Yıldız - üçgen sorunu , yardım.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
mühürleme de sorun olabilir diye düşünüyorum ama fikir sadece bence de kontaktörü başka bir fazdan dene sonucu da yazmayı unutma kolay gelsin..
 
genç arkadaş arkadaşım , senin dediğin yöntemi yapacaktım ups te sorun çıktı , tamir ettim. Sabaha deneyecem. Ayrı hat çekemiyorum en az 150m kablo gider, ayrı fazdan denemek için. Sorun belli etti kendini arkadaşlarımın dediği gibi gerilim düşümü oluyor. Bu gerilim düşümü kablodanmı , motordanmı ispatlayıcaz artık. 3elibrahim arkadaşımın dediği üzere 110V-240V çalışan kontaktörlerlede işi kurtarabiliriz , taabiki kablodansa. Motordansa kurtarmaya yetmez herhalde.
 
ups te çalıştırdım arkadaşlar. M kontaktörü atmadı normal üçgene geçti. üçgende çalışırken 5sn 10sn sonra ana Sigorta attı. Motora baktığımda motor ısınmıştı. Motor aşırı akım çekiyorki ondan ısınıyor sanıyorum. Bu motor kaç saat durmadan çalışırdı hiç ısınmazdı.
 
Bana göre motorunuzda bariz bir şekilde bir problem var gibi gözükmektedir. Bize motorun elektriksel olarak bilgilerini yazabilirmisiniz. Yada etiketinin bir fotoğrafını burada baylaşabilirmisiniz acaba.
 
Motorun etiketinde üçgen işareti ve aşağıdaki değerler yazıyor.
Marka GAMAK
V 380
KW 11
A 22,6
Hz 50
 
Motorda problem var sargılar kavrulmuş o sebepten fazla akım çekiyor olabilir şimdi kumanda sisteminizi boşta deneyin onunda sağlamasını yapın daha önceki mesajımda kumandayı boşta denemenizi yazmıştım problemi hallederseniz sebebini paylaşırsanız seviniriz
 
Kumandayı boşta denedim kumanda normal. Kumandayı yüksüz bir şekilde motora bağlıyarakta denedim normal. Motoru sarıma yollıyacam.
İlgilenen arkadaşların hepsine teşekkürler ediyorum...
 
Motorun etiketinde üçgen işareti ve aşağıdaki değerler yazıyor.
Marka GAMAK
V 380
KW 11
A 22,6
Hz 50

motor üzerinde 220/380 mi yazıyor yoksa 380/660 mı yazıyor benim için önemlisi bu.
 
sayın deniz77,
2 gün önce aynı şey benim başıma geldi.problemi sonunda buldum sonuc ise M kontaktörün ana kontagı yanmış kontaktörü degiştirdim problem cözüldü.
işte kanıtı

09052009368.jpg


sen genede kontaktörü sök bi kontrol et...

olay şöle oldu.ücgene gecerken M kontaktöru bırakıyordu .devre ve motor normal tek kusur kontaktörde idi hatta motor uçlarını söküp kumanda devresini çalıştırdık herşey normal,motoru bagla start ver gene normal,( Y kontaktörün köprüsünden 3 faz varmış gibi motor calışmaya devam ediyor 6sn sonra ücgene gecerken ana kontaktör (M) bırakıyordu.kısa bi çalışma sonucunda ana kontaktörü söküp kontrol ettim.olay aynen yukarıda resimde görüldügü gibi.herkese iyi çalışmalar...
 
tossun2008 arkadaşım sadece 380 yazıyor. By_igneci arkadaşım kontaktörler değişti. Hatta yerine daha güçlü kontaktörlerden oluşan yeni pano bile taktık. Ama senin sorunun da aynı benim gibiymiş. Bence gerilim düşüşünden oluyor. Seninde kontağın yanık olduğu için bu yüzden bir gerilim düşümü oluyor. Motordaki aşırı akım fazlar arası gerilim düşümü yapıyor , kumanda voltajıda düştüğü için M kontaktörü bırakıyor. Ups ten beslediğimde kumandayı M kontaktörü bırakmadı üçgene geçti bu seferde fazla akım çekilmeye devam ettiği için ana sigortayı attırdı. Motorda ısınma meydana geldi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
129,852
Mesajlar
930,756
Kullanıcılar
452,706
Son üye
nurbay aktaş

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst