1 inverterle 2 A.C motor sürülürmü...?

1 adet 0.37 Kw Sürücü ile 2 adet 0.18 Kw motoru sürdüm hiç bir problem olmadı, 2 senedirde çalışıyor. ama özellikle sürücüyü kullanacağın motor sayısına göre seçmelisin
 
Merhaba,

Sürücü çıkışına bağlanacak bobin tarzı elemanlar ne işe yarar. Elimde nüveler var sanırım sürücü çıkışı bobin oluşturacak şekilde bu nüvelere sarılıyor. Fakat 4-5 farklı şekilde yuvarlak silindir mevcut bunlardan hangisi kullanılacağı ( çapı ve genişliği farklı,kaç sarım atılacak ) nereden bilebiliriz. Ne işe yaramaktadır. Ayrıca iki adette üzerinde bobin sarılı nüve var. Sürücü çıkış güç devresindeki EMC leri azaltmak amaçlımı kullanılmaktadır. Sürücü çıkışındaki termiğin düşük akımlarda atmasını önlemek amacıyla kullanabilirmiyiz. Teşekkür ederim.
 
siemensin sitesinden aldığım bilgiyi türkçeye çevirip yayınlıyorum.
·V/F modu seçilmeli.
·Motor akımları toplamı inverter akımından küçük olmalı
·Stator direnç parametresi toplam motor direncine ayarlanmalı
·Motor akım ve güç parametreleri motorların toplam değerleri seçilmeli
·Her motor için ayrı koruma konmalı. Motor akım ve voltajının yüksek frekans harmonikleri termiklerin hassas çalışmasına neden olabilir, motor sigortası kullanımı tavsiye edilir. Motorlara PTC de bağlanabilir. Termiklerin ısınmasını ve atmasını önlemek için çıkışa filtre konabilir.
·Toplam kablo uzunluğu inverterin tavsiye edilen uzunluğunu geçmemelidir.
·Inverter çalışırken motorlardan herhangibirinin çalıştırılması veya durdurulması tavsiye edilmez. Demeraj akımı inverterin hata vermesine neden olabilir. Bir veya birden fazla motorun durdurulması voltaj yükselmesine ve inverterin arızalanmasına neden olabilir.
 
Teşekkür ederim. Termik atma sorunu çözemediğimiz için termikleri iptal ettik ve 3 motoruda aynı anda çalışacak şekilde ayarladık ve motorları çalışma anında devre dışı anahtarlama olayını kaldırdık. Şu an için bir sorun çıkmadı. Benim bu vesile ile öğrenmek istediğim konular var. Bilgili arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
1- SNEF_Turkey arkadaşımız motor sargılarına sonradan PTC bağlanılabildiğini söylemişti. Bu işi biz yapabilirmiyiz yoksa bobinajjıya mı göndermek gerekecek.
2- Sürücü çıkışına ve girişine konulan filtreler konusundabilgim yok. Araştırma yaptım. İki tür filtre var diye biliyorum. Birincisi sinizoidal düzeltme amaçlı diğeri ise kablonun uzun olmasından kaynaklanan kapasitif etkiyi ortadan kaldırmak ve motorun ani akım ihtiyacını sönümlemek amaçlı. Elimde çeşitli büyüklükte demir nüveler var. Bunlar ikinci çeşit sanırım. Sürücü grişine bağlanan filtre ise sürücünün evirici anahtarlama frekansları sonucu şebekeye yansıyacak harmonikleri sönümlemek amacıyla. Bu konularda tecrübe ve dökümanlarınızı payşabilirmisiniz. Teşekkür ederim.
 
herkes kendince fikrini belirtmiş çok güzel şekilde. tabiiki güç hesaplamaları yapıldıktan sonra 1 inverter ile 50 tane motor yine çalıştırılabilinir. ama şu önemli, parelel motorlarsa inverterü motorların çektiği akım değerinde seçebiliriz. ama uygulamada motorların start ve stopları çalışma zamanları ayrı ise örnek : 2,2 kw hız kontrol 2 tane 1.1 motoru hayatta kaldırmaz. ne yapmak lazım en aşağı 3 veya 4 kw inverter kullanmak gerekli. özellikle işi bilmeyen satıcı arkadaşlar bu hataya çok düşüyorlar. boşunamı demişler tecrübe hataların toplamıdır diye:)
 
erolgke ' Alıntı:
Teşekkür ederim. Termik atma sorunu çözemediğimiz için termikleri iptal ettik ve 3 motoruda aynı anda çalışacak şekilde ayarladık ve motorları çalışma anında devre dışı anahtarlama olayını kaldırdık. Şu an için bir sorun çıkmadı. Benim bu vesile ile öğrenmek istediğim konular var. Bilgili arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
1- SNEF_Turkey arkadaşımız motor sargılarına sonradan PTC bağlanılabildiğini söylemişti. Bu işi biz yapabilirmiyiz yoksa bobinajjıya mı göndermek gerekecek. 1, sorunuza cevap motor kapağını açıp sargıya iple bağlarsanız olur bobinajcılar bu işler için yapıştırıcı kullanıyor ama adını hatırlamıyorum
2- Sürücü çıkışına ve girişine konulan filtreler konusundabilgim yok. Araştırma yaptım. İki tür filtre var diye biliyorum. Birincisi sinizoidal düzeltme amaçlı diğeri ise kablonun uzun olmasından kaynaklanan kapasitif etkiyi ortadan kaldırmak ve motorun ani akım ihtiyacını sönümlemek amaçlı. Elimde çeşitli büyüklükte demir nüveler var. Bunlar ikinci çeşit sanırım. Sürücü grişine bağlanan filtre ise sürücünün evirici anahtarlama frekansları sonucu şebekeye yansıyacak harmonikleri sönümlemek amacıyla. Bu konularda tecrübe ve dökümanlarınızı payşabilirmisiniz. Teşekkür ederim.
 
merhaba,tek invertörle cift motor baglantı şeklini verebilirmisiniz.
 
Teşekkür ederim ilginiz için. 3 kW gücünde sürücümüz mevcut Sew Movitrac B sürücü potansiyometre ile hız ayarı yapıyoruz. min hız 650 max. hız 1500 ayarı var. Bu sürücü çıkışından 3 ayrı motor besleniyor. Bu motorlarda yine sew marka 3 adet 0.55 kw motor. Bu sürücü çıkışıyla 3 termiğe oradanda 3 kontaktöre enerji gidiyor. Bu motorlarda üretimini yaptığımız ürünü döndürme işlemi yapıyoruz. aynı anda çalışması gerekmeyebilir. Sürücü bir butonla enable yapılıyor. Sürücü çıkışı enerjilendiriliyor. Sürücü şıkışındaki istediğimiz motora ait kontaktörü çektirerek istediğimiz motoru çalıştırıyoruz. Bizim sıkıntımız motorların herbiri 1.2 A. çekerken bile 1.7 A. ayarlı termiklerinin 3-5 dk içinde atması ve aşırı ısınması. Sürücü parametrelerinde 3 adet motor olarak girdik. Ottune ayarını off konumuna getirdik boost ve I*R ayarını kendimize göre ayarladık fakat termik yine atıyor. Sürücüyü baypas ederek aynı termik ve kontaktör üzerinden motoru doğrudan beslediğimizde bir sıkıntı yok. Sorun nereden kaynaklanabilir. Bağlantılarda herhangi bir gevşeklik yok. sayın erolgke frekans konvertörü çıkışına reaktör bağlamanız gerekiyor harmonik akımları ve pik gerilimleri termikleri ısıtıp erken açmasına neden olmaktadır.Reaktör kullanarak sorununuza çözüm bulabilirsiniz.
 
erolgke ' Alıntı:
Merhaba,

Sürücü çıkışına bağlanacak bobin tarzı elemanlar ne işe yarar. Elimde nüveler var sanırım sürücü çıkışı bobin oluşturacak şekilde bu nüvelere sarılıyor. Fakat 4-5 farklı şekilde yuvarlak silindir mevcut bunlardan hangisi kullanılacağı ( çapı ve genişliği farklı,kaç sarım atılacak ) nereden bilebiliriz. Ne işe yaramaktadır. Ayrıca iki adette üzerinde bobin sarılı nüve var. Sürücü çıkış güç devresindeki EMC leri azaltmak amaçlımı kullanılmaktadır. Sürücü çıkışındaki termiğin düşük akımlarda atmasını önlemek amacıyla kullanabilirmiyiz. Teşekkür ederim.

Reaktörden kastınız bobin tarzı bir eleman mı? Motor besleme kablolarını elimizdeki nüvelere sararak yapabilirmiyiz?
 
merhabalar,benim sorum tek inverterle iki adet motora yol verildiginde
heriki motorunda,aynı devirde çalışması gerekli sanırım.Çünkü pottan
ayarladıgımız frkans degeri heriki motoruda aynı devirde çalıştırıyor.
İkinci motoru daha sonra çalıştırabilirmiyiz ve frekans degeri ne olur.
Şimdiden vereceginiz cevaplar için teşekkür ederim.Saygılar.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,047
Mesajlar
932,500
Kullanıcılar
453,017
Son üye
cnturkmenoglu00

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst