü kadar mıknatıs olacak demiştim ya, ben orijinali gibi saracağınız düşünerek demiştim. Şimdi bu haliyle oyuk sayısının 1/3 ü kadar mıknatıs olacak. 60 oyuk kabul edersek 20 mıknatıs gerekecek.

Statorun çevresini ölçün, kaç cm. geliyorsa 20 ye bölün, çıkan rakam mıknatıs genişliği olacak. Böyle hesap ettiğimizde mıknatıslar hiç boşluk bırakmadan yanyana duracak gibi olur. Mıknatıslar arası 4-5 mm. boşluk bırakarak ta hesaplanabilir.
 
. sorum için kusura bakmayın şefimşöyle rsimde çizimdeki yerler sanki diğer bobinler üzerine geliyor gibi gördüm. özetle en dıştaki bobinlerin kaydıracağız . deneyelim inş.
birde dediğiniz şekilde 1-2 sistemi dahamı uygundu bu motorlar için . bu altenatörde 1-2 sistemi dahamı verimli olur du.
stotorun çapı 27 ,çevresi 27*3:81 cm . 81/20: 4 cm mıknatıs genişliği bu olacak galiba
 
sayın şefim şu ttnet bir an evvel bağlantınız yaparda internete daha rahat girebilirsiniz:)
birde sayın şefim dediğiniz hesaba göre 1/3 mıknatıs olmalı demişşsiniz o zaman 20 kutuplumu olacak. peki 4 kutuplu olarak yapabilirmiyiz. teşekkür ederim.
 
. sorum için kusura bakmayın şefimşöyle rsimde çizimdeki yerler sanki diğer bobinler üzerine geliyor gibi gördüm. özetle en dıştaki bobinlerin kaydıracağız . deneyelim inş.
birde dediğiniz şekilde 1-2 sistemi dahamı uygundu bu motorlar için . bu altenatörde 1-2 sistemi dahamı verimli olur du.
stotorun çapı 27 ,çevresi 27*3:81 cm . 81/20: 4 cm mıknatıs genişliği bu olacak galiba

Keşke en başta söyleseydim, 1-2 sistemi sarın diye. Elbette o sistemde daha iyi verim alınır. Artı bir özellik, sistemde hiç çöp kol olmuyor. Zaten şu an ki sisteme göre mıknatıs genişliği 40 mm. çıkıyor. 40x20x5 veya 10 mm. ölçüsündeki mıknatısı yatay kullanabiliriz. Mıknatıs kalınlığını motorun dış kutusu ile rotor arasındaki boşluğu ölçerek bulacaksınız.

Tekrar uğraşmak istemezseniz bu sisteme devam edin derim. 1-2 sisteminde bütün sargıları el ile statora sarmak gerekir. Makaraya ip sarar gibi. Çıkrıkta sarıp ta yerleştirme olmaz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,081
Mesajlar
923,079
Kullanıcılar
451,372
Son üye
yokedici.2001

Yeni konular

Geri
Üst