Sürücü Sigorta Attırıyor

Katılım
17 May 2022
Mesajlar
23
Puanları
1
Yaş
24
İyi Günler herkese. Bir sürücü var elimde bu sürücü 7.5kw bir motoru besliyor markası fuji led frn7 5g1E-4E. Önce Sigorta atmasıyla başladı sorun makinanın üzerindeki sigorta değil ana panodaki kaçak akım sigortası atıyordu sürekli. Sürücüye gelen 3 fazı söktüm sigorta atmayı kesti. Sürücüyü bağlayıp motora giden kısmı söktüm yine sigorta atmaya başlayınca sürücüyü değiştirdim aynı marka sürücü taktım. Düzgün çalışırken bi zaman sonra yine aynı şeyi yapmaya başladı motorun klemens kutusunu açtım kabloların kavrulduğunu gördüm. Motoru değiştirdim ve 3. Sürücüyü taktım motor terse dönmeye başladı fazların yerini değiştirdim tekrar sigorta atmaya başladı. Tekrar fazların yerini değiştirdim düzgün çalışmaya başladı 2 3 saat sonra tekrar sigorta atmaya başladı. Gelen voltu ölçtüm 2 faz arası 50 volt veriyodu şaşırdım ölçü aletinin kablolarını değiştirdim 380v gördüm tekrardan sigortayı kaldırdım sirücüyü çalıştırdım tekrar çalışmaya başladı. Güç kablosunda sorun olabiliceğini düşündüm yeni güç kablosu yaptım gücü kestim güç kablosunu taktım ve sürücü yine sigorta attırmaya başladı. Sürücüyü tekrar ölçtüm diyotlar arasında sorun yok fakat sürücü sigorta attırıyor. 2 günde 3 sürücü yanmamıştır diye düşünüyorum ama işin içinden çıkamıyorum lütfen yardımcı olabilir misiniz?
İyi Günler herkese. Bir sürücü var elimde bu sürücü 7.5kw bir motoru besliyor markası fuji led frn7 5g1E-4E. Önce sigorta atmasıyla başladı sorun makinanın üzerindeki sigorta değil ana panodaki kaçak akım sigortası atıyordu sürekli. Sürücüye gelen 3 fazı söktüm sigorta atmayı kesti. Sürücüyü bağlayıp motora giden kısmı söktüm yine sigorta atmaya başlayınca sürücüyü değiştirdim aynı marka sürücü taktım. Düzgün çalışırken bi zaman sonra yine aynı şeyi yapmaya başladı motorun klemens kutusunu açtım kabloların kavrulduğunu gördüm. Motoru değiştirdim ve 3. Sürücüyü taktım motor terse dönmeye başladı fazların yerini değiştirdim tekrar sigorta atmaya başladı. Tekrar fazların yerini değiştirdim düzgün çalışmaya başladı 2 3 saat sonra tekrar sigorta atmaya başladı. Gelen voltu ölçtüm 2 faz arası 50 volt veriyodu şaşırdım ölçü aletinin kablolarını değiştirdim 380v gördüm tekrardan sigortayı kaldırdım sirücüyü çalıştırdım tekrar çalışmaya başladı. Güç kablosunda sorun olabiliceğini düşündüm yeni güç kablosu yaptım gücü kestim güç kablosunu taktım ve sürücü yine sigorta attırmaya başladı. Sürücüyü tekrar ölçtüm diyotlar arasında sorun yok fakat sürücü sigorta attırıyor. 2 günde 3 sürücü yanmamıştır diye düşünüyorum ama işin içinden çıkamıyorum lütfen yardımcı olabilir misiniz?
 

Ekli dosyalar

  • 20220507_131604.jpg
    20220507_131604.jpg
    300.2 KB · Görüntüleme: 50
Bahsettiğine göre, atan bildiğimiz otomatik Sigorta değil, "kar" kaçak akım rölesidir. Cihaz/makına gövdesine hem nötr hemde topraklama veya sıfırlama gibi işlem yaptınızmı ? Son zamanlarda, tesissde yaptıgınız değişiklikleri gözden geçirin.
 
devreyi kesen kaçak akım koruma şalteri mi?
Evet ama sistemde topraklama bağlı değil sürücüye toprak ve nötr bağlı değil
Bahsettiğine göre, atan bildiğimiz otomatik Sigorta değil, "kar" kaçak akım rölesidir. Cihaz/makına gövdesine hem nötr hemde topraklama veya sıfırlama gibi işlem yaptınızmı ? Son zamanlarda, tesissde yaptıgınız değişiklikleri gözden geçirin.
Evet makina gövdesinde topraklama var gövdedem toprağa çakılı ama sürücüde nötr veya topraklama bağlı değil sadece faz bağlı buna rağmen kaçak akımı attırıyor burası bi şantiye ve panoya 3 faz fişi takıp güç alıyorum orasıda kaçak akım üzerinden geliyor sürücünün takılı olduğu makinada da kaçak akım var ama makinanın üzerindekini değil panodaki kaçak akımı attırıyor ikiside 40Amper
 
