Gemi Elektriği ile İlgili Sorular & Dökümanlar

Merhaba, M.Y.O Endüstriyel Otomasyon mezunuyum gemide hangi vasıfla çalışabilirim. Ayrıca Otomasyonlu gemilerde iş bulmam nasıl olur.
Teşekkürler..

elektrik zabiti olarak pek tabii çalışabilirsin.ancak diğer sayfalarda da anlattığım gibi sadece elektrik ve ya elektronik olarak bakmayınız bu işe gemilerin kendine has sistemleri bir bütündür yani o sistemlerden de anlamanız gerekir en küçük bir örnek evaporeter karada nereyse hiç göremessiniz.onun ne olduğunu bilmeden ona nasıl mudahele edeceksiniz ben bunları gozunuzu korkutmak amaclı soylemıyorum orada tek başınızasınız bunların tamırı oyle kafanıza gore yapabilecegınız bır iş değildir vede çok tahammül sahibi amirler yoktur orada 1-2 arızada bocaladığınızı görürlerse ilk limanda indirirler aşağıya.onarmak için 10 dakikanızın bile olmadığı ölümcül evet gemideki herkezin ölebileceği arızalar olur sistemi bilmiyorsan nasıl onaracaksın ha bunları ben nasıl öğrenebilirim diyecek olursan sana hiç bir tavsiye de bulunamam daha alt kademeden başlayıp işi öğrenmeye çalışmandan başka.bunları hesaba katıp iyice düşünmek gerekkir.otomasyonlu gemi nasıl bulurum diye bir şey yoktur bu camiada kısmetinize ne çıkarsa.son model plc ve bilgisayarlarla donatılmış bir gemi de olabilir çok eski rus veya romen yapımı planı projesi olmayan (basit bir sigorta bile iyice bakmadan ne olduğu anlaşılamıyor)bir gemide olabilir.
 
Ben bir marinada çalışıyorum. Aslında vazifem saha elektriği teknelerde tecrübem yok gemilerle arasında biraz fark var bildigim kadarıyla cok aramama ragmen ne projelerine nede herhangi bir dökümana ulasamıyorum.220v/110v/12v sistemler var ülkelere göre bile çeşir çeşit. Bu konuda yardımınız olursa sevinirim.Daga geçen gün bir redresör arıza yaptı mesela giriş klemenslerine elektrik gelirken çıkışında yoktu o kadar aradım koruma sistemleri sigorta termik gibi bişeyler aradım b türlü bulamadım mesela:)
 
Ben bir marinada çalışıyorum. Aslında vazifem saha elektriği teknelerde tecrübem yok gemilerle arasında biraz fark var bildigim kadarıyla cok aramama ragmen ne projelerine nede herhangi bir dökümana ulasamıyorum.220v/110v/12v sistemler var ülkelere göre bile çeşir çeşit. Bu konuda yardımınız olursa sevinirim.Daga geçen gün bir redresör arıza yaptı mesela giriş klemenslerine elektrik gelirken çıkışında yoktu o kadar aradım koruma sistemleri sigorta termik gibi bişeyler aradım b türlü bulamadım mesela:)


yat ancak gelıp üzerinde uğraşmadıktan sonra uzaktan bilgi verecek kadar uzmanlaştığım bir konu olmadığı için projelerinin nasıl bulunabileceği hakkında bir fikrim yoktur.karada kaldığım süreçte kalamış marinada bir çok yat arızasına müdahale ettim ancak hiç birinde ayat sahibine veya kaptanına proje sormak aklıma bile gelmedi.sadece takip ederk müdahae ediyordum.yardımcı olamadığım için üzgünm kolay gelsin......
 
Yatlarda genellikle motorlar hariç tüketiciler sadece termik manyetik sigorta ile korunur. yani bahsettiğiniz redresör için sigorta çıkışından sonra herhangi bir koruma eleman bulunmamaktadır.
projeye gelince çok az sayıda yatlarda kendi projesini bulabilirsiniz. ya baştan verilmemiştir yada kaptan veya çarkçı bir yerlere koyup bulamıyordur.

----------

Deniz araçlarında bildiğim kadarıyla korozyon büyük bir problemdir. sayın elect off çalıştığınız gemide korozyona karşı nasıl bir önlem alıyorsunuz. bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yatlarda genellikle motorlar hariç tüketiciler sadece termik manyetik sigorta ile korunur. yani bahsettiğiniz redresör için sigorta çıkışından sonra herhangi bir koruma eleman bulunmamaktadır.
projeye gelince çok az sayıda yatlarda kendi projesini bulabilirsiniz. ya baştan verilmemiştir yada kaptan veya çarkçı bir yerlere koyup bulamıyordur.

----------

Deniz araçlarında bildiğim kadarıyla korozyon büyük bir problemdir. sayın elect off çalıştığınız gemide korozyona karşı nasıl bir önlem alıyorsunuz. bilgilendirirseniz sevinirim.

sayın 7adet7 korozyondan kasıt tekne'nin kendisinin korozyonlanması ise 36 ayda bir tersane bakımı ile sorun çözülüyor.ekipman bakımından söz ediyorsanız metal aksamları (mesela açıkta çalışan bir limit switch ise her yerini gres ile sıvamak çözüm oluyor.ama genede bir müddet sonra yenisini takmak gerekiyor.)boya,silikon,gress ile izole etmek en dogru yoldur.aslında malzeme marine tip olunca kendi kendini uzun yıllar koruyor.marine tip malzemeyi söktüğünüz zaman contalarının,oringlerin değişmesi gerekiyor benimde gemide en çok kızdığım konulardan biridir,benden 3 önceki arkadaş bakım için açmıştır contasız falan toplamıştır benden önceki 2 arkadaşta umursamamıştır bunu sonra bende bu ekipman arızalanır açarsınız içinde sağlam hiç bir şey kalmadığını görürsünüz.deniz suyuna veya havasına inanın titanyum olsa dayanmıyor.makina dairesinde ortam genelde çok sıcak olduğu için fazla korozyon sıkıntısı yaşanmıyor.
 
Küçük deniz taşıtlarında her şeyi topraklıyoruz. krom tankları, boruları ve diğer metal aksamları. maksat potansiyellerini eşitleyerek korozyonu önlemektir. ama yine de bazı kayıplar yaşanıyor. en son bir teknenin pis suyun krom tankı delinmiş ve tahrip olmuş. kromcu usta kendi tabiriyle elektrik kaçağından bu tank böyle olmuş. kaptan da ölçüm yaptırmış ve 24VDC sistemin eksisi ile toprak arasında kısa devre tespit etmiş. keşif için bizi çağırdı. Tekne ahşap ve direkleri alüminyumdan imal edilmiş. uzun uğraşlar sonucunda kameralar, VHF, radar ve jeneratörlerin kendi eksilerini gövdeye verdiklerini tespit ettik. bu tankın korozyona uğrayıp delinmesi için bir sebep midir bilemiyorum. ama başka uygulamalarda özellikle amerikan teknelerinde akülerin eksileri kalın kablolarda topraklama plaketine direkt bağlandığını okudum. zararı olsa şartnamede bunu istemezler diye düşünüyorum.
bu konuyu araştırarak tatmin edici bilgi bulmaya çalışıyorum.
 
ben izmirde yasamaktayım gemi elektrikcisi olmak istiyorum neler yapmalıyım.....
 
ben izmirde yasamaktayım gemi elektrikcisi olmak istiyorum neler yapmalıyım.....

Bu elektrik işi kara elektriğinden çok farklıdır. bunun yanında da denizcilik terimleri de bilmeniz lazım. benim size tavsiyem tecrübeli birinin yanında çalışarak başlayabilirsiniz. ya gemi elektriğin bakım ve onarımını yapan firmada yada imkan varsa doğrudan gemide elektrik zabitine yardımcı personel olarak
 
Sayın elect off;

paylaşımların için çok teşekür ederim bir elektrikçinin gemideki bir gününü anlatabilirmisin kısaca.Büyük şirketlerde gemiye ilk kez çıkacak bir elektrikçiye yol gösterecek eğitim verecek kimse yokmudur.Anlattıklarınıza göre her geminin sistemi marka ve tasarım olarak farklılık göstere biliyor.En azından eğitim verecek kimseler yokmudur.
Değerli paylaşımların için tekrar teşekür ederim.
 
Merhaba
Şuan Lise 3 endustrıyel bakım onarım öğrencisiyim üni. okumayı düşünüyorum ve bunun için çalışıyorum ileride gemilerde çalışmak istiyorum bana her ne konuda olursa olsun neler önerebilirsiniz ne yapmalıyım kendimi nasıl geliştirmeliyim ?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,163
Mesajlar
933,854
Kullanıcılar
453,277
Son üye
zkan78

Yeni konular

Geri
Üst