1 inverterle 2 A.C motor sürülürmü...?

Çalışma voltajı ayarı ve Switch Mode frekansı motor torkunu değiştirecek parametrelerdir. Bunlar ileri seviye parametreler olup motor stator ve rotorunun mıknatıslanma değerini değiştirerek motor milindeki torkda değişim sağlayabilir.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Sürücü 3 adet motor çalıştırdığı bilgisi girildiği için hangi motorun kaç amper çektiğini bilemez, 3 motorun toplam çekeceği akımı bilir. Bu durumda siz 1 motoru tek başına çalıştırdığınızda sürücü 3 motor çalışıyormuş gibi davranır ve çıkışa 3 motora beslediği akımı besler, böylece sizin bir motor için seçtiğiniz 1.7 amperlik termik değerini aşmış olacaksınız ve termik atacaktır.

Yapılması gereken, eğer 3 motyoru hiçbir zaman aynı anda çalıştırmıyorsanız, sürücü toplam çıkış gücünü(her sürücüde bu vardır; sürücü motor gücünden büyük ise sürücü çıkışını sınırlandırmak için) 0,55 olarak ayarlamanız gerekecek.

Tekrar hatırlatıyorum sürücü çıkışına kontaktör bağlamak iyi değildir.
3 kW bir sürücü almak yerine 0,55kW 3 adet sürücü alsanız daha mantıklı olur, fiyat bakımından birbirine yakın olurdu hem de. sizin bu tür sıkıntılarınız devam ederse Hitachi ile görüşün, ben bu bilgileri onlardan öğrendim, Erkan Bey var, her konuda yardımcı olur. Bizim 2 adet farklı güçlerde motorumuz var (biri 2.2 kW, diğeri 0,37 kW), bunları tek sürücü ile sorunsuz çalıştırdılar, daha önce ABB kullanıyorduk, sürekli termik atıyordu, ama Hitachi ile problemleri çözdüler.
 
Sn. Mustak,
Sürücü yüke vereceği maksimum akımı belirler, yani sınırlar. Okurken düşünerek okuyalım lütfen. Motor sargılarını kısa devre yaparsınız 0.55 kw'lık bir motor sürücünün verebileceği bütün akımı çeker, yani burada sürücü motor isteğine bağlı olarak çıkış akımı sınırlar (eğer siz buparametreyi girdiyseniz)
 
Arkadaşlar değerli bilgilerinizi paylaştığınız için teşkkür ederim. Sürücü üzerinden aşağıda verdiğim akım değerlerini aldım.

1 motor devrede= 1.1 - 0.8 amper ( ampermetreylede ölçmüştük aynı değeri vermişti)
2 motor devrede= 2.5 - 1.7 amper
3 motor devrede = 4.0 - 2.6 amper
düşük olan değerler 1500 rpm de yüksek olan değerlerde 650 rpm deki akım değerleridir.
Termik Moeller marka, sonra siemens taktık aynı şeyi yaptı. Termik motora ilk start verdiğimizde ısınmaya başlıyor.
Farklı düşünceler foruma renk katıyor. Herkes bilmediği şeyleri öğreniyor. Bu iş bayramdan sonraya kaldı. Sizlerin bayramını tebrik ediyorum. Tekrar herikinizede teşekkür ederim
 
Herkese iyi bayramlar dilerim...

Sn. Mustak,
Cevabınız için teşekürler. Yanlış anlamalar yanlış anlaşıldığının farkına varıldığı zaman güzeldirler. Burada yanlış anlaşılma olduğunun farkındayım.

3kW'lık bir sürücü 7.8 amper nominal çıkış akımı veriri, standart sürücüler için bu değer 60 sn süresince %150 oranında artabilir.

3kw'lık bir sürücü ile 0,55kW bir motor sürerseniz motor tarafında anormal bir durum yaşandığında sürücü tarafından motorun normal akımından çok daha fazlası beslenir, eğer sürücü çıkışında kaç kw'lık bir motor olduğunu bilmiyorsa. Kaldı ki bu 3 motorlu uygulamada sürücü tek motor çalıştığınında motorun kaç kw olduğunu bilemez. O yüzden 0,55 kW motor için gereğinden fazla akım besleyebilir. Yani bu akım 1.7 amperin çok üstünde (sürücü maksimum akımı olan 7.8 amper) olabilir.

