Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

Aleykümselam sayın shawin arkadaşım. İlginiz için teşekkür ederim.
Ben o yazımda fan motoru olduğu haliyle elektrik üretir demedim. Hatta bobinleri yanık bile olsun önemli değil, ben yeniden daha kalın telle sarıyorum demiştim.
Çünkü bu motor 220 v. ve değişik devirlerde dönmesi için sarılmış bir ac. motor. Ben bu motorun tellerini söküp 1 mm. tel ile 3 faz olarak sarıyorum. İçindeki rotorun plaket saclarını söküyorum, onun yerine demir silindir ve silindirin üzerine de 12 adet mıknatıs yapıştırıyorum.

Acaba siz İstanbul'da mı çalışıyorsunuz ?

tamam konuyu anladım
sadece sarım seklınızı merak ettım oyuzden sordum.
ben ankara dayım
bos zamanlarımda arkadasa yardımcı oluyorum kombi klıma uzerıne
bu hafta komple bunun uzerıne arastırma yaptım ve sızın fıkırlerınızle karsılastım :)
cok guzel fikir
ama deneyeceğim kesınlıkle
daha detaylı döküman var mı elınızde :)
suan ıcın bıle depoda en az ıkı ader ve sokulmemıs de olmak uzere 3 tane falan var ve hurdacılara verılenler harıc :)
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bu konuyla ilgili döküman yok elimde. Deneme yanılma usulüyle buraya kadar geldim.
Ben İstanbulda olan arkadaşlardan istemiştim. Ankaradan gelmesi kargosu filan maliyet demektir.
 
yarın ılk ısım motorun ıcını acmak olacak
pekı sarım seklı
sarımsayısı falan bı ıncelemem lazım
ama mıknatıs ve demır cubuklar ıcın cooook ugrasacagım sanırım :(
 

01474_Shawin-0102_122_8lo.jpg


01533_Shawin-0104_122_139lo.jpg


01536_Shawin-0105_122_44lo.jpg


selam şefim klıma motorunu parcaladım bu da fotografları :) asıl sroun bundan sonrası :)
 
Sayın shawin !
Yalnız bu motoru modifiye etmek buradan yazacaklarımızla mümkün değil.
Çok fazla anlam kargaşasına neden olur. Ben 3 yıl gibi bir zamanda zor çözdüm.
Şayet şimdi bu motoru birlikte modifiye edelim derseniz çok zor olur.
 
sayın şefim ben de kendi kendime bu işle uğraşıyorum da aklıma takılan bir soru var. Siz denemelerinizde mıknatısı neden paket demir üzerine montaj ediyorsunuz. Başka yöntemler hiç denedinizmi? Örneğin ahşap bir paket üzerine mıknatısları monte etmeyi deneseydik sonuç nasıl olurdu. Ya da rotorun tamamı mıknatıs olsa sanki motorun ebatları sabit kalırken gücü artarmış gibi geliyor. Bunu ben deneyeceğim ama henüz vakit bulamadım. Hareket noktam ise : magnetik akı demir paket içinde hareket ettiğinden sargıların bulunduğu statoru oluşturan silisli saç paket içine geçişi azalır. Eğer rotoru yalnızca mıknatıs yapsak ya da çok sayıda mıknatıs çubuğu (örn.24 ad) ahşap paket üzerine dizsek magnetik akı sargıların bulunduğu paket içine akma eğiliminde olacaktır. Bu güçlü magnetik akı sayesinde indüklenen EMK daha güçlü olacaktır. Bunları varsayım olarak söylüyorum. Eğer sizin tecrübeniz varsa paylaşmanızı rica ediyorum. İkincisi bu sistemlerde frekans nasıl oluyor. Devir sayısına bağlı olarak değişiyormu? değişiyorsa bunu sabit kılmak için bir tedbir alabilirmi yiz ? Çok değerli paylaşımlarınız için teşekkür ede saygılar sunarım.
 
Sayın mansur güleç arkadaşım !
Mıknatısları demir üzerine yapıştırmak daha verimli oluyor. Ben önceleri alüminyum üzerine yapıştırmıştım, gücü az olmuştu. Aynı alternatörde ve aynı mıknatısları demir üzerine yapıştırdım verim arttı. Bundaki mantık şu ;
Nasılki silisli sacdan yapılan statorun oyukları arasında manyetik akı devreyi tamamlıyorsa aynı şekilde rotor üzerinde de aynı manyetik akıyı tamamlaması gerekir. Şayet rotoru alüminyum ya da dediğiniz gibi ahşap yaparsak manyetik akı devreyi tamamlamayacaktır.

