yıldız-üçgen dönüşüm ile motorlarda yıldız-üçgen dönüşüm arasındaki fark.

AD_EM

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
16 Eki 2007
Mesajlar
1,806
Puanları
281
Konu başlığı ile ilgili yorumları ve bilgilerinizi bekliyorum.

saygılar...
 
soruyu biraz daha açabilir misiniz?

sormaya çalıştığım ve karıştırıldığını düşündüğüm şey şu.

Birincisi;

Mesela 10'ar ohm'luk üç direnci yıldız bağladık.
Sonra 10'ar ohm'luk bu üç direnci üçgen bağladık.

Bu iki bağlantı arasındaki fark nedir?

İkincisi(%30 yüklü)

4 kW'lık bir motoru yıldız bağladık.
sonra 4 kw'lık bu motoru üçgen bağladık.

bu iki bağlantı arasındaki fark nedir.

birinci durumdaki yıldız-üçgen dönüşüm ile, 2 durumda yani motordaki yıldız-üçgen dönüşüm arasındaki farkı sormaya çalışıyorum.

umarım anlatabildim.
 
Sorunuzu şimdi anladım.
Direncin ısıtıcı olduğu ve gerilimin sabit olduğu varsayıldığında:
10ohm direnç 220v da 22A akım çeker.ısıtıcı yıldız bağlanırsa:
Ih=380/20ohm Ih=19A p=UxIx1,73 eşitliğinden P=12490.6W
ısıtıcı üçgen bağlanırsa hat akımı 38A olduğundan P=24981W olur.
Bu türden ısıtıcı sistemleri tasarlanırken direnç telinin dayanabileceği akım bilinmeli ve bağlantı buna göre yapılmalıdır.Toleransın çok küçük olduğu ve tasarımın YILDIZ'a göre yapıldığı durumlarda üçgen bağlantı yapılırsa tel kısa sürede kopar.Tolerans büyükse iki bağlantıdan biri tercih edilebilir.

İkinci sorunuza gelince:
(aynı motor %30 yükte yıldız ve üçgen bağlandığı varsayılmıştır)
Etiketinde Üçgen 380 yazan motor bu durumda üçgen bağlantıya nazaran biraz daha az güç tüketebilir.Ancak motor milinden talep edilen güç artarsa motor bunu karşılamak için zorlanacak, nihayetinde yanacaktır.

etiketinde Yıldız 380 yazan motorla aynı işlem yapıldığında:
Üçgen bağlantı yapıldığında motorun %30 yükte bile yanması mümkündür.Çünkü motor sargılarına %1,73katı fazla gerilim uygulanmış olur.
Bu durumda devredeki tek etken motor mil yükü olmaktan çıkmaktadır.

2 motor örneği için de kıritik eşik etiket akım bilgisidir.Bu eşik değerin nerede (%)tekabül edeceği ancak labaratuvar şartlarında deney yoluyla izâh edilebilir.


Her ne kadar sorunuz ile doğrudan ilgisi yoksa da neden %30 yük diye sormak isterim.Zira %30 yükte bir motoru çalıştırmak iktisadi değildir.Mil gücünü karşılayacak daha küçük bir motor seçilmesi gerekir.motor gücünün değişkenliği söz konusu ise zaten etikete göre bağlamak gerekecektir.
 
Son düzenleme:
Sn Hemmuhhemtek arkadaşımızın sorusunu denemeye çalıştım.İstenilen kadar iyi olmasa da bir fikir verebileceğini ümit ediyorum.

Deneyde 2 adet motor kullanılmıştır.Şebeke gerilimi 393V'dur.
Motor A: gamak 4kw üçgen380v 1425d/dk 8,6A
Motor B:Siemens 4kw yıldız 380v 1440 d/dk 8,2A

Motor A üçgen bağlanmış boşta çalıştırılmıştır:
I1:4,9A I2:5,2A I3:5A devir 1498d/dk

Motor A yıldız bağlanmış boşta çalıştırılmıştır
I1.1,1A I2:1,2A I3:1,1A devir 1498d/dk

Motor B yıldız bağlanmış ve boşta çalıştırılmıştır
I1:4,3A I2:4,6A I3:4,35A devir 1496 d/dk

Motor B üçgen bağlanıp çalıştırılmak istendiğinde 2kez Sigorta açmış bu yüzden denemeden vazgeçilmiştir.(daha cesur arkadaşlar deneyebilir:))

Motorlara ayarlı yük uygulamak mümkün olmadığından boşta çalıştırılmıştır.
yukarıdaki deneyden benim çıkardığım sonuç şudur:

güçlü bir motor(Ü380ise)düşük yüklerde çalıştırılacaksa yıldız bağlamak tasarruf sağlamaktadır.yükün artma olasılığı varsa veya çok değişkense bu yol risklidir.
Motor 380Y ise :???

