Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Bu linkteki hibrit diyor ama girişlerini göremediğim için kesin bir şey diyemiyorum. Yalnız bunun da gücü çok az. Daha büyük amperli olabilirdi.

Resmi büyütünce girişlerini gördüm. 3 faz ac. girişi ile türbin ve Panel girişleri var. Kullanılabilir bir cihaza benziyor.
 
Arkadaşlar merhabalar;

2 sene uğaştığım ve bitirme tezlerimden biri olan şarj kontrol cihazları hakkında bir kaç bilgi vermek isterim sizlere malum hepimiz bu cihazları 2016 ya kadar kullanacagız;

öncelikle piyasadan biraz bahsedeyim ;
yazılımsız şarj kontrol cihazları yani analog olanlar çok sağlıklı değiller nedeni ise test edilen cihaz ile akünüzün empedansları veya gerilim değerleri biribirini tutmadığı anda aküleriniz ya şarjı erken kesecektir yada zarar verecektir.

2. Akülerinizin şarj ve dump aralığı çok iyi ayarlanmış cihazlar kullanınız. Örneğin 12V bir sistem için 11.5 da kesen 11.0 altına indiğinde şarja başlayan cihazlar işe yaramazlar sizi madur ederler. Bunun yerine 11.8 de şarj kesen 11.8 altına indiğinde şarja başlayan cihazları tercih ediniz.

3.Rüzgar türbinlerinde mppt diye satılan el kadar kutudaki cihazların hepsi yalandır ; elektronikle ilgilenenler bilirler giriş bobininin sarımı sadece 2.5 lt lik kola şişesinin tabanı kalınlığında bir teldir. O kutuya o teli nasıl sığdırıyorlar aklım almıyor:)
Zaten rüzgar türbinlerinde mppt sistem kullanılması çok sağlıklı değildir.

4. Türbinininizin gerilim ve akım değerinin biraz yükseği bir cihaz seçerseniz ısınmalardan dolayı cihazın ömrünü uzatmış olursunuz..
5. Her göstergeli cihazın verilerine inanmayınız ; Lcd göstergeli yada dijital göstergeli şarj cihazlarını istediğiniz devirde istediğiniz değerleri göstermesi için ayarlayabilirsiniz. TEST VİDEOLARINI İSTEYİNİZ! BU ÇOK ÖNEMLİ.

6.3 Faz kutup başlarını taktığınız anda özellikle sert rüzgarlarda türbinininizi durduran frenleyen cihazları tercih ediniz..

şimdilik aklıma gelenler bunlar...
 
Sayin şefim dediginiz gibi eger olursa sizin tanidiginizdan sizinle beraber kararlastirip bisiler almak benim daha cok mantigima yatiyor bu konuda sizden baska guvenebilecegimiz kisi de yok en azindan benim açımdan.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Açıklayıcı bilgiler için teşekkürler sayın Orca, sağolun.
 
Yarın bir telefon edip, öğreneyim. Havalar ısınınca hemen memleketine kaçıyor, kaçmadan bir bakalım.
 
Tamam sefim sağolun.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Sayın Şefim saygılar ;

Ben biraz şarj kontrollerde piyasadan şikayetçiyim; malesef dürüst çalışmak çok zor bir iş takdir edersiniz ki..

Yanlış anlamassanız kendi cihazlarımdan örnek vermek istiyorum ;

Diyelim ki sizin alternatörünüz 24 v 60 amp olsun.

Tasarımında kesinlikle alman komponentler kullanıyorum. 60AMP e dayanıklı cihazlar değilde 80-100 ampere dayanıklı cihazlar kullanıp ısınmasını en aza indirip müşterilerimizin memnuniyetini ön plana çıkarmaya çalışıyorum.

24V sistem için yine örnek verecek olursam 28.8 de şarjı keser 28.8v altına düştüğünde şarja devam eder, ve akülerinizi kare dalga yani darbeli bir biçimde şarj ederler. Önceleri Ekran koymuyordum fakat 1-2 hafta içinde ekranlılarını çıkartacağım , fotoğraflarını burdan yayınlayabilirim dilerseniz.

Yük direnci olarak 3kw ya kadar dumpload kullanmıyorum geri beslemeli sistem kullanıyorum. 3 kw ve üstü için alternatördeki akım değerine göre resistans kullanıyoruz.

Kuru tip bakımsız akülerde tolerans %10 jel tip akülerde tolerans %20 dir. Bunların üstündeki değerler akülere zarar verir.
 
Son düzenleme:
sayın orca paylaştığınız bilgiler için teşekkürler . tez çalışması da yapmışsınız . tebrik ederim. birde 2016 ya kadar şarj kontrol cihazlarını kullancağız demişşisiniz. peki sonra?
peki alternatörunuz nasıl. söylebileceğiniz hususlar nelerdir
 
Son düzenleme:
Verimlilikte çok fazla fark olmaz. Dediğim gibi sadece dönmede rahatlık sağlar. Bu rahatlık alternatöre ne kadar yansırsa o kadar verim artar.

Şöyle örnek vereyim. Testere ile tahta kesmişsinizdir. Testere dişlerinin arasında birer tanesini kırıp öyle keselim. Yani bir dolu bir boş diş düşünün. Bu testereyle ağaç keserken bayağı bir zorlanırız. Dolu diş ağaca geldiğinde keserken, boş diş geldiğinde küt diye vurma oluşur. Bu testere dişlerinin birbirine uzaklığı diyelim ki 5 mm. bu boşluğu 2 mm.ye düşürürsek çok daha rahat kesilir. İşte fazı arttırdıkça testere dişlerinin boşluğunu azaltmış oluruz.

şefim fazlarla ilgili bu örnek gayet güzel olmuş. rahat dönme ve fazla ilgili bağlantıyı anladık. ancak bu konuyu biraz daha açabiliri misiniz.?

Fazları nasıl artırabiliriz. bu durum fisher paykelde de mümkün mü?. birde verimlilik değişmez diyorsunuz bu nasıl oluyor. bir sistemden bir şey eksiltip çıkarttığınızda veya ilave ettiğinizde muhakkak başka yerden bir şeylerinde değiştirilmesi gerekmez mi?. mesela çarklı sistemi kursak veya redüktor kullansak bu sefer hız artar ancak pervanenin dolayısyla rüzgarın daha güçlü olması gerekir. çarkı küçültsek güçten kazanırız ancak pervanenin daha hızlı dönmesi lazım gelir. bunun gibi fazı artırdığımzda alternatör rahat dönebilir ancak bu durum verim düşüklüğü olarak veya başka bir eksiklik olarak sisteme yansır mı yansımazmı
 
Son düzenleme:
sn merakli;

2016 dan sonra Turkiye altyapilarinda degisiklik olmasi bekleniyor. yani akulerinizi kullanmak yerine inverter ve cift tarafli sayac sayesinde direk sebeke baglantisi yapilacak.

bizim 1kw maximumda 1.5kw olan turbinlerimiz devirli 24v 62 amp guc veriyor.
3kw olan turbinlerimiz dusuk devirli 48v 62 amp veriyor.

sarj kontrollerimizde buna gore dizayn ediliyor...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst