Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Bu frenleme olayı sorun değil. Fizik kanunu. Dönen manyetik alanın içindeki bir iletkende iki ucunda bir gerilim oluşur. Bu gerilim bir yük üzerinden dönerse akim akar. Bu akim aktiginda bobin bir mıknatıs gibi davranır.

Sizin soyleminizle kasılma zorlanma oluşur. Siz bunu yenmelisiniz ki guc oluşsun yani üretim olsun. Bunun için sizin sisteme enerji vermeniz lazimki diğeri ucundan enerji alasiniz.

Vermeden almak olmaz. Fizik kurallarına aykırı.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Şimdi arkadaşlar gördüğüm kadarıyla ülkemizde bu motorla şu ana kadar pek uğraşan olmamış. Ben uzunca süredir uğraşıyorum ama maalesef torna vs. şansım olmadığı için oldukça amatörce kaldı uğraşım. Ama en azından motorla ilgili epeyce bir ayrıntılı bilgi sahibi oldum. Öncelikle bu motor genellikle rotor ve stator şeklinde bulunabiliyor. Dolayısıyla milini, rulmanlarını, flanşını kendiniz tasarlamak zorundasınız. Yani çalışır hale getirmek bile epeyce zahmetli. İnsanın ne kadar verim alabileceğini bilmediği bir motora bu kadar masraf yapması cesaret ister. Doğal olarak ben de ilk etapta sunta, eski borular, rulmanlar vs. kullanarak çalışır hale getirdim motoru. Yabancı sitelerden edindiğim bilgilere göre 330v ve 1000w gibi değerlere çıkabildiğini öğrendim. Her biri 4 kutuplu 12 mıknatısı var. Yani 48 mıknatıslı, sarım şekli klasik 1-4-7 şeklinde üç faz ve yıldız bağlı. Boşta elle çevirdiğim zaman 50v görebiliyor ama 12v 20w bir ampul bağladığım zaman müthiş kasıyor. Amper üretimi çok düşük, bunun için sarım sayısını azaltmadan mevcut 0,8 alüminyuma paralel 0,6 bakır sarmayı (0,8 alüminyum+ 0,6 bakır) düşünüyorum ama ne derece doğru düşünüyorum, bilmiyorum. Açıkçası bu motoru akü doldurma amaçlı değil de doğrudan 220v kullanmak istiyorum. Merak ettiğim, bu motorun bir evin genel ihtiyacını (tv, buzdolabı, bir kaç ampul) karşılayabilmesi için 220v ile kaç amper üretmesi gerekir? Beyin fırtınası açısından elimdeki motorun resimlerini ekliyorum.
IMG-20220105-WA0002.jpg
IMG_20220110_124733.jpg
IMG_20211224_003746.jpg
IMG_20220110_124752.jpg
IMG_20220110_124817.jpg
 
Son düzenleme:
Bakır iletken le alüminyum iletken aynı kesitte aynı gücü vermez bir bakır kablonun yerine alüminyum kablo kullanırsanız iki katı kesit kullanmanız gerekir.
Alüminyum-bakır karşılıklarını gösteren bir tablo var mıdır bildiğiniz? Örneğin 0,60mm alüminyum karşılığı 0,40mm bakır gibi gösteren.
Bu frenleme olayı sorun değil. Fizik kanunu. Dönen manyetik alanın içindeki bir iletkende iki ucunda bir gerilim oluşur. Bu gerilim bir yük üzerinden dönerse akim akar. Bu akim aktiginda bobin bir mıknatıs gibi davranır.

Sizin soyleminizle kasılma zorlanma oluşur. Siz bunu yenmelisiniz ki guc oluşsun yani üretim olsun. Bunun için sizin sisteme enerji vermeniz lazimki diğeri ucundan enerji alasiniz.

Vermeden almak olmaz. Fizik kurallarına aykırı.
Sisteme enerjiyi nasıl verebilrim? Biraz açarsanız makbule geçer.
 
Alüminyum-bakır karşılıklarını gösteren bir tablo var mıdır bildiğiniz? Örneğin 0,60mm alüminyum karşılığı 0,40mm bakır gibi gösteren.

Sisteme enerjiyi nasıl verebilrim? Biraz açarsanız makbule geçer.
Ruzgar enerjisi vereceksin. Yani pervaneyi dondureceksin.
 
Ruzgar enerjisi vereceksin. Yani pervaneyi dondureceksin.
serkan_48 sanırım konunun bu kadarcığını bilmeyecek kadar boş olduğumu düşünerek yazmadı o cevabı. Kast ettiği şey dışardan elektrik verilmesi, şu uyartım denen mevzu sanırım. Yok eğer sahiden O'nun da kast ettiği şey sizin söylediğiniz gibiyse ben konuyu kapatıp, tası tarağı alıp gideyim burdan.
 
Merhaba. Direct-draw çamaşır makinesi iç motoru sanırım, resimlerdeki bu senkron motor. Bu motor orijinalinde 3 fazla dönerek çalışıyorsa ve sarım yapısında değişiklik olmadıysa dönerken yine 3 fazlı AC'yi üretir, 6'lı yani 3 fazlı bir köprü diyotla DC'ye çevrilip aküde depolanmalıdır. Çünkü rüzgar sürekli değişkendir, az dönerse az volt/amper çok dönerse fazla volt/amperi üretir, ayni bir araç şarj dinamosunda olduğu gibi.

Bu senkron jeneratörü güçlü bir matkap motoruyla akuple edip döndürerek üst devirlerde 3 faz- 3 faz köprü diyot veya 2 adet KBPC 3510 (3 fazı doğrultabilir) ile doğrultulan DC voltajın tepe değerinin kaç volt olduğunu avometre ile ölçün. Bunun alt ve üst sınırını baz alıp uygun rüzgar türbini regülatörü bağlanıp aküye şarj için irtibatı gerekiyor. On-grid solar sistemler gibi direk 220 VAC'yi alıp kullanmak rüzgar gülü sistemlerinde mümkün değildir, öncelikle akülerde depolayıp sonrasında inverterle 220'ye yükselterek evde o şekilde kullanmanız gerekir.

Rüzgar gülü sistemleri genellikle solar paneller ile kombine olarak kullanılır, böylece biri devre dışıyken diğeri elektrik üretmiş (gece rüzgarda rüzgar gülü, gündüz güneşte solar panel gibi) olur. Bir üzgar gülü yenilenebilir olan sistemiyle ondan direk 220 voltu her zaman sabit olarak alıp ev cihazlarında direk olarak bunu kullanmanız mümkün değildir. Kolay gelsin.
 
serkan_48 sanırım konunun bu kadarcığını bilmeyecek kadar boş olduğumu düşünerek yazmadı o cevabı. Kast ettiği şey dışardan elektrik verilmesi, şu uyartım denen mevzu sanırım. Yok eğer sahiden O'nun da kast ettiği şey sizin söylediğiniz gibiyse ben konuyu kapatıp, tası tarağı alıp gideyim burdan.

Evet aynen bunu kasedetti. Sistem elektrik urettiginde alternatore lamba vs baglarsaniz alternatorun mili daha zor donmeye baslar.

Bu zorlugu yenebilmek icin fazladan enerji vermeniz yani pervaneyi daha hizli cevirmeniz gerekir. Bu da ancak daha fazla ruzgar ile olur.
 
Merhaba. Direct-draw çamaşır makinesi iç motoru sanırım, resimlerdeki bu senkron motor. Bu motor orijinalinde 3 fazla dönerek çalışıyorsa ve sarım yapısında değişiklik olmadıysa dönerken yine 3 fazlı AC'yi üretir, 6'lı yani 3 fazlı bir köprü diyotla DC'ye çevrilip aküde depolanmalıdır. Çünkü rüzgar sürekli değişkendir, az dönerse az volt/amper çok dönerse fazla volt/amperi üretir, ayni bir araç şarj dinamosunda olduğu gibi.

Bu senkron jeneratörü güçlü bir matkap motoruyla akuple edip döndürerek üst devirlerde 3 faz- 3 faz köprü diyot veya 2 adet KBPC 3510 (3 fazı doğrultabilir) ile doğrultulan DC voltajın tepe değerinin kaç volt olduğunu avometre ile ölçün. Bunun alt ve üst sınırını baz alıp uygun rüzgar türbini regülatörü bağlanıp aküye şarj için irtibatı gerekiyor. On-grid solar sistemler gibi direk 220 VAC'yi alıp kullanmak rüzgar gülü sistemlerinde mümkün değildir, öncelikle akülerde depolayıp sonrasında inverterle 220'ye yükselterek evde o şekilde kullanmanız gerekir.

Rüzgar gülü sistemleri genellikle solar paneller ile kombine olarak kullanılır, böylece biri devre dışıyken diğeri elektrik üretmiş (gece rüzgarda rüzgar gülü, gündüz güneşte solar panel gibi) olur. Bir üzgar gülü yenilenebilir olan sistemiyle ondan direk 220 voltu her zaman sabit olarak alıp ev cihazlarında direk olarak bunu kullanmanız mümkün değildir. Kolay gelsin.
Sayın binbaşı öncelikle açıklama için teşekkürler. Evet aynen dediğiniz motor. Olayın bu anlattığınız kısmını biliyorum ve dc ye çevirip aküye depolama konusunda sorun yok. Ayrıca aküye depolama için elimde bir kaç tane hoverboard motoru var ve çok düşük devirlerde 20v 8-10a verebildiklerinden akü için onları kullanacağım. Daha zahmetsiz, korunaklı yapıdalar ve kasmalarıda çok az.
Benim asıl merak ettiğim bu çamaşır makinesi motorunun voltajını düşürmeden amperini dediğim sargı mantığıyla artırabilirmiyim? Yabancı sayfalarda bu motorla çeşitli matkap, taşlama vs. çalıştırdıklarını gördüm. Ben de zaten ara sıra böyle amaçlarla kullanabilirmiyim acaba şeklinde düşünerek voltajını düşürmek istemiyorum. Elle çevirdiğim zaman 50v görüyorum ama bu voltajda 0,5a zor görüyor. Ev ortamında maalesef matkaba takma şansım yok, zira milini sabit yaptım, çalışırken mil dönmüyor yani.
 