Günümüzde sıklıkla kullanılan sürücülerin çoğunda'' enerji tararruf modu'' bulunmaktadır.Bu özellik etkinleştirildiğinde sürücü çıkış gerilimini gereksinmeye kadar düşürmekte ve- devir değişmese dahi-ciddi tasarruf sağlamaktadır.
uygulamada sürücü çıkışında 320v görmüş biri olarak sürücüleri tavsiye ederim.
 
arkadaşlar öncelikle özürdilerim nasıl konu başlatılıcanı bilmediğim için sorumu buraya yazdım size sorum bir fazlı yardımcı sargılı asenkron motordan ses geliyor ısınıyor fakat dönmüyorsa arızalar ne olabilir ??? şimdiden herkese teşekkür ederim
 
arkadaşlar öncelikle özürdilerim nasıl konu başlatılıcanı bilmediğim için sorumu buraya yazdım size sorum bir fazlı yardımcı sargılı asenkron motordan ses geliyor ısınıyor fakat dönmüyorsa arızalar ne olabilir ??? şimdiden herkese teşekkür ederim

kardeşim birkaç yerde yazdın ,yazdığın mesajları kontrol etsen :mad: iyi olacak ,cevapta yazdık sana ,forumu kirletmeye başladın:mad:
 
Sn Hemmuhhemtek arkadaşımızın sorusunu denemeye çalıştım.İstenilen kadar iyi olmasa da bir fikir verebileceğini ümit ediyorum.

Deneyde 2 adet motor kullanılmıştır.Şebeke gerilimi 393V'dur.
Motor A: gamak 4kw üçgen380v 1425d/dk 8,6A
Motor B:Siemens 4kw yıldız 380v 1440 d/dk 8,2A

Motor A üçgen bağlanmış boşta çalıştırılmıştır:
I1:4,9A I2:5,2A I3:5A devir 1498d/dk

Motor A yıldız bağlanmış boşta çalıştırılmıştır
I1.1,1A I2:1,2A I3:1,1A devir 1498d/dk

Motor B yıldız bağlanmış ve boşta çalıştırılmıştır
I1:4,3A I2:4,6A I3:4,35A devir 1496 d/dk

Motor B üçgen bağlanıp çalıştırılmak istendiğinde 2kez Sigorta açmış bu yüzden denemeden vazgeçilmiştir.(daha cesur arkadaşlar deneyebilir:))

Motorlara ayarlı yük uygulamak mümkün olmadığından boşta çalıştırılmıştır.
yukarıdaki deneyden benim çıkardığım sonuç şudur:

güçlü bir motor(Ü380ise)düşük yüklerde çalıştırılacaksa yıldız bağlamak tasarruf sağlamaktadır.yükün artma olasılığı varsa veya çok değişkense bu yol risklidir.
Motor 380Y ise :???

Günümüzde sıklıkla kullanılan sürücülerin çoğunda'' enerji tararruf modu'' bulunmaktadır.Bu özellik etkinleştirildiğinde sürücü çıkış gerilimini gereksinmeye kadar düşürmekte ve- devir değişmese dahi-ciddi tasarruf sağlamaktadır.
uygulamada sürücü çıkışında 320v görmüş biri olarak sürücüleri tavsiye ederim.

valla epey uğraşmışsın mirim,emeğine sağlık...
 
özür dilerim de cvpları zaten gördüm belki daha iyi bilen biri vardır diye sormuştum bi kaçtanedaha arıza blmam lazım gerçekten özür dilerim
 
yıldızdan üçgene geçildiğinde çekilen akım 3 katına çıkar
 

Forum istatistikleri

Konular
129,842
Mesajlar
930,703
Kullanıcılar
452,686
Son üye
heisener123

Yeni konular

Geri
Üst