SES FREKANS tekniği hakkında bilmek istedikleriniz (SOHBET ve TARTIŞMA)

iyi marka bas gitar amplilerini (Marshall,Fender,Roland gibi ) inceledim hepsinde Bas-Mid-Treble potları var.Merak ettim bas amplilerde mid ve özellikle treble neden gerekir diye.Bas gitarda 329Hz in üstü olmadığına göre bu amplilerdeki ton kontrol tasarımlarında mid ve treble olarak kullanılan potlar daha düşük Hz leri mi kontrol ediyor?Olabilir mi böyle bir şey?
Eski bir "Basçı" olarak en yi verimi 50Hz - 800Hz Grafik Equalizer ile aldığımı hatırlıyorum ( 800 Hz Highpass filtre olarak daha iyi).
Daha fazla band daha iyi olabilir ancak olay çok büyüyor (daha fazla uğraşıyorsunuz).
Hatta Parametrik Equaliser rezonans problemleri için daha avantajlı.
Arkadaşlar benim bugünlerdeki projem kablosuz ses transferi.Bunun için analog to digital ve digital to analog işlemi uyguluyorum.
Sorum şu:Kablosuz veri transferinde kullandıgım rf modul maksimum 250Kbps destekliyor;8bit 10Khz örnekleme yapıyorum.
Kaliteyi artırmak için derinliktenmi yoksa örnekleme frekansındanmı fedakarlık etmek mantıklı.Yani 8 bit derinligi 6 bite düşürüp örneklemeyi artımakmı daha mantıklı yoksa 8 biti 10 bite çıkarıp örnekleme frekansını düşürmekmi?
8 Bit Dynamic Range 42 dB dir, yani (ses frekans tekniğinde) en düşük seviye ile enyüksek seviye arasında ki fark. Bu "telefon" kalitesinden biraz hallicedir, müzik dinlenebilir ancak düşük kalitede olur.

10Khz örnekleme varsa alabileceğiniz max. frekans 5Khz ve sinyal şekliniz "kare dalga" olur.
Bunu kullanmak isterseniz 48 - 60dB/oktav arasında alçak geçiren filtre kullanmanız gerekir.
Filtre kullamazsanız, bütün bant genişliğinde özllikle tiz seslerde parazitlenme benzeri ses duyarsınız.
Hesaplama ve daha yüksek bit sayıları tablosunu görebilirsiniz.

Dynamic_range.png
 
Son düzenleme:
Yamyam hocam mixer konusunda biraz bilgilenmeye ihtiyacım var. Mixerler analog ve dijital olarak üretiliyor.Satışta olan bir sürü markanın mixerlerini görüyoruz. Hepsi de iyiyim diyor. Kimse yoğurdum ekşi demiyor. Tabiki şunu biliyoruz kalitesine göre, kapasitesine göre fiyat artıyor. Sizin bilgi ve tecrübelerinize göre bir mixerde olması gereken özellikler nelerdir?Yapacağımız kayıtlarda bizi hangi referans değerleri mutsuz eder,hangi özellikler mutlu eder.Preampli özellikleri ne olmalı?Teşekkürler.
 