Evet aynen bunu kasedetti. Sistem elektrik urettiginde alternatore lamba vs baglarsaniz alternatorun mili daha zor donmeye baslar.

Bu zorlugu yenebilmek icin fazladan enerji vermeniz yani pervaneyi daha hizli cevirmeniz gerekir. Bu da ancak daha fazla ruzgar ile olur.

Aynen bunu kastettim.

Siz diyorsunuz ya alternator çıkışını bir lambaya bagladığımda kasıyor. Bu kasma normal. Sizin sisteme yani alternatore uyguladığınız guc lambanın aydınlanması için gereken güçten düşük olduğu için zorlanip duruyor yada zor dönüyor. Sisteme enerji vermekten kastım alternator rotorunu daha güçlü şekilde dondurmeniz gerekiyor ki cikistan guc alabilirsiniz.

Sizin alternatorde uyardım sargisi yok. Onun yerine sabit mıknatıs var. Bu motorun gücünü bilmiyorum ama 1000 watt ise söylediğiniz gibi bu motoru tam güçte dondurebilirseniz Bu kadar gücü cikistan alabilirsiniz.

Ancak şöyle bir sorun var. Bu motoru dondurdugunuzde cikistan düzgün şekilde 220 volt 50 hz alamazsınız. Sizin bu alternator çıkışını bir şekilde düzeltip bu gerilimi ve frekansi farklı şekilde almalısınız. Yükün degiskenligi cikistaki voltaj ve frekansin değişmesine neden olur.

Öğrenmek isterseniz voltajin sabit olabilmesi için yükün de sabit olması gerekli. Frekansın sabit olması için rotor devrininde sabit olması lazim.
 
Aynen bunu kastettim.

Siz diyorsunuz ya alternator çıkışını bir lambaya bagladığımda kasıyor. Bu kasma normal. Sizin sisteme yani alternatore uyguladığınız guc lambanın aydınlanması için gereken güçten düşük olduğu için zorlanip duruyor yada zor dönüyor. Sisteme enerji vermekten kastım alternator rotorunu daha güçlü şekilde dondurmeniz gerekiyor ki cikistan guc alabilirsiniz.

Sizin alternatorde uyardım sargisi yok. Onun yerine sabit mıknatıs var. Bu motorun gücünü bilmiyorum ama 1000 watt ise söylediğiniz gibi bu motoru tam güçte dondurebilirseniz Bu kadar gücü cikistan alabilirsiniz.

Ancak şöyle bir sorun var. Bu motoru dondurdugunuzde cikistan düzgün şekilde 220 volt 50 hz alamazsınız. Sizin bu alternator çıkışını bir şekilde düzeltip bu gerilimi ve frekansi farklı şekilde almalısınız. Yükün degiskenligi cikistaki voltaj ve frekansin değişmesine neden olur.

Öğrenmek isterseniz voltajin sabit olabilmesi için yükün de sabit olması gerekli. Frekansın sabit olması için rotor devrininde sabit olması lazim.
Anlaşılan ben demek istediğim şeyi anlatamadım. Elbette ki yüke bindiği zaman bir miktar kasma olur. Bu kadarını biliyorum. Elimden bir çok motor geçti, ama hiç birinde bu motordaki kasmayı görmedim, yani bundaki kasma çok aşırı. En basitinden Hoverboard (36v 350w) motoru, çok benzer yapıdalar. 9v luk küçük bir motoru yük olarak kullandığımda hoverboard motoru çok az bir kasma ile çalıştırırken, bu devasa motor kitlenip kalıyor. Tabi ikiside benim el gücüyle çevirmede gördüklerim, yani aynı kuvvet altında sayılır. Ben büyük motorun kasmasını yüksek voltaj düşük amper üretmesine bağlıyorum, zira bildiğim kadarıyla tepe voltajında da 5a ancak üretiyor. Ben de düz mantık amperi artırabilirsem bu kasmayı da azaltabilirim diye düşünüyorum. Tabi bu benim okuduklarımdan yürüttüğüm mantık, ne kadar doğru bilemiyorum. Bu arada el gücüyle bu motordan 30-50v 0,3-0,5a, hoverboard motorundan 7-17v 0,5-2a arası alıyorum.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,709
Mesajlar
929,158
Kullanıcılar
452,414
Son üye
Cihangir54

Yeni konular

Geri
Üst