çok yüksek basınç

evet bide ferrariler var ama mesela Burckhardt ın saatte 160 ton etileni 3100 bara basan 36900 beygirlik kompresörleri gibi :)
 
arkadaşlar bu konunun elektrikçilikle sağlam bir bağlantısı var
burda söz ettiğimiz bizi yüksek basınçlara ulaştıran mekanizmaların otomasyonu
veya motorunu markası değil.elektrikçiliği bilimsel olarak ilgilendiren kısmı bence
gerçi elektrik tamamen bilimsel bir şey oda süper iletken olayını gerçekleştirmek için çok düşük ısıların gerekmesi.benim bilgilerim tamamen teorik.
kesinlikle herhangi bir süper iletkenle işim olmadı.tüm araştırmalarda görüleceği gibi maddeler ancak çok düşük ısılarda süper iletken özellik gösteriyor.
başlı başına bir sektör,ve olmassa olmazı en düşük ısılar.bunuda sıvı hava ve gazlar sağlıyor.çok yüksek basıncın zıttı çok yüksek vakumdur.sonuçta
bir amatör bu tertibatlara zor ulaşır.azotu veya oksijeni sıvı halde patlama riski olmadan bir kasede elde etmek bu kadar zor olmamalı.ben yıldız üçgen çalışan bir kompresöre razıyım.
 
arkadaşlar bu konunun elektrikçilikle sağlam bir bağlantısı var
burda söz ettiğimiz bizi yüksek basınçlara ulaştıran mekanizmaların otomasyonu
veya motorunu markası değil.elektrikçiliği bilimsel olarak ilgilendiren kısmı bence
gerçi elektrik tamamen bilimsel bir şey oda süper iletken olayını gerçekleştirmek için çok düşük ısıların gerekmesi.benim bilgilerim tamamen teorik.
kesinlikle herhangi bir süper iletkenle işim olmadı.tüm araştırmalarda görüleceği gibi maddeler ancak çok düşük ısılarda süper iletken özellik gösteriyor.
başlı başına bir sektör,ve olmassa olmazı en düşük ısılar.bunuda sıvı hava ve gazlar sağlıyor.çok yüksek basıncın zıttı çok yüksek vakumdur.sonuçta
bir amatör bu tertibatlara zor ulaşır.azotu veya oksijeni sıvı halde patlama riski olmadan bir kasede elde etmek bu kadar zor olmamalı.ben yıldız üçgen çalışan bir kompresöre razıyım.

Konunun elektrikle alakasını anlamadım. Havanın ayrıştırılması, azotun elde edilmesi, sıvılaştırılması tamamen fiziksel olaylardır. Elektrik bu işin sadece kompresör motorunu çevirmesinde kullanılır. Yani figüran oyuncudur. :D

Süper iletken dediğiniz de bu fiziksel olay sonucu elde edilen sıvılaştırılmış gazın belli bir kimyasal yapıdaki metali soğutarak atom hareketlerinin stabile yakın hale getirilmesi olayıdır. Böylece içinden geçen akıma direnç göstermiyor.

Kısacası ben elektriğin temel konusu nerede oluyor anlamadım...
 
Konunun elektrikle alakasını anlamadım. Havanın ayrıştırılması, azotun elde edilmesi, sıvılaştırılması tamamen fiziksel olaylardır. Elektrik bu işin sadece kompresör motorunu çevirmesinde kullanılır. Yani figüran oyuncudur. :D

Süper iletken dediğiniz de bu fiziksel olay sonucu elde edilen sıvılaştırılmış gazın belli bir kimyasal yapıdaki metali soğutarak atom hareketlerinin stabile yakın hale getirilmesi olayıdır. Böylece içinden geçen akıma direnç göstermiyor.

Kısacası ben elektriğin temel konusu nerede oluyor anlamadım...

sn demirdöven sanırım tamamen teorik bilgileri aktarıyorsunuz,ama en basit süper iletkenlik deneyi yapmaya kalksanız bu düşük ısıları nasıl elde edeceksiniz bir buz dolabıyla değil herhalde örneğin 10luk bir kablodan 2000 amper geçirmeye çalışsak bu iletkeni süper iletken hale getirmek için sıvı hava lazım
bunu elde etmek içinde çok yüksek basınç lazım.
bu bağlantıdan dolayı elektrikçilikle ilgili
bilmem anlatabildimmi sevgili dostum.
 
sıvı hava için çok yüksek basınç şart değil
8-10 barlık kompresör kafi olur

ama tabi bu iş sadece kompresörle bitmez
 
sn demirdöven sanırım tamamen teorik bilgileri aktarıyorsunuz,ama en basit süper iletkenlik deneyi yapmaya kalksanız bu düşük ısıları nasıl elde edeceksiniz bir buz dolabıyla değil herhalde örneğin 10luk bir kablodan 2000 amper geçirmeye çalışsak bu iletkeni süper iletken hale getirmek için sıvı hava lazım
bunu elde etmek içinde çok yüksek basınç lazım.
bu bağlantıdan dolayı elektrikçilikle ilgili
bilmem anlatabildimmi sevgili dostum.