Yamyam hocam mixer konusunda biraz bilgilenmeye ihtiyacım var. Mixerler analog ve dijital olarak üretiliyor.Satışta olan bir sürü markanın mixerlerini görüyoruz. Hepsi de iyiyim diyor. Kimse yoğurdum ekşi demiyor. Tabiki şunu biliyoruz kalitesine göre, kapasitesine göre fiyat artıyor. Sizin bilgi ve tecrübelerinize göre bir mixerde olması gereken özellikler nelerdir?Yapacağımız kayıtlarda bizi hangi referans değerleri mutsuz eder,hangi özellikler mutlu eder.Preampli özellikleri ne olmalı?Teşekkürler.
Öncelikli olarak belirtmem gerekirse...
Yeni üretim hiç bir mikser teknik olarak uygun değiller. Bir audio mikserdeki en önemli kriter, mikrofon devresi kazancı ve bu devrenin gürültü faktörüdür.
Takribi 60db kazanca sahip bir mikrofon ön kuvvetlendirici sinyal seviyesini 1000 katı yükseltiyor demektir. Yani girişteki 1mV sinyali 1V seviyesine yükseltiyor anlamındadır.
Bir power amplide (örneğin STK projelerimiz) 30db kazanç (Gv 30) olduğunu düşünürsek bir sinyalin 1000 katı yükseltilmesinin de ne denli hassas olduğunu tahayyül edebiliriz.
Doğal olarak kabaca bir kıyaslama yapacak olursak, 30db kazançlı bir amplinin maliyeti 1000TL gibi ise 60db kazançlı bir yükseltecin maliyetinin en azından 10.000TL gibi olacağını düşünürsek abartmış olmayız.
Google amcada bilgi ararken daha önceki bir projeme rastladım.
mic.png
https://mekatronik.org/forum/threads/upc1228-kaliteli-mikrofon-preamp-yapimi.660/
Linki incelersen projenin yarım kaldığını göreceksin.
Bu proje teknik olarak ideal koşullarda 40-50db dinamik alan sunabilen bir devredir. Yani 1Vp çıkış seviyemizde elde edilebilecek en iyi gürültü değerimiz yaklaşık -40-50db civarında olacaktır.
Hoş ben aynı entegre ile phono pre amplisi yapmış ve 1kHz te 40db kazanç faktörü ile -68db seviyesinde gürültü elde etmiştim. Demekki 20Hz teki kazanç faktörüm 60db idi.
Aynı pre-ampliyi @serkan_48 e de hediye ettim ki ecik gudursun diye.
60db kazanç faktöründe besleme devresini hafife alırsak köteği yeriz. Bu tür yüksek kazançlı devrelerde besleme devresi maliyetini es geçemeyiz.
Maliyet çok ciddi boyutlarda olduğu için kendi kriterlerimizi bütçemize göre belirlememiz gerekmektedir. O halde en uygun bütçe ile en ideal ürünü temin etmek için teknik verileri en ince ayrıntısına kadar incelemeliyiz.
Gürültü faktörümüz en önemli değer olduğuna göre en azından 50db dinamik alan sunabilecek bir ürün bizim için en uygun diyebiliriz.
Bunun için ise tek seçeneğimiz mixerler olacağı için bütçemize uygun mikser araştırmalıyız.
Bir mikserin digital olmasından ziyade mikrofon devresi önemli olduğu için mikrofon devresinin teknik verileri daha önemlidir.
1000$ seviyesinde nispeten ciddi tasarlanmış bir audio mikser amatör bir kayıt için idael sayılabilir.
https://www.hepsiburada.com/soundcraft-efx8-8-kanal-mikser-pm-HB00000KS3N9
https://www.amazon.com/BEHRINGER-XL...51-8f3a-30da38490055&pd_rd_i=B0036ECH0S&psc=1

Bu mikser çinde üretilmeden önce oldukça ciddi ürünlerdendi. Ancak daha sonra kaliteyi iyice bozdular.
Ancak bazı tekniklerin uygulanması ile bireysel ses kayıtlarımızda mümkün mertebe iyi sonuçlar elde etmemiz mümkündür.
Çoğu kişiler tek bir enstruman kaydı için tek mikrofon kullanırlar. Halbuki tek mikrofon yerine 4 adet mikrofon kullanırsak, hem dinamik alanımız artacaktır hem de doğru bir stereo için kriterlerimize uygun faz ve açılarda kayıt yapmamız mümkün olacaktır.
(PC bazlı osilaskop denemelerinde faz olguları test edilmişti)
PC tabanlı audio mikserlerin temeli ADC ler olduğu için ses kartı gerekmektedir. Standart ses kartlarında tek kanal mikrofon girişli olarak kullanılmaktadır. Profesyonel sistemlerde her bir mikrofon girişi için 1 ADC 24bit lik ses kartları kullanılmaktadır. Böyle bir ses kartı da ucuz değildir.
 
