2. sargıdan kastım lede bağlanan taraftaki sargı direnç ve tr bağlanan 1. sargı ok Bu arada millet aynı yöntemle CFL yakıyo (düşün artık kaç volt yaptığını) sen hala tek led
Hayır bu adam ülü TESLA değil Joule thief circuit powering a compact fluorescent lightbulb
Bu devreydi demiş olduğum. Adamın yazdığına göre, sizin ilk sayfadaki devredeki led i kaldırarak yani yük bağlamadan yüksek voltajlara ulaşılabiliyor diye yazmış. O da 36V falan. Sayfadaki linkte LTspice programında yapılmış olan simülasyonu var. LTspice ücretsiz, güvenilir ufak bi program. O programla değerleri vs oynarak istediğin voltajı belki elde edebilirsin.
Sanırım 'güç çalar' devreden gerilim katlayıcıya ("boost" türü dönüştürücü) geçtik. Aslında bunun devre şeması ilk verdiğim devre şeması gibi.
Aslında basit haliyle bu şekilde ama kontrol kısmını da modelleyince biraz karışıyor. İşte benim sorduğum anahtarlama kısmı ile kontrol kısmının beraber modellendiği geri beslemeli devre modeli ("canonical circuit model") bu.
Yukardaki videolardaki yüksek gerilimleri, sonuçta güç çalar ("joule thief") de katlayıcı ("boost") türü bir dönüştürücü olduğu için süreksiz iletim yöntemiyle ("DCM") çalıştırarak elde ettiklerini tahmin ediyorum. Bunu da yükü kaldırarak ya da anahtar sinyalin doluluk boşluk oranını değiştirerek yapıyoruz. Bobin üzerindeki akımın ortalama değeri, bobin üzerindeki dalgalanmadan küçük olduğu zaman süreksiz iletim durumuna geçiyor. Ama özellikle yükü kaldırmak tehlikeli bir durum oluşturduğu ve çıkış gerilimi çok yüksek değerlere çıkabileceği için özellikle katlayıcı ("boost") türü dönüştürücülerle çalışırken dikkatli olmak ve tercihen düşük gerilimlerle çalışmakta fayda var.
Bunu biliyorum. peltier ile Elektrik üretiyorlar. bunun projesini yapıp bir çok araba firmasına yollamıştım. çoğundan gelen dönüş ise artık çift motorlu hibrit araçlar moda değil. Benzinli motor istemiyorlar şeklinde olmuştu. aslında benzinli motorlu araçlarda ısınan suyu soğutarak yakıtın %40 unun enerjisini hiçe saymış oluyoruz. oysaki bu ısınan suyu bir peltier havuzundan geçirerek peltier ile elektrik üretip sonra soğutup motora versek o kayıbı da yarıya indirmiş oluruz. ama kimse kulak asmadı bende üstelemedim
Bu arada araç buzdolabından söktüğü peltieri arkadaş kalorifer peteğinin üzerine koydu. oradan gelen elektrik akımı ile akvaryumun üzerindeki ledleri yakıyor. işte hiç kayıpsız elektrik diye buna derim. sonuçta soğuk yüzeyinden tekrar dışarı çıkıyor bu ısınma enerjisi.
2. sargıdan kastım lede bağlanan taraftaki sargı direnç ve tr bağlanan 1. sargı ok Bu arada millet aynı yöntemle CFL yakıyo (düşün artık kaç volt yaptığını) sen hala tek led
Hayır bu adam ülü TESLA değil Joule thief circuit powering a compact fluorescent lightbulb
o zaman ben dirence ve Tr ye bağlı olan taraftaki kabloyu yarısından kessem, dolayısı ile sargı 2 yi uzatmış ve sargı miktarını arttırmış olurum. öyle olmaz mı?
veya sonuçta artık ac çıkış aldım. bu ac çıkışı arttırmak için ac trafo falan kurmak çok mu zor olur. elle sarılacak ise böyle basitse hızımı almışken bi trafo yapayım
0.06 k lık bir direnç buldum. bu yeşil direnci multimetre ile ölçtüm. normalde 10 k lık olan direnci 10,54 gibi değer verdiği yerden ölçtüğümde 0,06 k lık bir direnç olduğu açığa çıktı. bu dirençte çok ufak değil mi? bununla deneme yapayım mı birde?
Sargıyı uzatman çok tur yapman bu da çıkış voltajını artırman anlamına gelir. Kesiti arttır veya tek kablo ile saracağına 2 kablo uçlarını (giriş ve çıkış) birleştirip sar böyle de kesit artar dolayısıyla mA artar. tv cilere git yine 1k direnç iste illa vardır renkleri kahve-siyah-kımızı-yaldız.
Sargıyı uzatman çok tur yapman bu da çıkış voltajını artırman anlamına gelir. Kesiti arttır veya tek kablo ile saracağına 2 kablo uçlarını (giriş ve çıkış) birleştirip sar böyle de kesit artar dolayısıyla mA artar. tv cilere git yine 1k direnç iste illa vardır renkleri kahve-siyah-kımızı-yaldız.
Lede bağlanan taraftaki sargıyı arttırdım. 3 metre lede bağlanan tarafta, 1.5 metre diğer tarafta sardım. çıkıştaki voltajı 1,5 V dc ile girersem 3,4 olarak ölçtüm. yani biraz arttı ama öyle çok değişmedi. birde bu çıkıştaki voltajı doğrultmaya çalıştığımda yine aldığım doğru akım değeri ilk girdiğim değerin altında oluyor. 1.5 V ile girersem 1.2 V alıyorum, 3 V girersem 2,7 2,8 civarı bir Elektrik alıyorum. yani alternatif akım olarak kullanacaksan voltaj artıyor ama onu diyotla doğrulttuğum anda girişteki dc voltajın altında bir dc voltaj alıyorum. böyle olmaması için ne yapmam gerekiyor?
Şu anki sorun şu, çıkıştan alternatif akım alacak isem girdiğim voltajın 2 katından fazlasını alabiliyorum ama doğru akım almaya çalışırsam girdiğim voltajdan az voltaj alıyorum. doğru akım olarak artış yapamıyorum. bu noktada tıkandım kaldım.