yazdıklarım yuzde yüz doğru olarak değerlendirmeyin sadece tahminimi yazıyorum diğer üyelerin postlarını da dikkate alın lütfen:
priz amerikan standartlarına tabi. o yüzden gerilim yer ve duruma göre 120V veya 240V olabilir dolayısıyla bağlantı buna göre yapılır.
türkiye'de monofaze gerlim 230V kabul ettiğimizi varsayıyorum.
X klemensi: faz (nötr)
Y klemensi: nötr (faz)
G klemensi: toprak
W klemensi: boş kalacak
yani X ve Y klemenslerine faz veya nötr bağlayacaksını sıralama önemli değil. G klemensine mutlaka toprak bağlantısı yapılmalı.
büyük ihtimalle tarif ettiğim bağlantı yapıldığında problem çıkmayacak.
Daha güzel açıklanmış. Bizde tek faz 220 olduğu için aynen böyle olmalı. 110 kullanıyor olsaydık 2 faz bağlayacaktık.yazdıklarım yuzde yüz doğru olarak değerlendirmeyin sadece tahminimi yazıyorum diğer üyelerin postlarını da dikkate alın lütfen:
priz amerikan standartlarına tabi. o yüzden gerilim yer ve duruma göre 120V veya 240V olabilir dolayısıyla bağlantı buna göre yapılır.
türkiye'de monofaze gerlim 230V kabul ettiğimizi varsayıyorum.
X klemensi: faz (nötr)
Y klemensi: nötr (faz)
G klemensi: toprak
W klemensi: boş kalacak
yani X ve Y klemenslerine faz veya nötr bağlayacaksını sıralama önemli değil. G klemensine mutlaka toprak bağlantısı yapılmalı.
Elektrikli araç şarjı için görseldeki bağlantıyı nasıl yaparım? 2 pozitif uç, 1 toprak şeklinde anlıyorum doğru mudur?
Daha güzel açıklanmış. Bizde tek faz 220 olduğu için aynen böyle olmalı. 110 kullanıyor olsaydık 2 faz bağlayacaktık.
@kocamanusta hocam w yi neden boş bıraktın? g ve w birlikte toprak olacak gibi...