Sn. Erolgke,

1500 rmp için 50 Hz'de, 650 rpm için 25 Hz'in altında çalışıyorsunuz sanırım (bu konuda bilgi vermenizi isteyeceğim). Böyle bir durumda motor 25 Hz'in altında çalıştırıldığı zaman kararsız bir yapıya sahip olabilir. Bunun sonucu olarak sürücüden anormal akım çekebilir.

Bağlantı şemanızı ve kullanılan değerleri de not ederek göndermeniz mümkün müdür? Sürücü modeli ve değiştirdiğiniz parametreleri lütfen not edin. Sizin için bir çalışma yapabilirim.

Problemlerin çözülmesi dileğiyle, iyi günler...
 
Sn. hareketkontr

(O yüzden 0,55 kW motor için gereğinden fazla akım besleyebilir. Yani bu akım 1.7 amperin çok üstünde (sürücü maksimum akımı olan 7.8 amper) olabilir. ) Sürücü akımını sürücü üzerindeki panelden ve ampermetreyle baktığımızda tek motor için maks. 1.2 A görüyoruz. Sizinde deyiminizle sürücünün besledediği akımı panelden ve ampermetreden göremezmiyiz. Bayramdan sonra bu konuda size istemiş olduğunuz detayları göndereceğim. Tekrar teşekkür ederim. İyi bayramlar.
 
Merhaba arkadaşlar,
Sürücü parametreleri ile akşam oynarken karanlık olması sebebiyle pano üzerinde diğer lambalı butonların normalde ledlerinin yanmaması gerekirken (motorları kapalı konumda) sürücüyü çalıştırdığımızda sönükde olsa bariz olarak belli bir şekilde yandığını farkettim. Neden kaynaklanabilir. Termiğin atmasına etkisi olabilirmi?
Teşekkür ederim.
 
Nötr-toprak geriliminizi ölçün.
 
Enerji yokken toprak notr kısa devre gözüküyor. Enerji verdiğimde buton ledleri normalde devre açıkken(fazdan açık) notr tarafı toprakla 5V gösteriyor.
 
CELİK_CPU ' Alıntı:
frekans konvertörü seçimlerinde güce göre değil akıma göre seçmeliyiz ve motorun çalışma koşulları önemli fan yada pompamı yoksa yön değişmeli çalışan talatli bir makinemi vinç uygulamasımı olduğu bilinerek sürücü ona göre seçilmelidir ben 3kw 7 adet gamak motoru acs600 37kw sürücü ile çalıştırıyorum motor çıkışlarına motor koruma şalteri bağlı motorda arıza olduğunda sadece ilgili motor devre dışı kalıyor.yalnız sürücü paralel çalışan motorlarda DTC modunda çalışmıyor scaler kontrolde çalışabiliyor.sürücü girişinde ve çıkışında reaktör koruması var.

Sürücünüz ile DTC (Direct tork control) modunda çift motoru aynı anda çalıştırabilirsiniz.Ama Bu motorların üreticileri dahil tüm etiket değerleri aynı olmalıdır.Aksi taktirde motorun kimlik bilgilerini tanıttığınız sürücü tek ID ye bakacağından dolayı diğer motorun düzgün çalışması beklenemez.Daha doğrusu motorların eşdeğer devreleri küçük nüanslar ile tamamen aynı olmalıdır.

erolgke ' Alıntı:
ledlerinin yanmaması gerekirken (motorları kapalı konumda) sürücüyü çalıştırdığımızda sönükde olsa bariz olarak belli bir şekilde yandığını farkettim.

Slm

Yukarıda yazılanları biraz daha açabilir miyiz.Motor kapalı dan kastınız nedir.Sürücü bu durumda nasıl çalışıyor gibi...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,227
Mesajlar
924,448
Kullanıcılar
451,596
Son üye
erenadem_25

Yeni konular

Geri
Üst