Belki bu araba forumlarının konusu fakat sorulmuşken cevaplayayım. Bu aslında herkesin sorunudur da herkes farkında değildir. Kullandığı alet edevatı inceleyen, ilgilenenler genelde farkına varır! Aslında iki sene garantisi olan aküler bazen 10 seneyi aşkın kullanılabilir. Kardeşim sorun çıkartmadığı halde 2001 model reno 19 alize paket arabasının aküsünü 13 sene üzerine artık eskidi deyip değiştirdi. İki sene olan garanti eğer siz sürekli 12,40 voltların altında kalıyorsanız, yeterli mesafe ve zaman kullanma durumunuz yoksa ve marş ve beklemedeki deşarj olan enerjiyi fazlasıyla yerine koyamıyorsanız, akünüzün günden güne sülfatlaşması ve gücünü kaybetmesi kaçınılmazdır, garantiniz geçersiz sayılacaktır! Bu durumda uzun yol yapsanız da bir kaç gün sürekli uzun uzun kullansanız da faydası olmayacaktır. Çünkü kurşun plakalar sülfatlaşarak özelliklerini kaybetmeye başlamışlardır. Bu da akünün üzerinde yazılı olan kapasitesinin çok çok altında güç sağlayabilmesi ve perfomans gösterebilmesine sebep olmuştur. Bunun yolu akü kapasitesinin 1/20 (yirmide bir kapasite) akımı ile 60Ah için 3A ve 16.10 volt ile belli süre redresör şarjı ile sülfatlaşmayı gidermek gerekiyor. Bu duruma çok sık düşülmemeli ve redresör şarjının süresini bilmeden yapmak sülfatlaşmayı gidereceğim diye plakaları haşlamaya sebep olabilir! O yüzden bu işe vakıf oto elektrikçiler ya da akıllı şarj cihazları ile yapmak daha mantıklıdır. Daha iyisi sorudaki gibi aslında istenmeyen bu duruma düşmemeye çalışmaktır. O yüzden evinizde ve elinizde (benim gibi) bir adet 12 volt akıllı, bilmem kaç aşamalı şarj cihazı bulundurmak ve arabayı kullanmadığınız zamanlarda doğru ölçüm yapan, kalibrasyonlu bir avometre/multimetre ile kutup başlarından ölçüp (doğrusu kutup başının birinin sökülmesi ile mümkündür ya da kaput açıkken kumanda ile kilitleyip 30 saniye bir dakika kadar bekleyip uyku/bekleme durumuna geçmesini bekledikten sonra) ölçüp 12,40 volt altındaysa redresör şarjı, 12,60 altındaysa normal şarja bırakmak takviye için yeterli olacaktır. Kurşun akülerde her ne kadar aşamalı cihazlarda dalgalı bir şarj akım ve gerilimi uygulanıyor olsa da, sağlıklı bir şarj için şarj akımı en fazla kapasitenin onda biri (1/10) unu geçmemelidir. 60Ah bir akü için en fazla 6Ah 13,2-14,4 volt ile.