İkinci sorunuz daha çok mıknatıs olayına gelince ;
Burada canımızın istediği kadar mıknatıs koyamayız. Elimizdeki stator 36 oyuklu ise (ki genelde 36 oyuk olur) bu nüve bobinlerini trifaze sarıyoruz. Oyuklara bobin yerleşimi
1-4-7-10.........34
3-6-9-12.........36 ve
5-8-11-14........2 oyuktan çıkar.
Mıknatıs genişliği 2 oyuk genişliği kadar olmalıki fazın 2 tanesi manyetik akı içerisindeyken bir faz mıknatıs dışında kaldığı için nötr durumda olsun. Yani toparlarsak,
mıknatıs sayısı oyuk sayısının üçte biri kadar olmalı. Bir arkadaşım 48 oyuklu otobüs dinamosu bulmuş, birlikte onu modifiye ettik ve 16 mıknatıs kullandık. Ben deneme amaçlı 24 oyuklu küçük bir motoru modifiye ettim ve tek faz olarak sardım. 24 mıknatıs kullandım. Sonuç ne oldu biliyormusun. Tek faz olduğu (aslında 2 faz demek lazım,bir + bir - oluyor) için çok fazla vibrasyon oldu. Birde mıknatıslar her oyuk karşısında bir mıknatıs olduğu için ilk döndermede çok zorlanıyordu. Şayet bunları gözardı edersek verimi süper oldu diyebilirim.

Üçüncü sorunuz frekans olayına gelince ;
Bu alternatörler sabit mıknatıslı olduğu için devir arttıkça hem gerilim, hem akım, hemde frekans artıyor. Bu bahsettiğim tek fazlı alternatörü matkap motoru ile son devirde dönderirken 115 v. 400 w. ve 350 hz. frekans gördüm. Frekansın burada çok önemi yok. Çünkü biz sistemi doğru akıma çevirip, akü şarj ettiğimiz için frekansa gerek kalmıyor. Yukardaki 115 v. sizi yanıltmasın, bize lazım olan gerilim 12 - 24 veya en fazla 48 volttur.
 
merhabalar bende uzun zamandır bu başlığı takip ediyorum ve sayın şef hocamızın tarif ettiği şekilde kanatları bitirdim ve geriye motor kaldı şu anda 2 motor arasında kaldım fazla bilgim olmadığı için size sormayı uygun gördüm biri normal dc. motor diğeri ise step motor sizce hangisinden daha fazla verim alabilirim?

2e31p2a.jpg

36 volt DC
~100 watt
800 ~ 900 d/dk


2qtfgwg.jpg

1.8 Nm (torklu)
2.8 amper
4 telli
7.8 uzunluğunda kare ve torklu step motor
 
Merhaba
"70 - 80 devirde dönerken çok rahat 12 v. 100 w. yani 8 amper " veya daha düşük devirli yüksek wat üreten alternatörünüz var sa satın almak istiyorum. Mümkün mü?

İlginize teşekkürler....
 
Sayın şefim cevabınız için çokteşekkür ederim. Bir iki şey daha soracağım izniniz olursa. Birincisi ben eğer bir rüzgar jeneratörü yaparsam bundan elde ettiğim voltajı işlemeden olduğu gibi kullanmayı planlıyorum. Isıtıcılar üzerinde ve ısınma amaçlı. Bu durumda rüzgar çok eserse çok ,az eserse az ısınırız. Tabii belli değer aralığında voltajı sabit tutmak kaydıyla. Yani voltaj üst limiti aşma eğilimine girerse otomatik olarak seri bir ısıtıcı devreye girecek. Tıpkı kompanzasyon sistemi gibi . Şimdi sorum şu : Tiribün çıkış vıltajını bir trafo aracılığıyla yükseltirsek örneğin 12 volt 10 A lik bir enerjiyi trafo ile 48 volt 10 A gibi bir enerjiye dönüştğürürsek ürettiğimiz gücüde 120 watt tan 480 watt ' a yükselmiş olurmuyuz. Böyle birşey mümkün müdür. İkinci sorum ise ihtiyaç duyduğunuz mıknatısları nasıl temin ediyorsunuz ve istediğiniz ebatlarda nasıl ayarlıyorsunuz. Ben şimdi 15*10*2,5 cm ebatlarında bir mıknatıs almayı düşünüyorum. Onu kesip istediğim ebatlara göre ayarlayabilirmiyim. Kesebilirsem nasıl kesebilirim. Elimde Granit mermer fayans gibi nesneleri kesebilen metal bir disk var . Spral taş ile bu diski kullanarak kesebilirmiyim. Mıknatıs sparişimi ona göre vereceğim. Eğer kullanamazsam yazık olacak çünkü mıknatıs bana 50 tl ye mal olacak. Vaktinizi ayırıp aydınlatıcı bilgilerinizi bizlerle paylaştığınız için şükran ve saygı duygularıyla sizi selamlıyor , çalışmalarınızda başarılar diliyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,953
Mesajlar
922,054
Kullanıcılar
451,144
Son üye
SudeN1903

Yeni konular

Geri
Üst