Stepper motorda Damper kullanımı

Motor öyle adım kaçıracak o anda onun sürücüsünü hatta güç kaynağını da çöpe atarım.
Ama bizler gariban amatörleriz malum o yüzden motor rampa ayarlarını gözden geçirmekte yarar var...

Güzel bir konu açtığın için teşekkür ederim.
Aşağıda damper için benzer çözümler ve açıklamaları var.
"Orta bölge rezonans" ve çözümü stepper motor sürücülerde fiyatı doğrudan belirleyen en önemli kalite faktörüdür.

1977 de İTÜ elektronikde bir generatör göstermişlerdi .
Yıllardır hiç durmadan ve arıza vermeden çalışırmış.
Çoook düşük devirli bir dizeldi.
Motordan 5-10 kat büyük ve ağır bir "volan"la akuple idi.
Hala bazı dizeller volanlı yapılırlar...


http://www.google.com.tr/url?sa=t&r...whAlmQLkuy7_8OrPA&sig2=Yq0ruYgwh4Hkc-NG28_Edw
 
Aydınlatıcı bilgi için teşekkürler,anlayamadığım bir konu var bu adım kaçırmalar ve kilitlenmeler sadece rezonanstan ötürü mü oluyor peki?yani aynı sorun benim başımdada var ,motor rampa ayarlarını iyice düşürerek yani hızdan ödün vererek çalışıyor makinam,benim amacım hız olduğu için 1.5 A lik motorlarımı 3 A lik motorlarla değiştirmeyi düşünüyordum.
Bu arada motorlar boştayken son hız limitlerine sorunsuz ve takılmadan ulaşıyor,kullandığım kart sla7062m 3 eksen 3 A. -motorlar ise unipolar 1.5 A step
 
Pek çok değişken bunda etkili. Güç kaynağı, motor , dizayn vs. Motorların taşıyabileceğinden fazla dirence sahip bir mekanizmada motor değişmedikçe hiç bir şey olmuyor. 3A altındaki motorlar evet mekanzmaları çalıştırıyor ancak randımanlı kullanmaya müsade etmiyor. Aynı sorunları 1.5 A ikinci el GG da satılan motorlardan alarak yaşamış ve daha sonra motorları büyültmek zorunda kalmış biri olarak sorunun motorlarda olduğunu söyleyebilirim.

X ve Y ekseninde mutlaka güçlü motor kullanmak lazım. Z o kadar elzem değil.

Burdada başka bir örneği var.
[video=youtube;UJjivsVwSsQ]http://www.youtube.com/watch?v=UJjivsVwSsQ[/video]
 
Hatırladığım kadarı ile , @freedom33 arkadaşımıza vakti zamanında ayrıntıları ile açıklamıştık ama her nedense pek aldırış etmemişti...
 
Aydınlatıcı bilgi için teşekkürler,anlayamadığım bir konu var bu adım kaçırmalar ve kilitlenmeler sadece rezonanstan ötürü mü oluyor peki?yani aynı sorun benim başımdada var ,motor rampa ayarlarını iyice düşürerek yani hızdan ödün vererek çalışıyor makinam,benim amacım hız olduğu için 1.5 A lik motorlarımı 3 A lik motorlarla değiştirmeyi düşünüyordum.
Bu arada motorlar boştayken son hız limitlerine sorunsuz ve takılmadan ulaşıyor,kullandığım kart sla7062m 3 eksen 3 A. -motorlar ise unipolar 1.5 A step

Merhaba Freedom33;

Makinana step motor seçerken , "eğer bu işi bilerek yapmak istiyorsan", bazı hesaplamalar yapman gerekir. Aşağıdaki linkte bazı formüller bulunmakta.Bu formülleri kullanarak, hangi torkta motorlara ihtiyacın olduğunu bulabilirsin.

Bilmen gereken diğer bir konu, kulladığın step motorların tork/hız eğrilerini bilmendir. Step motorlar 500-600 d/dk lık hızdan sonra torkları aşağı yukarı yüzde 60-70 civarında düşer. Makinana bağlı step motorların belli bir hızdan sonra adım atlamasının asıl sebebi budur (tork düşüşü). Tabi motora uyguladığın voltaj ve sınırladığın akımda torku etkiler.

Further Information of Servomotors / Servo Drivers Technical Guide for Servomotors / Servo Drivers | OMRON Industrial Automation

Saygılar
 

Forum istatistikleri

Konular
129,853
Mesajlar
930,777
Kullanıcılar
452,712
Son üye
berkaykara1

Yeni konular

Geri
Üst