Elektrikli araç şarjı voltaj sorunu

şehir şebekelerinin bile toleransı var. teslanın'da mutlaka vardır. gerçekten olmayacak bi şey üzerinde konuşuyoruz gibime geliyor. 400V çıkarımını siz mi yaptınız bizzat tesla servisi mi böyle diyor?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20241217_224149.jpg
    IMG_20241217_224149.jpg
    329.6 KB · Görüntüleme: 6
kesinlikle yanlış bi çıkarımda bulunuyorsunuz. gerilimin 400V'yi aşmasıyla alakalı bi sıkıntı değil. servis desteği alın bakalım sorun nereden çıkacak.
 
kesinlikle yanlış bi çıkarımda bulunuyorsunuz. gerilimin 400V'yi aşmasıyla alakalı bi sıkıntı değil. servis desteği alın bakalım sorun nereden çıkacak.
Yarın aynı sitede bir başka arkadaşın Tesla wall connectorü var.Ordan deneme yapayım.
Tesla servisin çok fazla bu konuda bilgi sahibi olduğunu sanmıyorum ama kayıt açarım
 
kesinlikle yanlış bi çıkarımda bulunuyorsunuz. gerilimin 400V'yi aşmasıyla alakalı bi sıkıntı değil. servis desteği alın bakalım sorun nereden çıkacak.
Birde bu ek bilgi var.Teslanın kendi wall konnektörü desteklediği şarj akım ve gerilimleri yazmış
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2024-12-17-23-36-37-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-12-17-23-36-37-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    79.3 KB · Görüntüleme: 9
Birde bu ek bilgi var.Teslanın kendi wall konnektörü desteklediği şarj akım ve gerilimleri yazmış

tıp eğitimi olmadan belirti ve semptomlara bakarak hastalık teşhisi koymaya çalışan birinin durumuna benziyor.

230V-400V sabit gerilimi dünyanın hiç bi yerinde toleranssız verilmez. en azından artı-eksi %10 tolerans verilir ve buna evdeki çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, televizyon vs. uyum sağlıyorsa tesla hayli hayli sağlar. teknik bilginiz olmadığı için yanlış yere tutunuyorsunuz. şebeke sıkıntılıdır, araçta veya şarj cihazında arıza vardır anlarım. hatta ayar sorunuda olabilir ama sabit 400V gereksinimi teknik olarak kabul edilebilir bi şey değil.
 
tıp eğitimi olmadan belirti ve semptomlara bakarak hastalık teşhisi koymaya çalışan birinin durumuna benziyor.

230V-400V sabit gerilimi dünyanın hiç bi yerinde toleranssız verilmez. en azından artı-eksi %10 tolerans verilir ve buna evdeki çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, televizyon vs. uyum sağlıyorsa tesla hayli hayli sağlar. teknik bilginiz olmadığı için yanlış yere tutunuyorsunuz. şebeke sıkıntılıdır, araçta veya şarj cihazında arıza vardır anlarım. hatta ayar sorunuda olabilir ama sabit 400V gereksinimi teknik olarak kabul edilebilir bi şey değil.
Önerilerinizi dikkate alıp servis kaydı açıcam.Yarın başka bir yerde daha deneme yapayım.Sonucu paylaşırım sizinle.
 
Aracınız, aracımız 400V DC mimariye sahip. Şarj geriliminin 400V üzerine çıkmasının mimarisi ile bir alakası yok.

Şarj konusunda monofaze 209v altı şarjı kesiyor. Sizden öğrendiğime göre de trifaze 405V civarında bu böyle. Başka bir alanda mühendisim ancak aracın bu şekilde kendini korumaya çalışması bana çok doğal geliyor. Ustalarımız daha iyi bilir, trafodan çok uzak yerlerde gerilim düşümü yaşanıyor, kablonun (sanırım iç direnci nedeniyle) 209V altına düştüğünde voltaj, araç şarjı kesiyor. Harici olarak nasıl bir yolla bu sağlanabilir bilmiyorum, basit bir dirençle olmayacağından eminim. Sanırım yaklaşık %5'lik bir gerilim düşümü yaratmak için oldukça uzun bir kablo bu işi görecektir :)
 
Türkiye'de 3 faz şebeke nominal değeri 400V +%6 -%10.
405V üzerinde şarjı kesme tesbitiniz doğru ise Türkiye'nin trafoya yakın, kaybı az hiçbir noktasında Tesla şarj edilemiyor olmalıdır. Aynı durum gerilim birliğine uyum sağlayan Avrupa ülkeleri için de geçerli.
Bu sorunun şebeke ile ilgisi olduğunu düşünmek pek olası görünmüyor.
Tesla teknik servise muracaatiniz sorunu çözecektir. En azından serviste şarj denemesi yapılıp durum kontrol edilir.
 
Aracınız, aracımız 400V DC mimariye sahip. Şarj geriliminin 400V üzerine çıkmasının mimarisi ile bir alakası yok.

Şarj konusunda monofaze 209v altı şarjı kesiyor. Sizden öğrendiğime göre de trifaze 405V civarında bu böyle. Başka bir alanda mühendisim ancak aracın bu şekilde kendini korumaya çalışması bana çok doğal geliyor. Ustalarımız daha iyi bilir, trafodan çok uzak yerlerde gerilim düşümü yaşanıyor, kablonun (sanırım iç direnci nedeniyle) 209V altına düştüğünde voltaj, araç şarjı kesiyor. Harici olarak nasıl bir yolla bu sağlanabilir bilmiyorum, basit bir dirençle olmayacağından eminim. Sanırım yaklaşık %5'lik bir gerilim düşümü yaratmak için oldukça uzun bir kablo bu işi görecektir :)
Merhaba
Monofaze 209 volt değil 230 volt üzerinde şarj kesiyor.Sorunum yüksek gerilim.Ayrıca 400 volt maximum şarj gücü diye Tesla sitesinden alınma şu ekran görüntüsünü ekliyorum
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2024-12-17-23-36-37-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-12-17-23-36-37-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    79.3 KB · Görüntüleme: 5

Forum istatistikleri

Konular
130,086
Mesajlar
932,942
Kullanıcılar
453,110
Son üye
Cagbah

Yeni konular

Geri
Üst