Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Benim bildiğim böyle ard arda değil arkadakiler hafif hafif çıkmalı merdiven basamakları gibi. Bir de aklımda kalan geçmişte okuduğum bi şey en verimli kanat tasarımı "YÜcel modeli" çift kanatlı bir sistem sanırım apmayı tasarladığınız böyle bi şey: Rüzgar türbünü yapıyorum
 
anemometre tipi, alternatör yerde stabil, tabii fırça yok, boru içinde direk dönecek
 
Sayın x yılmaz.
Cevap vermek için biraz geç kaldım, kusura bakmazsınız umarım.
Cumhuriyet Üniversitesindeki forumdan aldığınız cevap doğrudur. Mıknatısları yapıştırdığımız metalin manyetik akıyı tamamlaması gerekir. Sincap kafesli rotorda aralarda alüminyum boşluk olduğu için bu manyetik geçiş tamamlanamaz. Onun için komple demir silindir olması gerekir.

Bir bobinde indüklenme olması için bobinin bir kolunda N kutbu olurken diğer kutbunda S kutbu olmalı. Çizdiğim şema ve videoda verdiğim sarım şeklinde bu mümkün oluyor. Asenkron motorda ise sarım şekli daha farklıdır. Sizin mıknatısları dizdiğiniz şekilde bobinlere bahsettiğim gibi denk gelmiyor. Onun için motoru yeniden sarmak gerekiyor.

Sizdeki mıknatısların çapı kaç mm.?
 
ustam önce buna başlamıştım IMAG0621.jpg


sonra bu motoru buldum ama yardımcı olan olmayınca kaldı
IMAG0670.jpgIMAG0671.jpgIMAG0673.jpg
 
Sayın alone_child26.
Önce mevcut eski bobinleri söküp temizliyoruz. 1 mm. veya 1.20 mm. telden tekrar sarıyoruz. Bobin sarma videosu youtube'da var.
Rotorda bulunan üçgen şeklindeki demirleri ve ortasındaki bobini mil üzerinden çıkarıyoruz. Statorun iç çapını ölçün. Elinizdeki mıknatıs kalınlığı 10 mm. ise stator iç çapından 23 mm. daha küçük çaplı demir silindiri mile kaynak yapıp, torna ediyoruz. Stator 36 oyuklu olduğunu saydım. 12 adet mıknatısı eşit aralıklarla bu demire yapıştırıyoruz. Mıknatısların köşelerini spiral taş motoru ile hafif hafif traşlıyoruz. Taşı mıknatıs üzerinde uzun süre tutmayın ve ıslak bir bez ile sürekli soğutun.

Yüklediğim tüm videoları baştan sona okursanız kafanızdaki tüm sorulara yanıt bulabilirsiniz.

Kolay gelsin.
 
ustam bu zaten bi kamyon altörnatör u sökmeden yani sargıyı değiştirmeden yapamazmıyız bide başka biri rotor u slindir tahtadan yapmış o şekil yapsak olmaz mı
 
Şayet bobinler sağlamsa sökmeye gerek kalmaz. Sadece bağlantı şeklini değiştirmek gerekir. Orijinal hali üçgen bağlıdır, onu yıldız bağlamak lazım.
Bir üst yazıda sayın x yılmaz'a verdiğim cevabı tekrarlayayım. Mıknatısların yapıştırıldığı rotor manyetik alanı tamamlaması lazım. Bırakın tahtayı, alüminyum bile olmaz. En iyisi çeliktir ama çeliği işlemesi zor olduğu için normal yumuşak demir de oluyor.
 
Anladim Ustam peki bu yildiz baglanti nasil oluyo nasil bagligcam
 
IMAG0672.jpg
işte ustam üzerinde işretleyip gösterirseniz sevinirim teşekkürler

- - - Updated - - -

bide bunu nasıl temizlemeliyim çok tozluda
 
Resimde 5 çıkış ucu görüyorum, acaba 5 çıkış mı var yoksa resim yanılması mı ?
Uçları bulup bağlamanın en kolay yöntemi şöyle.
Toplam 6 çıkış ucu var. Her çıkışın diğer ucunu ölçü aleti ile belirleyin. Bir uca 1A deyin, çıkışına ise 1B yazın. Diğer uçları da aynen 2A - 2B, 3A - 3B diye işaretleyin. Bu giriş çıkışları kablolarla dinamo dışına çıkarın. Önce bütün A'ları köprü yapın, B çıkışlarına köprü diyotları bağlayın. Belli bir hızda dönderin. Daha sonra herhangi bir faza ait kabloları sökün. Mesela 3 numaralı kablo bağlantısını köprüden ayırın, bu sefer de köprüye B ucunu bağlayıp, A ucunu diyota bağlayın. Hangi durumda daha fazla gerilim alıyorsanız bağlantıyı öyle kullanın.

Bobinlerde kaçak veya kısa devre yoksa tozlu olması çok önemli değil. Bir kompresörle basınçlı hava tutarak temizleyebilirsiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,074
Mesajlar
932,818
Kullanıcılar
453,074
Son üye
accbeatz

Yeni konular

Geri
Üst