Sayın Meraklı32;
Güzel sözleriniz için teşekkur ederim... O görmüş olduğunuz 3kw lık bir türbin ; kurumsal bir yerin çatısına kuruludur. Videosunuda ekleyecektim ama malesef youtube ustunden yuklemem gerekiyor diye uyarı geldi. Nekadar az bir rüzgarda bile döndüğünü görebilirdiniz. Desibel konusuna gelince bizim türbinlerimiz genelde 35db 50db arasında ses çıkarıyorlar buda kanatların yapısal özelliği ile ilgilidir. Şuana kadar rahatsız edici bir ses düzeyiyle karşılaşmadık.
Plastik kanat yapısına gelince; öncelikle kanat boyunun ve cinsinin alternatör yapısına göre tasarlanması gerekiyor. Yuksek devirlimi yuksek tork lu mu vs... Ona göre açılarını rüzgar alma yönünü ve bunun gibi bilgileri iyi analiz etmek gerekiyor. Kısacası autocad veya bunun gibi programlarda çizimi yapılır ve simule edildikten sonra test aşamasına geçilir. Malesef hatalardan kaynaklanan çizimler yenilenir testler yapılır vs...
Plastik enjeksyon yapabilirsiniz.
Gelelim plastik ile aluminyum farkına ;
alumınyum materyalde sıcaklıktan ve ruzgarın sertliğinden kaynaklanan eğilmeler bükülmeler soz konusu olacaktır. Tabi ağırlık durumuda başka bir faktör.
Sertleştirilmiş plastikte ise çok sert rüzgar olan yerlere o tip kanatları vermiyoruz. Malum kompozit olmadığı sürece kanatlar kırılıyorlar.
Malesef ülkemizde kanat uygulamaları ve geliştirmeleri çok yaygın olmadığı hatta neredeyse hiç olmadığı için yıllarımızı araştırma geliştirmeye veriyoruz. Üstelik sadece bir bilgi için binlerce km yol gidip eliniz boş geri geliyorsunuz.
Arkadaşlar merhaba hepinize ilk yazımda diyorum.
Googlede rüzgar türbinleriyle ilgili bazı bilgiler için dolaşırken siteyi ve yazılanları farkettim.
Kendim aslında 25 yıldır Almanyada yaşamaktayım son 2 yıllık dönemdede Aktif olarak Türkiyede bulunmaktayım. Yeni teknolojilerden 1000 watt tüketimle 800 metreyi aydınlatabilen yeni nesil Aydınlatma armatürlerinin madenler Barajlar Limanlar için olan endüstriyel tiplerinin imalatlarıyla Güneş panelleri ve Rüzgar Türbinlerinin AB de uygulanan kaliteleriyle montaj - imalatlarıyla uğraşmaktayım. Bu kanat meselesi gerçekten Türkiyede büyük mesele ve ben bununla tam 3 yıl uğraş vererek sonunda bu sorunu aşacak kanatları Türkiyede üretmeyide başardım.
Plastik yada Aluminyumdan yapılan kanatlar dayanıklı olmuyorlar. Fakat kaliteli bir kanatta yapacaksanız Türkiyede fibercilerin 2 taraftan kalıp yapıp ortadan yapıştırma şeklinde içini tahta yada benzer malzemelerle besledikleri kanatlarda dağılmaktadır. kendim bu tür kanatlarıda satın alıp denemiş biriyim. Neticesi 3 ay sürmemişti.. Bu işte Türkiyede tekim diyen şahısın sattığı kanatların resimlerini kendisine gönderince daha telefonada çıkmadı..
Enjeksiyon ve Vakum sistemi olmadan yapılan kanatlardan tam performans almak çok zordur.
Bu kanatlar 2742 gram agırlığında ince , hafif , sağlam ve hafif rüzgarda dönmeye çok duyarlılar.
Resimdeki kanatların hesapları çizimleri Almanyada mühendis arkadaşım tarafından yapıldı, Türkiyede CNC ile modellendi , çift taraflı enjeksiyon vakum sistemine uygun kalıpları yapıldı Hem ince havayı kılıç gibi yarabilecek , hem çok sağlam , hemde çok hafif olan bu kanatların 125 cm boyunda olanları 2.5 sene süren uğraş sonrasında tamamlandı.. Yurt dışına götürme düşüncem olduğundan bunları iç piyasaya sürmedim. Bu kalitede 1 takım kanat Alman malı olarak almaya kalkarsanız 1200 - 1460 Euroyu bulmaktadır.. Almanın arabası makinesi gibi kalitesi iyi ama fiyatları bize çok ağır gelmektedir.. AB piyasasındaki emsal en ucuz kanatlar çek ve Polonya kanatları olup onlarda 450 - 800 Euro arasında satılmaktadır..Elbette ciddi kalite ve ağırlık farkları bulunmaktadır.. Sırada dahada büyük modelleri var şu an Almanyadayım ve onlar içinde hazırlık ve çalışmalarım bulunmaktadır..
Rüzgar türbinleriyle uğraşan birçok insan var. Türkiyede bazı uyanıklar bu karmaşayı fırsat bilmiş yalan yanlış bilgilerle milleti tuhaf işlere yönlendirmektedirler.. Bu konuda yine bir Türk forumundaki detaylı yazımda mevcuttur.
Buradan detaylı açıklama yazı ve bilgilerede ulaşabilirsiniz.
http://forum.donanimhaber.com/m_3899535/mpage_172/tm.htm
Rüzgar türbinlerinde en hayati parçalardan biri kanatlardır.. Düzgün bir kanat olmadan , ve düşük devirde üretim yapabilecek iyi bir alternatör yapmadan boşa masraf eder , çok zaman emek para kaybetmenizde mümkündür..
Malesef bu işlerde ülkemiz çok geride kalmış durumda.. önce güncel sistemleri inceleyip , yenilikler üzerinden çalışmalar yaparsak ancak daha iyi yada yeni bir sistem geliştirmiş olabiliriz.. Zaten var olan yada eskimiş teknikle uğraşıp durmak Amerikayı yeniden keşif etmeye benzemekten öteye gidemeyecektir.. Hobby için uğraşanlara bir sözüm yok ancak bu işlerden gerçekten birşeyler yapmak isteyenler profesyönelce çalışacaklarsa güncel tekniği tanımaları şarttır..
Bu konularda ilgi olursa arada yine uğrayıp sohbetlere katılmaya çalışırım.
Tüm çalışmalarımda Bu aletlerin orjinallerindeki montaj tekniklerinden farklı maliyet düşürüp kalite bozacak çalışmalardan uzak durmaktayım.. Türkiyede artık gerçekten AB ülkelerinde üretilen cihazlardan daha iyilerini geliştirmemiz mümkündür..
Mesela maden şirketinde 1000 watt tüketim ile 800 metreyi aydınlatan sistemler 2 yılı aşkındır daha servis verilmeden çalışmaktadırlar.. Bu tür bir çalışma uzun süren hazırlık ve geliştirme neticesinde alınmıştır.