valfsiz piston kontrolü

hekır

Üye
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
111
Puanları
1
Yaş
40
basit bir kaldırma makinası yapmaya çalışıyorum sistemde elektrikli veya mekanik valf kullanmadan sadece hidrolik pompa ve silindir ile bu işi halletmek üzereyim sistem şöyle
pistonun üzerinde yük var pompa direk pistona bağlı ben motora enerji veriyorum yükü kaldırıyor ancak enerjiyi kestiğim an yük olduğu yerde kalıyor(bazı pompalar geri dönerek yağı boşaltıyor ama bunu engelledim) ancak pistonun dibine yaptığım mekanizma ile eğer sonuna kadar açarsam mekanizma karşıya çarpıp alttan üste yağ geçişi sağlayıp yağı pistonun üstünden tahliye ediyor motoru durduruncada piston yükün etkisi ile tamamen aşağıya iniyor mekanizma bu seferde diğer taraftan yolu kapatarak yeniden çalışmaya hazır hale geliyor

sorunum şu bu yaptığım mekanizma bazen yağ geçişini tam sağlayamıyor piston çok yavaş aşağı iniyor ikincisi bu sistemde pistonun tekrar aşağı inmesi için tam açmak zorundayım tam açmasamda motoru durdurduğum herhangi bir yerde yükün tekrar aşağı inmesini istiyorum bir türlü yapamadım bununla alakalı ne yapabilirim

pompa değişikliği yaparak geri tahliyeli bir pompa olabilirmi
veya mekanik ne yapabilirim sistem basıncı 150 bar civarı
 
Selamun Aleyküm
Sayın Hekır sistemin anlaşılması için az bilgi bulunmakta. İhtimallerle ne olduğunu düşünmektense mantık devresi ile anlatılırsa dahil olanlar olabilir.
Evvela sistemden istenilen en uygun hareket (güç vb) özellikler belirtilebilir. Malzeme vb kısıtlaması olsa da evvela en uygunu düşünülürse, kısıtlamalar içinde fikir verebilir, hidrolik piyasasına hakim olmayan kişiler de mantık yönüyle fikirlerini sunabilir.
Sisteme özel bir silindir tasarlanmasının gerekip gerekmediği, sistemin yaptığı iş için uygun mekanizmanın ne olması gerektiği vb incelemelerin yapılması gerekmekte.
Valf vb hidrolik ekipman ile belki basitçe çözülebilir bir problemden bahsediyoruzdur. Nasılsa motor kontrolü için bir müdahale gerektiğinden devamlı çalışan bir hidrolik ünitenin yağ hattını uygun manuel vana ile kontrol etmek çözüm olabilir.
Sistemin detaylı anlatımı, sistemden beklenilenler, kısıtlamalar vb bilgilerin verilmesi takipçilerini aydınlatmış olur. Diğer taraftan belki idareten çözüme ulaşma yolundaki bir problem için ileriye yönelik uygun çözümler de sunmuş olabilir.
Hayırlı günler dilerim.
 
Sisteminiz bana epey bi düşündürücü geldi,kullanacağınız pompa sabit deplasmanlı bir hidrolik pompa olmaz dimi,değişken deplasmanlı bir pompa kullanmalısınız,yine kullanacağınız silindir tek etkili olabilir mi düşünüyorum ama çift etkili daha mantıklı geliyor bana,diğer bir sorun kullunacağınız bir yön kontrol valfi ile sorununuz en kısa yoldan çözülürken neden bu dolaşımlı yolu düşünüyorsunuz,aynı zamanda kaldırılan yükün yukarıda iken pompaya zarar vermemesi için bir çek valf kullanmanız gerektiğini düşünüyorum,elkt. mot. start verdiğinzde silindir yukarı kalkıyor içindeki yağı tanka boşaltıyor orası tamam da indirirken pompanın basınç hattını nereden tahliye edeceksiniz ... bakalım gelecek yorumlar ile iyi bir fikri olan vardır herhalde merak ile bekliyorum...
 
Elektrikli valf kullanmak istemiyorsan hidrolik uyartımlı valf kullan....
 
Basit bi şema diagram olsa fena olmaz. Pistonun boşaltma/aşağı hareket sistmeine paralel bir bağlantı sağlayın sistemde enerji varken vu hat pasif olacak enerji yokken açık olacak şekilde bu şekilde çap arttığından iniş hızı artacaktır yeterli gelmezse 3,4.... ;)
 
arkadaşlar seagate arkadaşın tavsiyesi süper oldu özel pistona gerek yok yağın kendi gücü ile yani hidrolik uyartımlı valf ile bu işi prensipte çözdük sayılır hem de tam istediğimiz gibi motoru durdurduğumuz an piston tekrar aşağı inecek sonlanmasına gerek olmadan. birkaç gün içerisinde çalışmasını yapıp cevabını yazarım ama yine de başka fikri olan varsa çok sevinirim herkese çok teşekkür ederim
 
Sistemde elektrikli veya mekanik valf kullanmadan diyince bizde valfssiz çözüme yönelmiştik,neyse eğer o şekilde oluyorsa ne güzel bende elimden geldiğinde hidrolik projesini çizmeye çalıştım umarım doğrudur. Kullanacağın silindir yay geri getirmeli olmayabilir,nasılsa üstünde yük var dimi....

SİLİNDİR  KONTROLÜ (KONTROL KALEMİ).JPG
 
arkadaşlar çok güzel oldu piyasadan aldığım bir tane basit bir T ile bu işi çözdük herkese tavsiyeleri için teşekkür ederim t nin orta çıkışını piston A ya bağladım bir ucu P bir ucunuda T ye T nin içine bir adet yay ve taşlanmış pim yaptım pompa yağı basınca pimi ileri itip P den A ya yağ geçişi oluyor motor durdurulunca yay pimi geri itip A dan T ye yol tekrar açılıyor birkaçtane yay denemem oldu ama şimdi çok iyi çalışıyor
 

Forum istatistikleri

Konular
130,112
Mesajlar
933,236
Kullanıcılar
453,174
Son üye
dogukankaragoz
Geri
Üst