motor bağlantısı

montana85

Üye
Katılım
6 Tem 2009
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar sorunum şu elimizdeki konveyör motoru 220 volt olarak çalışıyor. 1 kw lık bir motor. bazen çalışırken kendi kendine duruyor. bunun nedeni nedir? ve biz bunu 380 e çevirmek istiyoruz nasıl yapabiliriz? şimdiden saolun..
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
sayin montana85;
oncelikle kablo baglantilarina bir bakin derim, ikincisi bu motor sureklimi calisiyor, etiket bilgisinde calisma gerilimleri yazilidir bu bilgiler disinda o motoru baska kriterlerde calistirmak onun ileride arza vermesine sebeb olur o yuzden etiket bilgisini iyi kontrol edin, 380 volta cevirme nedeninizide aciklarmisiniz niye buna ihtiyac duyuyorsunuz ona gore yardimci olalim.
saygilarimla...
 
etiket bilgisinde 220 volt yazıyo. diğer bilgiler aklımda değil. 380 çevirmeyi randımanlı çalışmadığını düşündüğümüzden istiyoruz ayrıca sorunlu bir motor ilk 5 dk yavaş çalışıyo biraz çalıştıktan sonra normal hıza geçiyo, kendi kendine kapanma sorunu da var. bağlantılarına bugün baktım 380 gibi değil sadece faz ve nötr girmiş ve 10 pikofaradlık kond. vardı anlamam pek ama bağlayabilriim diye düşünmüştüm yapılamaz mı şimdi?
 
Tek fazlı, kondansatörlü motorlar için bir kaç teknik bilgi,
*****************] belki size bir fikir verir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sayin montana85;
motordan verim alamamanizin nedeni motorunuzun arzali olmasindandir.oncelikle sun konulari beraber hatirlayalim;
1- motorunuz yardimci sargili tek fazla ve 220v la calisan bir motor.
2- motorunuzdaki kondansator ilk kalkis icin yolverme kondansatorudur.bu kondansatore baglanan bobin uclarinin yonu degistirilmesi ile devir yonu degistirilebilir.yardimci sargi bobin uclari ince tel (anasargiya gore) caplidir ve yuksek omajlidir.
3-genellikle klemens baglantisi faz ve notur olmak uzere ikidir, ama yon degistirme olasiligi olan motorlarda kondansator ve yardimci bobin uclarininda klemensleri mevcuttur.
4-motor ana sargi omaji kucuk tel capi kalindir,
5-kontrolu ne gelince motorlar olsun bobinli cihazlar olsun bunlarin en verimli testi meger ile test etmektir, bunda kondansator sokulur ve iki bobinde ayri ayri saseye gore izolasyon testi yapilir.
muhtemelen sizin motorda ana sargida sorun var gibi motorunuzu degistireceksenizde motorun etiket bilgilerine gore mekaniki hp degeri deviri gibi degerlere gore uc fazli motor ile degistirebilirsiniz, ust degerleri secmeniz mevcut sisteminizde mekaniki problemlere yol acabilirsiniz, kolay gelsin, sorunuz olursa yardimci oluruz.
saygilarimla...
 
arkadaşım ilk önce yavaş çalışıyor diyorsun onun nedeni kondansatör değer kaybetmiş yada motorun içindeki mezkez kaç anahtarı bozulmuş olabilir motorun durma sebebide motorun içinde termik olabilir motor kalkamayınca yüksek akım çekip motor ısınınca termik aça bilir
motoru üç faza çevirmenin yoluda sargıların yeniden sarılmasıyla olur vede bir bobinajcı olarak tavsiyem üç faza çevirmendir çünkü motor üç faza çevrilince güçü yaklaşık %50 artıyor onun sebebide kör oyukların en aza indirilmiş olmasıdır
 

Forum istatistikleri

Konular
128,944
Mesajlar
921,899
Kullanıcılar
451,124
Son üye
MEK3232

Yeni konular

Geri
Üst