Peki hocam şu ürün bizim kayıt işlerimizde kullanabileceğimiz yeterli bir ürün müdür?
https://www.amazon.com.tr/gp/product/B00C3ZR19I/ref=ox_sc_act_title_3?smid=A1UNQM1SR2CHM&th=1
Teknik olarak yeterlidir. Ancak teknik özellik olarak gürültüsü iyi değildir..
Zaten düşük gürültülü mikserleri temin edebilmek kolay değildir.
Ancak böyle bir mikser stereo kayıt tekniği başta olmak üzere bir çok tekniğin öğrenilmesinde yeterlidir.
Tam anlamıyla bir stüdyo kaydı yapmayacağımıza göre ve enstrumanları tek tek kaydedip mix-down yapacağımıza göre, bu ürünü tekniğine uygun olarak kullanmak ve ilgili teknikleri de öğrenip uyguladıktan sonra, zaten gidişatımız belli olacaktır.
 
Peki hocam Behringer C2 mikrofondan tane var (oğlumdan alacağım).Şu aşağıdaki linkteki.Siz tanıyorsunuzdur.Bu mikrofonlar enstruman kaydı için nasıldır?
https://www.amazon.com.tr/Behringer-C-2-çift-Kondensatormikrofon-Popschutz-Stereobar/dp/B000CZ0RLU/ref=sr_1_1?crid=3907D2MU403GV&dib=eyJ2IjoiMSJ9.TsZI1o0yqc5WqoARDGTVo_Ep9ONT4Dkde-H8aoJ0DUP7F88rwcrg1s-TXIk7-UtxNwY-YbOymx19P-ctns0JRXxSTEqxiURv3JRtQIHxNSaIRX--imSkSE-AQljegj7XFKTSIhRD_FlqR50V2fDV6bgHaJ3LzaCE0r1iqfpKesPN5l3oPkYGqhHx5BKfKTwHo6Z07can9xzl1aFkFbxuRjtmfhJr3oVhVG0LTgsK4R1gYPV0jUSXqoIHBKELr-ku3jEltc0xhSyYf2bPL2xaA4D_OCOnHLl3iQJnkvjcnAs.DXhYF1m2LxZJiKcfbOjbF4U_uAYRaZxfw8gNzOXsBEQ&dib_tag=se&keywords=behringer+c2&qid=1721115328&sprefix=behringer+C2,aps,2518&sr=8-1&th=1
Teknik olarak yeterlidir. Ancak teknik özellik olarak gürültüsü iyi değildir..
Behringer QX1222 USB ile sizin paylaştığınız önerdiğiniz X2222 USB arasında giriş çıkış sayısı dışında fark var mıdır?Preamplileri aynıdır diye düşünüyorum.Siz ne dersiniz?
 
Son düzenleme:
Peki hocam Behringer C2 mikrofondan tane var (oğlumdan alacağım).Şu aşağıdaki linkteki.Siz tanıyorsunuzdur.Bu mikrofonlar enstruman kaydı için nasıldır?


Behringer QX1222 USB ile sizin paylaştığınız önerdiğiniz QX2222 USB arasında giriş çıkış sayısı dışında fark var mıdır?Preamplileri aynıdır diye düşünüyorum.Siz ne dersiniz?
Çok iyi değiller. Kullanıcı yorumlarından anlaşıldığı üzere kazancı düşükmüş.
QX1222 ile QX2222 pre ampli olarak aynı özellikteler. Ancak QX2222 de 1 tane fazladan FX ve PRE fonksiyonları ve extra PFL de bulunuyor.
Bu özellikler çoklu enstruman kayıtları yapılırken zaruri olabilmektedir.
Yani bir grubdaki tüm enstrumanları aynı anda kaydetmek istiyorsan işe yarayacaktır. Ancak her enstrumanı tek tek kaydedip sonra multı-Ch audition da mix-down edeceksen hiç bir fonksiyon gerekli değildir.
 
Kullanıcı yorumlarından anlaşıldığı üzere kazancı düşükmüş.
Bu C2 ler ile 4 yıl önce yaptığım kayıtlar vardı .O zaman da sıkıntı yaşamıştık beni memnun etmemişti demek doğruymuş.Tabi her şey fiyatına göre.
Fiyatlar uçmuş hocam.Rode NT55, Rode M5 ,Sure SM57 lerin yanına yaklaşılmıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,825
Mesajlar
930,536
Kullanıcılar
452,647
Son üye
maliksyln

Yeni konular

Geri
Üst