Merhaba.ÖNCELİKLE SARGI GİRİŞ ÇIKIŞ UÇLARINI BULMAK İÇİN KLEMENSTEKİ KÖPRÜLERİ SÖK VE BUZZER KONUMUNDAYKEN BİRBİRYLE ÇIKIŞ VEREN ( ÖTEN ) UÇLARI BUL. BÖYLECE U-X, V-Y, -W,Z GRUPLARINI BULMUŞ OLURSUN..Daha sonra sargı uçlarını ohm kademesinde U-X,V-Y,W-Z şeklinde ölçtüğünde sargı giriş ucları (u,v,w) ile çıkışlar (x,y,z) arasında direnç değeri görmelisin ve bu değerler birbiriyle dengeli olmalı. Eğer herhangi bir ölçümde megaohm veya kiloohm okursan o sargı grubunda kopukluk var demektir. Bu yüzden o sargıdanakım geçişi olmaz ve motor iki faza kalır...
Bu ölçümleri yaptığında örneğin ohm kademesinde bir prob U ucundayken diğerini Y veya Z ucuna tuttuğunda megaohm okumalısın. Çünkü aksi taktirde iki sargı grubu arasında kısadevre var demektir.
Problardan biri motor gövdesine tutulduğunda; diğer ucu, köprülerini sökmüş olduğun altı uca tek tek değdirdiğinde megaohm değeri okumalısın. Ohm değeri motorun yanık olduğunu gösterir.Kiloohm varsa (motor su almış olabilir )sargıları kurutur tekrar denersin. Ssrgılar kendi arasında ohm gösterip motorgövdesine yine kiloohm gösteriyorsa seri lambayla altı uç ve gövdeye bakarsın lamba yanmıyorsa motor sağlamdır diyebilirsin. Aksi taktirde motor yanık diyebilirsin. Uygulamada gördüğüm kadarıyla motor gövdesine kiloohm gösterdiğinde motor sağlam olabiliyor bu yüzden sargılar arası anormal bir durum yoksa bu kilohm değeri pek sorun çıkarmaz ama gövdeye ohm gösteriyorsa uzatmanın anlamı yok.Herkese kolay gelsin..