erolgke ' Alıntı:Teşekkür ederim. Termik atma sorunu çözemediğimiz için termikleri iptal ettik ve 3 motoruda aynı anda çalışacak şekilde ayarladık ve motorları çalışma anında devre dışı anahtarlama olayını kaldırdık. Şu an için bir sorun çıkmadı. Benim bu vesile ile öğrenmek istediğim konular var. Bilgili arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
1- SNEF_Turkey arkadaşımız motor sargılarına sonradan PTC bağlanılabildiğini söylemişti. Bu işi biz yapabilirmiyiz yoksa bobinajjıya mı göndermek gerekecek. 1, sorunuza cevap motor kapağını açıp sargıya iple bağlarsanız olur bobinajcılar bu işler için yapıştırıcı kullanıyor ama adını hatırlamıyorum
2- Sürücü çıkışına ve girişine konulan filtreler konusundabilgim yok. Araştırma yaptım. İki tür filtre var diye biliyorum. Birincisi sinizoidal düzeltme amaçlı diğeri ise kablonun uzun olmasından kaynaklanan kapasitif etkiyi ortadan kaldırmak ve motorun ani akım ihtiyacını sönümlemek amaçlı. Elimde çeşitli büyüklükte demir nüveler var. Bunlar ikinci çeşit sanırım. Sürücü grişine bağlanan filtre ise sürücünün evirici anahtarlama frekansları sonucu şebekeye yansıyacak harmonikleri sönümlemek amacıyla. Bu konularda tecrübe ve dökümanlarınızı payşabilirmisiniz. Teşekkür ederim.
erolgke ' Alıntı:Merhaba,
Sürücü çıkışına bağlanacak bobin tarzı elemanlar ne işe yarar. Elimde nüveler var sanırım sürücü çıkışı bobin oluşturacak şekilde bu nüvelere sarılıyor. Fakat 4-5 farklı şekilde yuvarlak silindir mevcut bunlardan hangisi kullanılacağı ( çapı ve genişliği farklı,kaç sarım atılacak ) nereden bilebiliriz. Ne işe yaramaktadır. Ayrıca iki adette üzerinde bobin sarılı nüve var. Sürücü çıkış güç devresindeki EMC leri azaltmak amaçlımı kullanılmaktadır. Sürücü çıkışındaki termiğin düşük akımlarda atmasını önlemek amacıyla kullanabilirmiyiz. Teşekkür ederim.