Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

konuyu inceledimde beni aşar abi yardımcı olmayı isterdim
 
Sefim merak ettiğim bir konu var. Flanş alternatör de kimisi 9 bobinli 12 kutuplu yaparken kimisi 12 bobinli 10 kutuplu yapmis birinde miknatis fazla digerinde ise bobin fazla peki bunlardan hangisi daha iyi ve verimlidir?

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
Flanş alternatörde 3 bobine 4 mıknatıs kullanılır. Bu sayıyı katlayarak çoğaltabiliriz. 6 bobin-8 mıknatıs, 9 bobin-12 mıknatıs, 12 bobin-16 mıkn. 15 bobin-20 mıknatıs gibi uzarda uzar. Tabi bu mıknatıs sayısı tek flanşdaki sayıdır.
 
Anladim iki flanş oluyor on ve arkada diyelim 12 onde 12 arkada toplam 24 miknatisli peki yapmak icin fazla emek gerekiyor bunun icin en mantikli hangisi yapilmali yani vermis oldugun emek icin iyi bir sonuç almak icin sayin şef?

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Flanş alternatörde 3 bobine 4 mıknatıs kullanılır. Bu sayıyı katlayarak çoğaltabiliriz. 6 bobin-8 mıknatıs, 9 bobin-12 mıknatıs, 12 bobin-16 mıkn. 15 bobin-20 mıknatıs gibi uzarda uzar. Tabi bu mıknatıs sayısı tek flanşdaki sayıdır.

Örnek amaçlı sitelerden bunu buldum sefim.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Ekli dosyalar

  • 1393102010883.jpg
    1393102010883.jpg
    66.8 KB · Görüntüleme: 67
İyi ya işte, 9 bobin, 12 mıknatıs var verdiğin resimde. Dikdörtgenleri iyi say bakalım kaç tane var.

12 bobin, 16 mıknatıslı orta karar olur. Daha büyüğüne gerek yok sanıyorum.
 
Son düzenleme:
İyi ya işte, 9 bobin, 12 mıknatıs var verdiğin resimde. Dikdörtgenleri iyi say bakalım kaç tane var.

12 bobin, 16 mıknatıslı orta karar olur. Daha büyüğüne gerek yok sanıyorum.

Sayin şefim o dediginiz gibi ornek amaçlı koydum sadece söylediğim diger resim buydu yanlış izah etmiş olabilirim kusura bakmayin.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Ekli dosyalar

  • 1393104762680.jpg
    1393104762680.jpg
    49.1 KB · Görüntüleme: 72
En son verdiğin resimi çizen kişi diğer forum sayfasında benim öğrettiğim bir kişi. Ulvi abi. Kendisi Ankaralı olup, Hollanda da yaşıyor.
Bu resim de kendince çizdiği bir resim. Doğru olup, olmadığını sormuştu bana.
Yani bu resim yanlış çizilmiştir.
 
Son düzenleme:
En son verdiğin resimi çizen kişi diğer forum sayfasında benim öğrettiğim bir kişi. Ulvi abi. Kendisi Ankaralı olup, Hollanda da yaşıyor.
Bu resim de kendince çizdiği bir resim. Doğru olup, olmadığını sormuştu bana.
Yani bu resim yanlış çizilmiştir.

Anladim sayin şef ben bunu sormak istemistim yoksa ilk resmi örnek amacli vermistim buda kafama takildi sormak istedim teşekkür ederim verdiğiniz cevap için.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Aslında şu bilgiyi en başta paylaşmak gerekiyordu ama bilmeyenler için kafa karıştırır diye o zaman paylaşmadım. Şimdi zamanı geldi.

Bir bobinden Elektrik alabilmek için bobinin bir kolunda mıknatısın N kutbu, diğer koluna S kutbu denk gelmeli. Bobinin her iki koluna da aynı kutup denk geliyorsa ya da hiç mıknatıs denk gelmiyorsa bu bobin nötr durumdadır.

3 fazlı bir alternatörden elektrik üretmek için mıknatıs diziliminde bazı kurallar vardır.

3 faz elde edilirken fazlar arası 120 derece açı farkı vardır. 1. faz artı alternasta iken 2. faz eksi alternasta olur ve 3 faz nötr durumundadır. Yani elektrik üretmeyen konumdadır. Hem artı alternas hem de eksi alternas gerilim demektir.

Bobinlerin sarım yönüne göre N kutbundan S kutbuna hareket edilirken artı alternasda olur. S kutbundan N kutbuna hareket ederken de eksi alterna elde edilir.

Nüveli statorlarda 2 bobini bir mıknatıs karşılayacak şekilde mıknatıs yerleştirilir. 2 faz bobinleri saat yönünde sarılırken 3. faz bobinleri saat yönünün tersine sarılır. Buradaki amaç, bir mıknatısta hem artı hem de eksi alternas elde etmektir. Diğer faza ait bobinler ise ya aynı kutuplara denk gelir ya da o bobinlere hiç mıknatıs karşılık gelmez.

Flanş alternatörlerde ise durum biraz daha farklıdır.

Yukarda demiştik ya, bir bobinin bir koluna N kutbu, diğer koluna S kutbu denk gelmeli diye. Nüveli statorlarda her iki oyuğa bir mıknatıs denk geliyordu. Flanş alternatörde ise bobinlerin kollarına birer tane mıknatıs denk gelmeli. Aslında bobin sayısının 2 katı kadar mıknatıs olmalı. Ama bu durumda da bir faz bobinleri artı konumdayken diğer faz bobinleri eksi konumda olur. 3. faz bobinlerine gerek kalmazdı. Bu durumda 2 faz alternatör yapılmış olurdu. Oysa alternatörlerde faz sayısının çok olması geçişlerdeki rahatlatmayı sağlar.

Flanş alternatörlerde bobin kolunun 2 katı genişlikte mıknatıs kullanılarak mıknatıs sayısından feragat edildiği gibi 3 faz gerilim almak sağlanmıştır.

Mıknatısın bir tanesi bobinin sadece bir koluna denk gelirken, diğer mıknatıs 2 kola birden denk gelir. 3. mıknatıs ise bobinlerin tam ortasında olduğu için nötr durumdadır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,166
Kullanıcılar
452,787
Son üye
Azemm333
Geri
Üst