yıldız üçgen yolverme.

aziz_ozkan

Üye
Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
21
Puanları
1
Yaş
65
avrupa devletlerınden gelen panolara bakıyorum.şimdiye kadar hiç yıldız üçgen yol vermeye rastlamadım.hep dırek yol verme.bu konuda ılgısı olan varmı.
 
avrupada yıldız üçgen tarih oldu sürücülerle sürülüyor artık
 
Syn servetd nin dediği gibi yıldız üçgen t arih oludu soft starter ya da sürücü kullanılıyor...
 
Direk yol vermek için şebekenin gücü yeterliyse, yıldız-üçgen yol vermek ekstra masraftan başka bir şey değildir diye düşünüyorum.
 
----5 kW' a kadar motoru doğrudan kaldırmak mümkün ancak 5 kW'tan sonra demeraj akımını sınırlamak gerekiyor bununsa en klasik yöntemi yıldız üçgen yol verme. Kullanım yerine göre yıldız üçgen yol verilebilir ancak artık makina panosu dizayn eden firmalar inverter veya soft starter kullanıyor.. Tabi ben hiç soft startera rastlamadım genelde inverter kullanılıyor...
----Bir inverter ile motora yol verip hız kontrolü yapılabilinir. Ayrıca mükemmel bir koruma cihazı olarak çalışır. Motor hız bilgisi ekrandan gözlenebilir. Motor sıcaklığı ekrandan gözlenebilir. Diger motorlarla haberleştirmek mümkündür. Analog ve dijital girişleri sayesinde invertere sensör bağlayıp motoru otomatik olarak çalıştırmak mümkünür. Ayrıca yine bir pod yardımıyla motorun hızını belirlediğiniz frekans aralığında arttırıp azaltabilirsiniz. Hata kodlarında arıza takibi yapmak kolayır... Yani firmalar inverterleri otomasyon işinide kolaylaştırdığı için tercih ediyor zaten panoda kullandığı inverterin parasını senden aldığı için sorun olmuyor firmalar için...
 
evet arkadaşlar ben maden sektöründe çalışıyorum soft startera ve sürücü kullanıyoruz yalnız her iki sinin de yaptığı iş farklı sürücü yumuşak yol verme diye geçiyo düşük hz kalkıyor yavaş yavaş hızlanıyor ama bunu kaldımak sizin elinizde rampasını arttırıp direk olarak da kaldıra bilirsiniz soft startera isi max değer üzerinde kaldırıyor sonra sabit hıza düşürüyor
 
yeni makinalar genellikle ileri otomasyon donanımlarına sahip dolayısıyla sürücü vb çok kullanılıyor. eski avrupa makinelerde yıldız üçgene çok rastlarsınız.
 
merhaba;

Ya şebekeleri güçlüdür. Ya sürücü ya da soft starter kullanıyorlardır. Yıldız üçgen çekmeceleri biz de kullanıyoruz. Hangisini tercih ederseniz diye sorarsanız sürücü derim. Sürücülerin fiyatları da ucuzladı. Yıldız üçgenlere göre daha az sorunlular. Yıldız üçgen çekmecede ya da panoda sorun çıktığında sorunu kendimiz giderebiliyoruz ama sürücüde sorun olduğunda tamir etme gerekiyor. Bunun için de yedek parça falan uzun iş.
 
arkadaşlar ben çimento fabrkasında çalışıyorum.Sizin bahsettiğiniz bütün sistemler mevcut.Biz 132 kw lık elevatör motoruna turbo kaplin kullanarak direk yol verebiliyoruz.Kırcıda iki adet motor var.1 tanesi soft starterle yol veriliyor tam devrine ulaştıktan sonra ikinci motor direk devreye giriyor.Fan motorlarına gecikmeli termikle (açma süresini ayarlayabildiğimiz) yol verebiliyoruz.Sürücülü motorlarda mevcut ama sürücüler daha çok devir ayarı için kullanılıyor.Sisteminize,şebekenize ve kullanım şeklinize göre yol verme şekillerinden biri seçilebilir.Silobas komprasörlerinde yıldız üçgen yol verme kllanılıyor.Yıldız üçgenin panoda fazla yer kaplaması,korumasının düşük olması gibi sebeblerden dolayı tarih olmak üzere ama hala kullanım yeri mevcut. bütün arkadaşlara mesleki hayatlarında başarılar dilerim
 
inverter ve soft starter maliyetine göre yıldız üçgen ekonomik çözüm diye düşünüyorum evet inverter fiyatları eskiye göre daha ucuz ama şalt malzemeleride aynı şekilde ucuzladı otmasyon devir kontrolü basınç trasmitter analog uygulama söz konusu değil ise yıldız üçgen bence tarih olmaz ki hala italyan firmaları bahsettiğimiz uygulamalar söz konusu değil ise yıldız üçgen kullanıyor hadi inverter ucuz diyelim belli markalar hariç çin inverterleri vsvs hiç kullandınız mı? verimlilikleri sistemdeki harmonik etkileri lütfen teknik olarak değerledirip bir düşünelim hangi si? sizce
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,983
Kullanıcılar
452,750
Son üye
onuryilmaz6464

Yeni konular

Geri
Üst