Elektrikli araç şarjı voltaj sorunu

Türkiye'de 3 faz şebeke nominal değeri 400V +%6 -%10.
405V üzerinde şarjı kesme tesbitiniz doğru ise Türkiye'nin trafoya yakın, kaybı az hiçbir noktasında Tesla şarj edilemiyor olmalıdır. Aynı durum gerilim birliğine uyum sağlayan Avrupa ülkeleri için de geçerli.
Bu sorunun şebeke ile ilgisi olduğunu düşünmek pek olası görünmüyor.
Tesla teknik servise muracaatiniz sorunu çözecektir. En azından serviste şarj denemesi yapılıp durum kontrol edilir.
Hocam anladığım kadarıyla sanayi bölgesi olması nedeniyle araç düzenli 405V'da değil, anlık piklerde şarjı kesiyor. Sanırım başka bir ustamız bunu belirtmiş. Benim 209V dediğim gerilim düşümü nedeniyle ortaya çıkan bir durum, onu da zaten şimdi düşündüm sanırım akımla da alakası var.
 
Hocam anladığım kadarıyla sanayi bölgesi olması nedeniyle araç düzenli 405V'da değil, anlık piklerde şarjı kesiyor. Sanırım başka bir hocamız bunu belirtmiş. Benim 209V dediğim gerilim düşümü nedeniyle ortaya çıkan bir durum, onu da zaten şimdi düşündüm sanırım akımla da alakası var.
Bu söylem ilk mesajimda yazdigim nedenlerden ötürü genel doğru olamaz. Öyle olsa Türkiye'nin pek çok yerinde, noktasında şarj mümkün olmayacaktır. Araca özel bir sorun olabilir. En doğru sonuca Tesla servisinde şarj denemesi yetkililer eşliğinde yapılarak elde edilebilir. Önceden bir video kaydı yaparak servise gitmeniz yararlı olacaktır.
 
Voltaj yüksekse trafo kademe ayrı .
Dİğer : Kalibre edilmiş ölçü aleti ile AG panosundan kontrolu ile

Gerilim alt-üst sınır.Hizmet Kalitesi Yönt..jpg
 
Son düzenleme:
Bir de aklıma geldi tessie ile voltajın hareketlerini grafikte gözlemleyebilirsiniz, belki yardımcı olur size servise başvururken belge olarak. Ben tomzn marka bir devre kesici kullanıyorum, voltaj ve akım değerlerini anlık ve tarihsel görebiliyorum, yüksek/alçak akım, yüksek/alçak gerilim, kaçak akım, yıldırım koruma gibi özellikleri var(çok güvenmesem de şimdilik denemelerimde hep doğru çalıştı)(yıldırım dışında:)), kaçak akım ve otomatik sigorta arasına bağladım oradan prize gidiyor, oldukça hakim oluyorsunuz şarj durumuna, tavsiye ederim. (monofaze bu arada tesisatım, trifaze ürünler de var ama kullanmadım)
 
Bu söylem ilk mesajimda yazdigim nedenlerden ötürü genel doğru olamaz. Öyle olsa Türkiye'nin pek çok yerinde, noktasında şarj mümkün olmayacaktır. Araca özel bir sorun olabilir. En doğru sonuca Tesla servisinde şarj denemesi yetkililer eşliğinde yapılarak elde edilebilir. Önceden bir video kaydı yaparak servise gitmeniz yararlı olacaktır.
Aynı şarj cihazı ile evde trifaze şarj edebiliyorum sorunsuz.Orda voltaj 380-395 aralığı genelde.
Hocam anladığım kadarıyla sanayi bölgesi olması nedeniyle araç düzenli 405V'da değil, anlık piklerde şarjı kesiyor. Sanırım başka bir ustamız bunu belirtmiş. Benim 209V dediğim gerilim düşümü nedeniyle ortaya çıkan bir durum, onu da zaten şimdi düşündüm sanırım akımla da alakası var.
Bir de aklıma geldi tessie ile voltajın hareketlerini grafikte gözlemleyebilirsiniz, belki yardımcı olur size servise başvururken belge olarak. Ben tomzn marka bir devre kesici kullanıyorum, voltaj ve akım değerlerini anlık ve tarihsel görebiliyorum, yüksek/alçak akım, yüksek/alçak gerilim, kaçak akım, yıldırım koruma gibi özellikleri var(çok güvenmesem de şimdilik denemelerimde hep doğru çalıştı)(yıldırım dışında:)), kaçak akım ve otomatik sigorta arasına bağladım oradan prize gidiyor, oldukça hakim oluyorsunuz şarj durumuna, tavsiye ederim. (monofaze bu arada tesisatım, trifaze ürünler de var ama kullanmadım)
Hocam şarj cihazının üzerinden anlık görebiliyorum akım ve voltajı.Trifaze 400V üstü şarj duruyor.Monafaze kendi mobil şarjı ile 230 volt üstü iptal
Hangi forum hocam bu.Bağlantı linki atabilir misiniz?
 
Aynı şarj cihazı ile evde trifaze şarj edebiliyorum sorunsuz.Orda voltaj 380-395 aralığı genelde.


Hocam şarj cihazının üzerinden anlık görebiliyorum akım ve voltajı.Trifaze 400V üstü şarj duruyor.Monafaze kendi mobil şarjı ile 230 volt üstü iptal

Hangi forum hocam bu.Bağlantı linki atabilir misiniz?
Ben şarj ederken 231V'da herhangi bir problem yaşamadım. Yine hocamızın dediği gibi araç ile ilgili olabilir.
 
Hangi forum hocam bu.Bağlantı linki atabilir misiniz?

Link : https://www.facebook.com/groups/1036491610259276/posts/1652943235280774

Facebookta tam bakamadın facebook bende yok . ( ön iki - üç yerini gösteriyor kilitliyor göstermiyor .

Dİğer
https://www.tesla.com/tr_tr
https://www.tesla.com/ownersmanual

Model ( Model X )
https://www.tesla.com/ownersmanual/modelx/en_eu/GUID-BEE08D47-0CE0-4BDD-83F2-9854FB3D578F.html

şarj dalğa.png


Model ( Model S )
https://www.tesla.com/ownersmanual/models/en_eu/GUID-BEE08D47-0CE0-4BDD-83F2-9854FB3D578F.html

https://www.tesla.com/ownersmanual/models/en_eu/GUID-2703FAF6-4481-4249-95AD-F12E2677DCA8.html

Not
Model S şarj olurken giriş gücünde beklenmeyen dalgalanmalar tespit ederse, şarj akımı otomatik olarak %25 oranında azaltılır.
Örneğin, 16 amperlik bir akım 12 ampere düşürülür.
Bu otomatik akım azaltma, harici bir sorun olduğunda (örneğin, bir ev kablolama sistemi, priz, adaptör veya kablo nominal akım kapasitesini karşılayamıyorsa) sağlamlığı ve güvenliği artırır.
Önlem olarak, Model S akımı otomatik olarak azalttığında, azaltılmış akımı şarj konumunda saklar.
Bunu manuel olarak artırabilmenize rağmen, Tesla, altta yatan sorun çözülene ve şarj konumu tutarlı güç sağlayana kadar daha düşük akımda şarj etmenizi önerir.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

https://tr.aliexpress.com/item/1005...c16b64&afSmartRedirect=y&gatewayAdapt=glo2tur

 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,087
Mesajlar
932,945
Kullanıcılar
453,110
Son üye
Cagbah

Yeni konular

Geri
Üst