Cnc router y ekseni boşta hareket kilitlenme

8055i motorlar servo estun sürücüler estun kart delta
Tamam,
Parametreleri biri değiştirmiş olabilir mi?
Yani normal çalışırken aniden mi oldu yoks siz montajını yaptıktan sonra mı?.
Söylediğiniz hareketleri G-kod ile mi verdiniz, yoksa butonlarla mı?.
Bir tarafın geç harekete başlamasını tam ölçebildiniz mi?
 
Tamam,
Parametreleri biri değiştirmiş olabilir mi?
Yani normal çalışırken aniden mi oldu yoks siz montajını yaptıktan sonra mı?.
Söylediğiniz hareketleri G-kod ile mi verdiniz, yoksa butonlarla mı?.
Bir tarafın geç harekete başlamasını tam ölçebildiniz mi?
Makineyi ikinci el aldım kurdum çalıştırdım durum bu. Makineye işlemi g code ile attım. G code ds hata yok kesinlikle eminim. Makineyi g kodla da göndersem manuel de yürütsem hata var. Güncel hareket ekranının görüntüsünü ekledim aşağıya. Yani 1.500 f ile giderken ( f değerlerini sallıyorum şuan) y eksen u dan 0.1 mm önce gidiyor 3.000 de 0.3 m oluyor 5.000 de 0.6 m vs hız arttıkça u ve y eksenleri arasındaki fark artıyor. Fark 1 mm olduğu anda duruyor küt diye. Bu aradaki farkı ekrandan bana gösteriyor güncel konumda hareket halindeyken. Oradan tespit ettim. Ben parametrelerle oynamadım ama aldığım sırada deneme yaparken sahibi habire feedrate i kısıyordu oynuyordu. Acemi oldukları için dedim. Anladım ki gelince bu yüzdenmiş. Parametreler ekranından y ve u nun parametrelerini fotoğrafladım. Tek tek kontrol ettim birebir aynı. Bazı değerleri hariç işte y de "yes" olan u da "no" olmuş. Onuda eksenel hareketle ilgilidir diye kurcalamadım. Aşağıda 15.000 boşta ilerleme f ile g code ile takım değiştirmeye gidiyor. Feedrate %10 fark feedrate %20 iken fark ve %30 iken fark böyle artıyor. Yani makine aslında 7. 500 ilerleme ile bu farka rağmen çalışıyor. Ama fedrate 10.000 i geçince zort.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20230608_155418_com.huawei.himovie.overseas.jpg
    Screenshot_20230608_155418_com.huawei.himovie.overseas.jpg
    152.6 KB · Görüntüleme: 4
  • Screenshot_20230608_155414_com.huawei.himovie.overseas.jpg
    Screenshot_20230608_155414_com.huawei.himovie.overseas.jpg
    140.5 KB · Görüntüleme: 3
  • Screenshot_20230608_155424_com.huawei.himovie.overseas.jpg
    Screenshot_20230608_155424_com.huawei.himovie.overseas.jpg
    161 KB · Görüntüleme: 3
Çok fazla problem kaynağı var.
1. Siz "eminim" dediğiniz şeyleri bile burada yayınlayın, gözünüzden kaçmış bir ley olabilir. (Yes, No yazan satırlar da dahil)

2. Baktım dediğiniz tüm parametre fotoğraflarını yayınlayın.

3. Pinyon dişlinin değişmiş olma ihtimaline karşı kumpas ile (hassas) ebatlarını ölçün.

4. Pinyon dişlilerde boşluk varmı? (Yani paralel eksen mekaniğinin tamamında)

5. (Genel ve her eksen için) P97 parametresinde hangi değer var, fotoğraflayın.
 
Son düzenleme:
Çok fazla problem kaynağı var.
1. Siz "eminim" dediğiniz şeyleri bile burada yayınlayın, gözünüzden kaçmış bir ley olabilir. (Yes, No yazan satırlar da dahil)

2. Baktım dediğiniz tüm parametre fotoğraflarını yayınlayın.

3. Pinyon dişlinin değişmiş olma ihtimaline karşı kumpas ile (hassas) ebatlarını ölçün.

4. Pinyon dişlilerde boşluk varmı? (Yani paralel eksen mekaniğinin tamamında)
Makinenin genel mekaniği son derece kip ve bolluk boşluk yok. Pinyonu ölçmedim olabilir onu kontrol ederim. Motorların gövdeye paralelliği ve mesafe ölçülerini yaptım sorun görünmüyor. Parametrelerin fotoğraflarını da yarın atarım.

Pinyonları ölçtüm her iki tarafta 72 mm
Eksen parametrelerini attım görsellerini

Parametreleri biliyorsanız fagor üzerinden adım ayarı diye tabir edilen puls Npulses ve pitch değerlerini karşılaştırın. Aynı eksendeki motorlar için aynı olması gerekir. Eğer hiçbir sıkıntı yoksa hata veren motor ve sürücü için kablo setini değiştirmeniz gerekebilir.
Merhaba (gantry y de 0, u da 2) (axischg yde yes, uda no) (loopchg y de no, u da yes) (decinput y de yes, u da no) (ffgain2 yde 92.50, uda 92.00) diğer değerlerin tamamı her iki eksende de aynı
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230609_133614.jpg
    IMG_20230609_133614.jpg
    275.3 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_20230609_133554.jpg
    IMG_20230609_133554.jpg
    275 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_20230609_133545.jpg
    IMG_20230609_133545.jpg
    277.6 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_20230609_133535.jpg
    IMG_20230609_133535.jpg
    291.9 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_20230609_133523.jpg
    IMG_20230609_133523.jpg
    252.4 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_20230609_133513.jpg
    IMG_20230609_133513.jpg
    315.6 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_20230609_133505.jpg
    IMG_20230609_133505.jpg
    356.4 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_20230609_133456.jpg
    IMG_20230609_133456.jpg
    283.2 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_20230609_133445.jpg
    IMG_20230609_133445.jpg
    354.5 KB · Görüntüleme: 4
  • IMG_20230609_133431.jpg
    IMG_20230609_133431.jpg
    285.3 KB · Görüntüleme: 6
  • IMG_20230609_133418.jpg
    IMG_20230609_133418.jpg
    277.6 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_20230609_133619.jpg
    IMG_20230609_133619.jpg
    289 KB · Görüntüleme: 5
Moderatör tarafında düzenlendi:
Makinenin genel mekaniği son derece kip ve bolluk boşluk yok. Pinyonu ölçmedim olabilir onu kontrol ederim. Motorların gövdeye paralelliği ve mesafe ölçülerini yaptım sorun görünmüyor. Parametrelerin fotoğraflarını da yarın atarım.

Pinyonları ölçtüm her iki tarafta 72 mm
Eksen parametrelerini attım görsellerini
Önce "küt" diye duruyor kısmını atlatalım, daha somra problemin gerçek kaynağını bulup minimize edersiniz.

Ayrıca Ekran fotoğraflarını, (parametreleri) "gözle" kontrol etmektense excel tablosu içinde kontrol etmek daha doğru, parametreleri text olarak kopyalayabiliyormusunuz?

1. Boşluk derken tabiki "elle" hissedilen boşluktan bahsetmiyorum.

2. Pinyon dişli ölçülerinde viergülden sonra em az 2 basamak eşit olmalı. yani 72,00mm

3. Paralel bağlı eksenlerin P97 veya P097 "MAXDIFF" (yani maximum difference, yani eksenler arasında izin verilen maksimum fark) parametre değerlerini değiştirin:

"küt diye durmmaması " için "yeterli" değerleri yazın yani 1mm fark oluyorsa 1.000... gibi.

4. Önce tezgahınız bir çalışsın sonra "Home Swiç " kontrolü ( aslında ilk yapılması gerekenlerdendir)

5. "Squaring" Kontrolü (Kare'leme diyebilirsiniz) yapılır
 
Son düzenleme:
Durum nedir, bir gelişme oldu mu? Sorunu çözebildiniz mi?
 
