Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

Arkadaşlar ilk defa yazıyorum. Sizin tecrübelrinizden yararlanmak istiyorum. Ben 1 tane araç dinamosu aldım rötarı söktüm ve bir silindir yaptırdım bunların üzerine 12 adet 40*10*5 ebatlarında nedium mıknatıslar yapıştırdım. Stator 32 nüveli ve tellerin kalınlığı 1 mm. ben bunu elle bobinlerin giriş uçlarını birleştirdim. Çıkış uçlarını köprü diyotla doğrulttum. Elle denememde 3 volt ve 25 amper değer aldım. Şimdi sizlere sorum benim volltu yükseltip amperi düşürmem için ne yapmam gerekiyor. Bu arada ben sargılarla hiç oynama yapmadım Dinamo çalışır vaziyetteydi.

Önce şu konuyu merak ettim. Elle çevirirken tamam 3 voltu görebilirsin de 25 a. olduğunu nasıl anladın. Denemeyi nasıl yaptın ?
Senin düşüncen öyle sanıyorum ki, daha yüksek devirde çevirince, 14 v. aldığımda akım da çok yükselir diye düşünüyorsun. Daha iyi ya, çok akım alırsın, akü daha çabuk dolar.
Biz yıllardır nasıl yapsakta çok akım alsak diye yırtınırken sen akım düşürmeye çalışıyorsun.
 
Son düzenleme:
Bana ametek dc motor satabilecek olan var mı ? KahramanMaraş /Elbistanda oturuyorum ve bulamadım...Matkab motoru buldum onun işe yarıcanıda bilmiyorum yardımcı olursanıız sevinirim...

Resmini verdiğin motor tavan vantilatör motoru galiba. O motordan alternatör yapmak için ben de uğraşmıştım ama sonuç fiyasko.
Stator kalınlığı çok ince, haliyle bobin teli uzunluğu da az oluyor. Ayrıca statorun şekli de uygun değil. İç içe geçmiş 2 ayrı oyuk var.

Amatek motorlar her ne kadar dc. motor olup Elektrik üretse de çok yüksek devirlerde üretim yapıyor. 48 v. 96 v. gibi olduğu için 12 v.da kullanınca vereceği akım da çok düşük oluyor. Zamanında yana döne amatek motor arayıp buldum ama istediğimiz sonucu alamayınca kendi alternatörümüzü kendimiz yapmaya başladık.

Ben, 200 devirde 12 v. 2 amperle üretime başlayan, 500 devirde 25 a. üretebilen alternatör yapıyorum. İsteğe göre 24 v. 40 a. üretebilen alternatör yapıyorum. Şayet isterseniz yapabilirim.
 
Arkadaşlar ilk defa yazıyorum. Sizin tecrübelrinizden yararlanmak istiyorum. Ben 1 tane araç dinamosu aldım rötarı söktüm ve bir silindir yaptırdım bunların üzerine 12 adet 40*10*5 ebatlarında nedium mıknatıslar yapıştırdım. Stator 32 nüveli ve tellerin kalınlığı 1 mm. ben bunu elle bobinlerin giriş uçlarını birleştirdim. Çıkış uçlarını köprü diyotla doğrulttum. Elle denememde 3 volt ve 25 amper değer aldım. Şimdi sizlere sorum benim volltu yükseltip amperi düşürmem için ne yapmam gerekiyor. Bu arada ben sargılarla hiç oynama yapmadım Dinamo çalışır vaziyetteydi.

@batuhan69 kardeşim, yaptırmış olduğun silindiri hangi malzemeden yaptırdın , ölçüleri nedir? Mıknatısların yerleşim şekli, aralarındaki mesafe nedir? Daha açıklayıcı bilgi verebilir misin? Hatta resim koyman mümkünse çok iyi olur. Bende araç dinamosu üzerinde çalışıyorum. Bilgilerini bizlerle paylaşırsan inan forumda birçok arkadaşa faydası olacaktır. Çalışmalarında başarılar...

Birde buradan forumdaki diğer arkadaşlara sormak istiyorum; daha önce şarj dinamosundan rüzgar gülü yapıp şu an halen kullanan arkadaş var mı? Deneyimlerini bizlerle paylaşabilir mi?
 
Arkadaşlar mili demir silnidden yaptırdım. Çapı 24,3 Cm. ben bunlar arasında 1 cm boşluk koyarak mıknatısları döşedim. Mıknatısları s ve n şeklinde yerleştirdim. Benim elle demekteki kastım matkap yardımı ile aldığım değerler bunlar elle çevirerek 25 amper alınması zor biraz. Bu işte bir yerde yanlış mı yaptım onun için sordum. benim akü şarjı için gerekli olan 12 v almam için ne yapmam gerekir. Tabiki amperde önemli fakat benim dinamodan amper yüksek volt düşük geliyor. sormak istediğim buydu. Arkadaşlar dinamonun resmini en kısa sürede yükleyecem. Saygılar.
 
s.a.
adaş merhaba.
diğer tarafa gelmedin birtürlü bende buradan tekrar sormak istedim.


Bir dönem senin eklediğin krom nikel tellerin ohm değerlerini gösteren bir tablo vardı.Acaba onu tekrar ekleyebilirmisin.


saygılar
 
Ya arkadaşlar forumda şarj dinamosundan sabit mıknatısla Elektrik üretip , bunun püf noktalarını bizlerle paylaşacak kimse yok mu?
 
sn:fakır bende amatör birkaç deneme yaptım 2 adet şarj dinamosu telef ettim şimdi 3.dinamoyu arıyorum yani kelefir neyse bu sefer şarj dinamosunu dağiıtmayacağım ikinci bir dc motorla yani 2. rüzgar türbini oto alternatörünün rotor sargısını uyaracak.şayet istediğim dc 12 volt motoru bulamazsam akü ve rüzgar tetiklemeli siviçle alternatörün rotoruna uyartım yapmayı düşünüyorum.
usta alternatör modifiyesi çok meşakatli iş be usta ben yoruldum artık başka yollar arıyorum
 

Forum istatistikleri

Konular
129,755
Mesajlar
929,688
Kullanıcılar
452,504
Son üye
davut111

Yeni konular

Geri
Üst