Sn Manyeto,

Dediklerinizi çok iyi anladım. Süper iletken için haklısınız çok büyük soğukluklar gerekiyor. Ancak sıvı havanın soğukluğu şimdilik süper iletken yapmaya yetmiyor. Onun için başka gazların sıvılaştırılmış olanları kullanılıyor.

Size birkaç hususu aktarmak istiyorum;

Çok yüksek basınçlı hava ile gazları sıvılaştırmak pratik bir yöntem değildir. Pratikte ve sanayide kullanılmaz. Laboratuvar ortamında deneysel olarak belki kullanılır.

Sıvılaştırılmış gaz üreten tesislerin basitçe çalışma mantığını sıkışan gaz ısınır, genleşen gaz soğur prensibidir. Önce gazı sıkıştırırsın, sıkışık halde iken prosese göre suyla veya eşanjörler yardımıyla soğutursun. Sonrada basıncını düşürürsün. Soğuk gaz daha da soğur. Mantık kaba hatlarıyla bu. Sanayideki üretim bu şekilde yapılıyor.

Yaklaşık 10 sene bu işi yaptım. Dolayısıyla size aktardığım bilgiler teorik değil kesinlikle. Teorisine girmek için termodinamik konularına dalmak lazım ki gerek yok bence...
 
seni kesinlikle anlıyorum.soğutulmuş yüksek basınçlı bir gazı vakum ortama püskürtürsek gaz atomları enerjisizlikten dipte toplanır,ve bizde onu sıvı olarak görürüz
konunun elektrikçilikle olan bağlantısını gördüğün içinde memnun oldum sıvı hava elektrikçiler için artık önemli tamammı.düşük ısılarda süperiletkenlikte çok yol kaydedildi
-164 derecdede süper iletken var.bu aynen yanmasın diye bir şeyi soğutmaya benziyor.
önemli olan 10 luk telden 2000 amperi sorunsuz geçirmektir.
 
arkadaşlar kafayı mı yediniz? 200 bar hava sıkışır mı hiç? En fazla 6-7 bar sıkıtırılabiliyor
 
arkadaşlar kafayı mı yediniz? 200 bar hava sıkışır mı hiç? En fazla 6-7 bar sıkıtırılabiliyor

Oksijen tüpleri içindeki basınç kaç? Bir tahminin var mı?
Ben söyleyeyim, 150-200 bar arası olur genelde. Lütfen fikrinizin olmadığı şeyleri yazmayınız. Unutmayınız ki, burayı başkaları da okuyor. Sizin yazdıklarınıza inanabilirler !!!

Size bir anımı anlatayım,

Daha önce çalıştığım tüp doldurma ünitesinde dolu tüpü operatör yanlışlıkla elinden düşürüyor. Kurallara göre vana koruma başlığının takılı olması gerekmesine rağmen takmadığı için tüpün vanası kırılıyor. İçindeki yaklaşık 200 barlık basınç tüpü bir füze gibi fırlatıyor. Tüp 250'lik Dodge kamyonetin kasasını deliyor ve şoför kabininden çıkıyor.

Tüpün şeklini gözünüze getirin. dibi küt şekildedir. 200 bar basıncın ne demek olduğunu sanırım anlatabildim.

Başka bir anı. Ancak bunu bana anlattılar kendi gözlerimle görmedim. Aynı şekilde tüp dolum ünitesinde kamyonete yükleme platformundan aşağıya düşüyor. Vanası kırılıp pikabın altına giriyor. Olayın şahitleri pikabın resmen yerden havalandığını söylediler.

Gerisini siz anlayın artık.

Sahada çalışan arkadaşlar,

Siz siz olun kesinlikle oksijen tüpü gördüğünüzde vana başlığının takılı olduğuna inanın. Tüplerin zincirle sağlam bir şekilde duvara bağlı olduğuna emin olun...

Her ne kadar sahada oksijen tüpleri mekanikçilerin sorumluluğu olsa bile onları uyarın. Kazanın nereden geleceği belli olmaz. Unutmayın ki, onlarda kırık bir priz gördüler mi sizi uyarıyorlar. Siz de çekinmeyin ve tehlikelerini anlatın.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,165
Mesajlar
933,923
Kullanıcılar
453,291
Son üye
Ömer TAŞDEMİR

Yeni konular

Geri
Üst