alisy arkdasında soyledıgı gıbı ornegın bır motor calıstracak olursak normalde 5 amper akım cektıgımızı varsayarsak 10 16 amper sıgorta koymalıyızkı ılk kalkıstakı yukselen akım mıktarından dolayı sıgorta atmasın ama tms koyarsan bu bunu tolarıze edıyor akım degerı hala yuksek devam edıyorsa ıc yapısını bıraz ınceledıysen ısınan levhalar var ıcerısınde onlar sayesınde kontaklarını acma kapama yapıyor
Ani yüksek akımda, Sigorta devreyi kesecek olan mekanizmayı bir elektromıknatıs vasıtası ile tetikler. Uzun süreli limit akımda ise,sigorta,devreyi kesecek olan mekanizmayı bir bi-metalik şerif vasıtası ile tetikler.
Farkı tam olarak algılayabilmen için aynı amperajdaki Sigorta ve tmş'nin açma eğrilerini incelemen gerekir.
Söylenenlerin haricinde, Ayrıca; atıyorum dolmuş 10-12 kişi taşır, otobüs 50 kişi taşır.
Sn.robben,aslında prensip olarak aynı malzemeden bahsediyoruz.Farklılığıda biraz ülkemize özgü isim karmaşasından oluyor.Sigorta ve TMŞ aslında devre kesiciler,otomatik devre kesiciler,sigorta tabir ettiklerimizde minyatür devre kesiciler diyede anıldığına göre,iç tesisler yönetmeliğinde de bu şekilde isimlendirildiklerine göre fark sadece boyutta oluyor.
Sn.robben,aslında prensip olarak aynı malzemeden bahsediyoruz.Farklılığıda biraz ülkemize özgü isim karmaşasından oluyor.Sigorta ve TMŞ aslında devre kesiciler,otomatik devre kesiciler,sigorta tabir ettiklerimizde minyatür devre kesiciler diyede anıldığına göre,iç tesisler yönetmeliğinde de bu şekilde isimlendirildiklerine göre fark sadece boyutta oluyor.
Fark sadece boyutta olmuyor hocam
Kisa devre akimlari farkilidir.onceki mesajimda belirttifmgim gibi tms de akim ayar potu bulunur.otomatik devre kesici dediginiz motorlu salter ise onlar cok daha gelismis sistemlerdir.uzerlerinde baya bi ayar potu bulunur.rs 232 ve ya rs 485 haberlesme sistemine sahip olanlari bile mevcut.
Evet genel olarak bi terim karmasasi var ama bahsettigimiz bu ekipmanlar ayni seyler degil
Sn.alisy,dikkat edersen prensip olarak aynı şey diyorum.Çalışma prensibi açısından termik açmalarıda manyetik açmalarıda aynıdır.Tabiki minyatür olmayanların daha büyük kısa devre kesme kapasiteleri,opsiyonel aksesuarları vs var.Üzerinde akım ayarı olmayan TMŞ olduğu gibi üzerinde akım ayarı olan otomatda var.O tip otomatların bimetaline etki eden dışarıdan tornavida ile ulaşılan bir vida aracılığı ile oluyor.Bu son kullanıcı ayarlasın diye değil ama TMŞ de yapılan işlemden bir farkı yok.Tabiki yaşlı uzman'ın dediği dolmuşla otobüsün yolcu sayısı farklı ama,ikisindede mekanik aynı.FARK SADECE BOYUTTA