Kaçak Test Yöntemleri

FAAtih07

Üye
Katılım
2 Ara 2009
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
34
Arkadaşlar soğutma sistemlerinde kaçak test yöntemleri hakkında detaylı bi bilgiye sahip olanlar paylaşırsa çok sevinirim :) nedir bu KAÇAK TEST YÖNTEMLERİ
 
Sistem iyice vakum edildikten sonra hassas manometre sisteme bağlanır. Bu manometre en fazla 1 bar basınç ölçmelidir. Sistem vakumda iken bu manometre mininmum konuma kadar iner. Daha sonra vakum pompası kapatılır sistem vakum edilmiş durumdadır. Sadece hassas manometre bağlıdır. Belli bir süre beklendikten sonra ( sistemin büyüklüğüne göre bu süre değişir) hassas manometre kontrol edilir. Eğer sistemde kaçak büyük ise manometre ibresi hızlı bir şekilde yükselecektir. Küçük kaçakları yakalamk için daha uzun süre beklenmelidir.(Tabi bağlantı elemanlarımızın sağlamlığıda çok önemlidir).

Saygılarımla.
 
sistemini azot gazı ile basınçlandırırsın.kaçak kontrolü yaparsın.göremediğin kaçakları kontrol etmek için sistemini basınçlı olarak 12 saat bırakırsın.basınçta düşme yoksa kaçağın yoktur.
 
Arkadasım soğutma sistemlerinde kaçak bulmak bazen çok kolaydır, bazende çok zor öyle bir an geliyor ki iğne ucu kadar yerde kaçak olduğu zaman işin bayagı zorlaşıyor. onun için yukarıda yazı yazan arkadaslara katılıyorum vakum yaparak manometre yükselirse sistemde kaçak olduğunu tespit edersin bazen dediğim gibi kaçak yeri çok küçük olursa vakum çözüm olmuyor ,sisteme azot basıp 300-400 psı sistemdeki kaçagı bulabilirsin, bir de kaçak kontrol cihazı var değişik markalarda bunlar da sistem gaz kaçırırken kontrol edilebilir. Bir de sisteme boyalı gaz verip özel bir gözlükle bakılarak bulunan bir sistem var. En son çare ise eline süngeri alıp köpükle kontrol etmek. Kolay gelsin.
 
hassas manometre cihazını hangi firma satar nereden bulurum
 
Merhabalar,hassas manometre REFCO"nun urettiği cihazi tavsiye ederim,İstanbulda oturuyorsanız,Dolapdere"de,soğutmacılar çarşısı Şişhanede bulabilirsiniz.
 
çok küçük kaçakları bulmak için ultrasonik yöntem de var. gaz küçük yerlerden kaçarken ultrasonik ses üretir. bu alet ultrasonik sesleri dinlemek için kullanılır.
 
arkadaşlar ben forumu yeni gördüm 16 yıldır arçelik servisinde çalsıyordum ayrıldım kendi işimi kurdum arçelik beko ürünler hakkında tüm test leri ve devre şemalarını ihtiyaç olursa paylasırım sizlerle yukarda yazılanlara tamamen katılıyorum ama kondanser borusu gövde içinde olan ürünlerde sistemi ikiye ayırarak yani evaparatör ve basınc kısmını birbirinden ayırarak sistemi incelerseniz kaçagın hangi bölümde oldugunu anlarsınız tamir ve bakımıda buna göre yaparsınız.ayrıca kaçak olan sistemlerde motor yagı evepa gider tekrar gaz verirken bu yagı temizlemenizide önceden öneririm bununda deiik yöntemleri vardır simdiden kolay gelsin
 
Bende bir soğuk hava deposunun kaçağını bi türlü bulamadım.Gazı basıyorum(404a)soğutmayı sağlıyorum ünite -18 kadar düşünyo fakat bir ay sonra gaz kaçmış sistem soğutma yapmuyor kople sistemi inceledim bi türlü bulamıyorum kaçağı ne yapmalıyım.
 
Bende bir soğuk hava deposunun kaçağını bi türlü bulamadım.Gazı basıyorum(404a)soğutmayı sağlıyorum ünite -18 kadar düşünyo fakat bir ay sonra gaz kaçmış sistem soğutma yapmuyor kople sistemi inceledim bi türlü bulamıyorum kaçağı ne yapmalıyım.
Yukarıda bir arkadaş bahsetmiş, bir daha gaz verirken renklendirici boyadan biraz kat sisteme. Tekrar gazı eksilipte gittiğin zaman, kaçak olan yerin boyanmış olduğunu görürsün.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,115
Mesajlar
933,271
Kullanıcılar
453,179
Son üye
canerakdeniiz

Yeni konular

Geri
Üst