Durum nedir, bir gelişme oldu mu? Sorunu çözebildiniz mi?
Olmadı p097 değiştirdim, bana mısın demedi... Bende sürücülere giren kabloları değiştirdim. Y sürücüsüne x kablolarını taktım x sürücüsüne y kablolarını. Sorun x eksenine geçti. Tek motor olduğu için fark olsada çalışıyor. Ta ki boşta ilerlemede 60.000 mm hıza çıkınca fark 30 mm ye kadar çıktığında yine x tek motor da olsa hataya düşüyor. Bende %50 hızda çalıştırıyorum feedrate den kısarak. Cam yaparken kesim hızlarını olması gerekenin 2 katı veriyorum. İşimi görüyorum. Ama anlamadı kimse hata nereden kaynaklı. Ben sürücü olduğunu düşünüyorum son durumda. Ama hala kablo diyen ustalar var encoder diyenler var çözemedik.

Bugünse anlamadığım bir şekilde x ekseni 25 mm sağa kaydı. Referansa gönderiyorum her zaman durduğu yerden 2.5 cm sağda durarak olması gereken - 30 cm konumunu veriyor. takım değiştirmeye gidince 2.5 cm yana takım koymaya çalışıyor ve 2.5 cm yandan takım almaya çalışıyor. Birden bire oldu bu g lerle ilgili bir durum gibi geliyor anlamadım. herşey normaldi oysa. Bişey yaptık ama anlayamadık.
 
Parametre "Backup" alabilirmisiniz. Böylece bütün parametreleri kontrol etmek mümkün olabilir.
Doğru eksenin P097 patametresinin muhakak bir etki göstermesi gerekirdi ("küt" diye dourmasından bahsediyorum, farklı ölçülerde gitmesi başka problem).
Ayrıca paralel iki ekseni "sürerken" bir "hardware" problem varsa, bağlantı şekli ile giderilebilir, ancak bu, "doğru" teknik kullanarak yani problemi tam tesbit edip çözmekle olur, ama denemek için veya iş nedeni ile hemen devreye almanız gerekiyorsa, motor sürücülerini tek kontrol sinyali ile çalıştırmak mümkün.
Karar sizin.
 
Son düzenleme:
Parametre "Backup" alabilirmisiniz. Böylece bütün parametreleri kontrol etmek mümkün olabilir.
Doğru eksenin P097 patametresinin muhakak bir etki göstermesi gerekirdi ("küt" diye dourmasından bahsediyorum, farklı ölçülerde gitmesi başka problem).
Ayrıca paralel iki ekseni "sürerken" bir "hardware" problem varsa, bağlantı şekli ile giderilebilir, ancak bu, "doğru" teknik kullanarak yani problemi tam tesbit edip çözmekle olur, ama denemek için veya iş nedeni ile hemen devreye almanız gerekiyorsa, motor sürücülerini tek kontrol sinyali ile çalıştırmak mümkün.
Karar sizin.
Parametre backup almayı deneyeyim. Sanırım mümkündü ekranda.
 
Olmadı p097 değiştirdim, bana mısın demedi... Bende sürücülere giren kabloları değiştirdim. Y sürücüsüne x kablolarını taktım x sürücüsüne y kablolarını. Sorun x eksenine geçti. Tek motor olduğu için fark olsada çalışıyor. Ta ki boşta ilerlemede 60.000 mm hıza çıkınca fark 30 mm ye kadar çıktığında yine x tek motor da olsa hataya düşüyor. Bende %50 hızda çalıştırıyorum feedrate den kısarak. Cam yaparken kesim hızlarını olması gerekenin 2 katı veriyorum. İşimi görüyorum. Ama anlamadı kimse hata nereden kaynaklı. Ben sürücü olduğunu düşünüyorum son durumda. Ama hala kablo diyen ustalar var encoder diyenler var çözemedik.

Bugünse anlamadığım bir şekilde x ekseni 25 mm sağa kaydı. Referansa gönderiyorum her zaman durduğu yerden 2.5 cm sağda durarak olması gereken - 30 cm konumunu veriyor. takım değiştirmeye gidince 2.5 cm yana takım koymaya çalışıyor ve 2.5 cm yandan takım almaya çalışıyor. Birden bire oldu bu g lerle ilgili bir durum gibi geliyor anlamadım. herşey normaldi oysa. Bişey yaptık ama anlayamadık.
Bence encoder kablonda sinyal kaybın var
 

Forum istatistikleri

Konular
129,833
Mesajlar
930,583
Kullanıcılar
452,658
Son üye
yılmaz_yılan

Yeni konular

Geri
Üst