Evet ama sistemde topraklama bağlı değil sürücüye toprak ve nötr bağlı değil

Evet makina gövdesinde topraklama var gövdedem toprağa çakılı ama sürücüde nötr veya topraklama bağlı değil sadece faz bağlı buna rağmen kaçak akımı attırıyor burası bi şantiye ve panoya 3 faz fişi takıp güç alıyorum orasıda kaçak akım üzerinden geliyor sürücünün takılı olduğu makinada da kaçak akım var ama makinanın üzerindekini değil panodaki kaçak akımı attırıyor ikiside 40Amper

sistem önceden normal çalısıyor muydu?
ana panodaki KAKŞ atıyorsa niye sadece sürücü ve motora yönlendiniz?
bi de ana panodaki KAKŞ tipi ile kontrol panosu üzerindeki KAKŞ tipi aynı mı?
 
sistem önceden normal çalısıyor muydu?
ana panodaki KAKŞ atıyorsa niye sadece sürücü ve motora yönlendiniz?
bi de ana panodaki KAKŞ tipi ile kontrol panosu üzerindeki KAKŞ tipi aynı mı?
Evet aynı tip motor koruma rolelerini kapatıp sistemi açtım 3 adet motor var birisi kontaktör diğeri pako şalter 3. Sürücü ile çalışıyor tek tek açtım motor koruma rolelerini sürücünün bağlı olduğu roleyi açınca kaçak akım sigortası attığı için sürücüye yöneldim sürücüyü devreden çıkarıp diğer motorları çalıştırdım sorun olmadı sade sürücüyü sisteme bağlayınca yine Sigorta attığı için sürücüye yöneldim sistem önceden normal çalışıyordu daha yeniyim bu işte arada bir sigorta atıyormuş ama böylesi ilk defa oluyor
 
Evet aynı tip motor koruma rolelerini kapatıp sistemi açtım 3 adet motor var birisi kontaktör diğeri pako şalter 3. Sürücü ile çalışıyor tek tek açtım motor koruma rolelerini sürücünün bağlı olduğu roleyi açınca kaçak akım sigortası attığı için sürücüye yöneldim sürücüyü devreden çıkarıp diğer motorları çalıştırdım sorun olmadı sade sürücüyü sisteme bağlayınca yine Sigorta attığı için sürücüye yöneldim sistem önceden normal çalışıyordu daha yeniyim bu işte arada bir sigorta atıyormuş ama böylesi ilk defa oluyor
Sistemde harmonik değeri okuyabileceginiz bir yer var mı kompanzasyon rölesi falan ? Bunu da şifa niyetine okuyabilirsiniz.
https://emtas.com.tr/belge/teknik-bulten.pdf
 
Son düzenleme:
Evet aynı tip motor koruma rolelerini kapatıp sistemi açtım 3 adet motor var birisi kontaktör diğeri pako şalter 3. Sürücü ile çalışıyor tek tek açtım motor koruma rolelerini sürücünün bağlı olduğu roleyi açınca kaçak akım sigortası attığı için sürücüye yöneldim sürücüyü devreden çıkarıp diğer motorları çalıştırdım sorun olmadı sade sürücüyü sisteme bağlayınca yine Sigorta attığı için sürücüye yöneldim sistem önceden normal çalışıyordu daha yeniyim bu işte arada bir sigorta atıyormuş ama böylesi ilk defa oluyor
sürücü, motor kabloları veya motorda toprağa kaçak ihtimali yüksek. ana panodaki kaçak akım koruma şalteri AC tipse açmaya neden olabilir. o yüzden size her iki panoya ait kaçak akım koruma şalter tiplerini sordum ama siz motor koruma şalterlerinden bahsettiniz.
 
sürücü, motor kabloları veya motorda toprağa kaçak ihtimali yüksek. ana panodaki kaçak akım koruma şalteri AC tipse açmaya neden olabilir. o yüzden size her iki panoya ait kaçak akım koruma şalter tiplerini sordum ama siz motor koruma şalterlerinden bahsettiniz.
İkiside Siemens 5sv4344 40A 30ma 400v 3 faz + nötr kaçak akım koruma rolesi
 

Forum istatistikleri

Konular
129,751
Mesajlar
929,638
Kullanıcılar
452,495
Son üye
sythll

Yeni konular

Geri
Üst